Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 12:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opstart af program liggende på server

Hej
HAr lavet en wundows app.
installeret den på serveren
virker fint, der bliver lavet en genvej til programmet
nu vil jeg gerne starte programmet fra en pc, men kan så ikke bruge genvejen får at vide at en genvej ikke er tilladt over network ?? hvordan kan jeg så starte programmet fra Pc kan ikke installere det på PC for så passser stien til databasen ikke.

LN
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 13:48 #1
Har nu fundet exe filen men prøver jeg at starte programmet herfra
altså på en anden pc , programmet er på serveren
får jeg følgende fejl:

Not allow by the security policy:
Request for teh permission of type
'System.Data.OleDB.OleddbPermission.System.Data version 2.2.2.

Og en masse andet kan nogen hjælpe her??

LN
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
28. januar 2006 - 15:24 #2
Som default tillader .NET sikkerhedsopsætningerne ikke, at du kører en exe på en server fra en anden maskine.

Men det kan de komme til.

Under Control Panel > Administrative Tools > .NET Configuration kan man ændre på sikkerhedsopsætningerne på forskellige niveauer, bl.a. for en specifik applikation. Prøv evt. at sætte sikkerhedsopsætningen for din applikation til full trust og se om det hjælper. Hvis det gør, så er det en god idé at begrænse sikkerhedsopsætningerne bagefter igen, da det ikke er anbefalelsesværdigt at køre med full trust.
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 15:40 #3
Prøver lige, men da jeg udgav den satte jeg den til fuld trust
ellers kan jeg slet ikke få lov at bruge den

LN
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 15:46 #4
Kan ikke lige finde ud af det
er inde under
.net framework 2.0 configuration

Men kan ikke se hvor jeg kan
lave noget med lige den application?

LN
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
28. januar 2006 - 15:56 #5
Jeg har desværre kun 1.1. installeret, men i den er det under .NET Framework 1.1 Configuration. Der er et Runtime Security Policy punkt i træet til venstre. Hvis du vælger det, kan du vælge Increase Assembly Trust i skærmbilledet til højre. Så kan du sætte policy for din exe (og tilhørende dll'er) på serveren.
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 16:04 #6
Har prøvet både med 1.1 og 2.2
I begge tilfælde får jeg ikke lov til at gøre det
Not allow

LN
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
28. januar 2006 - 16:19 #7
Måske er det fordi du kører som en bruger uden admin rettigheder på din maskine?
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 16:20 #8
Nej kører som administrator på en server2003

Ln
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 17:33 #9
Det er ikke programmet den melder fejl i
det er connection til databasen OLEDB

men kun når programmet køres fra en PC

LN
Avatar billede lordnelson Seniormester
29. januar 2006 - 12:50 #10
HAr løst det på en anden måde

Ln