Avatar billede tvacn Nybegynder
30. januar 2006 - 22:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Layout af dokumenter i Word 2003

Hvorfor skal det være så svært?

Jeg får ofte dokumenter fra kolleger, som jeg skal "gøre færdigt". Dvs. fjerne de værste "bugs" i form af uklare formuleringer, direkte faktuelle fejl samt rette op på lay-outet. Dvs. sætte de rigtige overskrifter, tabeller, tekst i tekstbokse m.v.

Men hvad sker der? Pludselig skifter hele dokumentet format, når jeg i en markeret tekst, f.eks. i en tabel vil højrestille eller midterstille. Eller ændre en fontstørrelse fra 12 til 10 pkt. Eller sætte et par tabs, så en opsætning bliver pænere eller lave Bold eller Italic font. Så skifter hele dokumentet til denne indstilling. Ved klik på "fortryd", kommer jeg dog tilbage til den rigtige indstilling, hvis jeg bemærker skiftet.

Det hjælper ikke at lave sektionsskift, at slå "Styles" fra eller slå andre Auto Correct funktioner fra. Med mindre der er en, jeg ikke lige har forstået. Men hvilken? Er det så simpelt?

Hvem kender løsningen?

Jeg ved, at jeg børe lave en "Style" hver gang, jeg ønsker at gøre noget ved layoutet, men så vokser mine Styles ud over alle grænser. Der MÅ være en nemmere metode.
30. januar 2006 - 23:03 #1
Det er der også ..
1) under Tools/Options - fanebladet Edit - fjern markeringen af "Keep track of formatting"
2) køb dine skabeloner hos mig :-)
30. januar 2006 - 23:05 #2
Der kan være en ting til... hvis du modifiserer dine styles, så findes der en valgmulighed "Automatically update" lige over OK og Cancel knapperne - fjern den markering, hvis den skulle være der på dine styles.
Avatar billede tvacn Nybegynder
30. januar 2006 - 23:15 #3
-> Flemmingdahl: Tak for input. Det bliver gemt i Notesbogen, som jeg for øvrigt vil opfordre alle til at lave. Og så virker det endda ;-))
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2006 - 16:55 #4
Hvilken notesbog? En tips-og-tricks samling?
05. februar 2006 - 17:11 #5
Blot at det er værd at huske, at skabelonerne skal købes hos mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2006 - 11:51 #6
flemmingdahl:
tools-option-edit-keep track of formatting
Hvad er det på dansk?
Er det funktioner-indstillinger-rediger-hold styr på formatering?
07. februar 2006 - 12:53 #7
Det lyder rigtigt