Avatar billede tss1000dk Nybegynder
30. januar 2006 - 18:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Cybercity Telefoni

Hej,
Efter at have haft Cybercity Telefoni igennem længere tid er jeg nu løbet ind i store problemer.
Det viser sig efter et par minutters samtale at linien bliver til envejskommunikation. Dvs at jeg kan høre hvad der bliver sagt, men modtageren kan ikke høre noget. Jeg bliver så nødt til at afbryde samtalen.
Efter ca. 1 minut kan jeg så ringe op igen og linien er helt perfekt. Nu kan der så måske gå 10-20 min så er det galt igen.
Problemer viser sig gerne omkring kl 1100 og 1800.

Jeg har talt med support på Cybercity et hav af gange, men de kan tilsyneladende ikke finde ud af problemet.

Er der andre her i dette forum som har haft eller har lign. problemer?

Gode råd modtages gerne.

Mvh,

Flemming Nielsen
Avatar billede jonas84 Nybegynder
30. januar 2006 - 19:34 #1
Hmmm prøv at tjek op på hvilken firmware der ligger på routeren. Hvis den ikke er fra omkring d. 03-11-05 (står i routeren under Advanced Setup som 11/03/05) kan det muligvis løses ved at opdatere firmwaren (http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_p2602r/hent_firmware/).

Har du mange åbne forbindelser i routeren? Dette kan også være årsagen til problemet. Prøv evt. at telnet routeren ved at gå ind i kommandoprompten (Startmenuen i windows -> Kør... -> cmd -> tryk enter) og skriv "telnet 10.0.0.1 23023" og tryk enter. Gå ind i menu 24- > 8 og der hvor der står "ras" skriver du "ip nat iface wanif1".
Avatar billede tss1000dk Nybegynder
30. januar 2006 - 20:05 #2
Jeg har tjekket min firmware og den er således :
System Name: 
ZyNOS F/W Version: V3.40(ADC.3)1103 | 11/03/2005 
DSL FW Version:TI AR7 03.02.06.00
Standard:ANSI T1.413

Det må vist være den du taler om.
Mht til telnet routeren, så har jeg nu gjort som du foreskriver, men vil lige pøve at teste et døgns tid endnu.
Kan du evt. prøve at forklare hvad kommandoen "ip nat iface wanif1" gør?
Vender tilbage efter jeg har testet.
Avatar billede jonas84 Nybegynder
30. januar 2006 - 21:08 #3
Okay så er det den nyeste firmware du har. Det er det rigtige sted du har kigget...

Det kommandoen "ip nat iface wanif1" gør er at vise dig præcis hvor mange åbne forbindelser der er både ind og ud af routeren lige nu og her. Hvis der er for mange åbne forbindelser (læs over 900 - 1024) så "dør" forbindelsen helt.

Hvis du har testet og problemet stadig ikke er løst er der nogle andre ting der kan gøres...
Avatar billede tss1000dk Nybegynder
30. januar 2006 - 21:19 #4
Her er "loggen" jeg får med ip nat iface wanf1 :

Iface wanif1 Internet Network Address Translation:
    Table Size: 1024  Timeout: 180 sec  Timer period: 1 sec
    Starting External Port: 10000
    NAT Table - addr: x94569c0c table: x947fdf48
    Outgoing: Total 4991, TCP 3677, UDP 1308, ICMP 6, Unroutable 0
    Incoming: Total 4477, TCP 3508, UDP 916, ICMP 53, Unroutable 0
    Table: Allocated 1608, Freed 1563, Full 80, Expired 1506, Cache hit 22%

Herefter får jeg en masse porte og IP adresser, ved ikke om du kan se noget ud af dem.
Avatar billede jonas84 Nybegynder
30. januar 2006 - 21:30 #5
Hmmm det ser ikke ud af det helt store... men det skal man ikke lade sig nare af...

Når du laver den tæller den op ude i venstre side. Hvis du kigger på de tal der står derude hvor der samtidig er IP-adresser ud for så kan du tælle hvor mange åbne forbindelser der er. Prøv at lade en computer være på hvor der slet ikke er noget åbent der bruger nettet og tæl hvor mange åbne forbindelser den åbner.
Avatar billede tss1000dk Nybegynder
31. januar 2006 - 20:41 #6
Her er en kopi af de sidste 5 linier når jeg laver ip nat iface wanif1

1007 TCP  217.121.98.212 :34145 217.157.169.151:11313 192.168.1.1    :12242 100
1009 TCP  86.129.37.215  :21587 217.157.169.151:11315 192.168.1.1    :12242 71
1011 TCP  10.0.0.2      :2033  217.157.169.151:22257 194.126.131.140:80    6372
1016 TCP  10.0.0.2      :2081  217.157.169.151:11245 84.53.146.15  :80    272
1017 TCP  10.0.0.2      :3680  217.157.169.151:26096 69.192.65.170  :18594 3188

Er lige blevet kontaktet af Cybercity, de vil fejlmelde min linie og skifte et kort i centralen. Det kan vel godt være problemet?
Avatar billede tss1000dk Nybegynder
03. februar 2006 - 13:10 #7
Send lige et svar så jeg kan lukke tråden...
Avatar billede jonas84 Nybegynder
04. februar 2006 - 04:07 #8
De skifter sikkert et linecard på centralen. Noget tyder dog på at din 2602'er er fyldt op med forbindelser i forhold til det du skriver.

Håber at din telefoni kommer til at virke.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester