Avatar billede flemming-s Nybegynder
28. januar 2006 - 09:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Er eksperten ved at gå død ?

Er der færre der bruger eksperten end førhen ? Jeg oplever i hvet fald et det er blevet væsentlig sværre at få et svar end tidligere.
Er pointene ikke gullerod nok mere ?
Avatar billede arlet Juniormester
28. januar 2006 - 10:03 #1
Nu har pointene aldrig været en gulerod, for det er sgu ikke meget jeg kan få nede hos brugsmand for 1000 point!!!!

Guleroden er at man selv lærer noget hele tiden, samt at hjælpe andre og et lille tak for hjælpen til sidst..

Sådan ved jeg der er mange der har det herinde(i hver fald dem der har været her længe)

Jeg oplever ikke i de kategorier jeg er med i at hjælpen er langt væk..
Avatar billede flemming-s Nybegynder
28. januar 2006 - 10:16 #2
Jeg har senest indlagt spørgsmål om MS Media center, fladskærm, Google earth . Der har der generalt ikke været særlig meget bid. Fik dog et godt svar til fladskærm , men der var kun 2 personer der gav sit besyv  med på et emne jeg trode at Eksperterne ville stå i kø med svar.
Avatar billede weblex Nybegynder
28. januar 2006 - 10:35 #3
Min oplevelse er at det svinger meget. Jeg opererer næsten udelukkende i de grafiske kategorier og i perioder er der rigtig mange som laver bidrag - også bidrag som har kostet en del tid. Sådan er det eksempelvis lige for tiden.

I andre perioder bliver indlæg stort ikke besvaret.

Det er selvfølgelig hamrende irriterende, når man lige mangler gode indlæg om konkrete problemstillinger men det må man nødvendigvis finde sig i, når det hele er baseret på frivillig arbejdskraft :)

I øvrigt mht. til dit skærmspørgsmål. Jeg har lige investesteret i en Samsung 913N - en lidt for fed skærm :)
Avatar billede pallas Nybegynder
28. januar 2006 - 11:23 #4
Den største tilfredsstillelse er at man kan hjælpe andre, så pyt da med points. Mit problem er - at der ikke er ret mange spørgsmål jeg kan svare på *G*

Undskylder for spam !! ;-)
Avatar billede hcma Novice
28. januar 2006 - 11:41 #5
jeg deltager også kun i nogle få udvalgte kategorier, og i dem oplever jeg ikke mangel på løsningsforslag. Som mange andre der har færdes hos eksperten.dk i et stykke tid, har jeg begrænset mine abonneringer til de kategorier, hvor jeg selv synes jeg har størst mulighed for at hjælpe. (vi kan jo ikke være eksperter i det hele)  ;o)
(arlet ved jeg bruger megen tid i virus-, weblex i grafik- og jeg selv i WinXP-kategorien)
Avatar billede istebjerg Nybegynder
28. januar 2006 - 12:09 #6
Nu har jeg ikke været bruger i så lang tid, men jeg syntes da at opleve en god respons på div. spørgsmål. Men om det er blevet ringere, kan jeg ikke svare på.
Personligt startede det hele med et spørgsmål fra min side, og efter hurtigt hjælp, blev jeg motiveret til at forsøge at hjælpe andre(i de spørgsmål jeg nu kan svare på).
Det eneste der kan gøre mig lidt harm, er når man forsøger at hjælpe, og der så ikke kommer noget respons fra den der stiller spørgsmålet.. Det virker (på mig) meget demotiverende. Det kunne være at man skulle indføre en tvunge respons fra den der stiller et spørgsmål, inden man kan stille et nyt spørgsmål.. Om responsen så er; at man ikke kan få det til at virke eller det bare spiller, er sagen underordnet.. Men jeg tror det ville gøre eksperten til et bedre sted at hjælpe hinanden..
/Istebjerg
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2006 - 12:15 #7
Jeg oplever nu heller ikke de store problemer i de kategorier jeg bevæger mig rundt i.
Er det noget jeg kan svare på, gør jeg, er det ikke og det interesserer mig, kobler jeg mig på for at lære noget nyt.
Man skal også huske at det er frivillig hjælp, det vil sige der kan sagtens gå dage inden der kommer svar.

Istebjerg >> Du har ret, men det bliver aldrig anderledes.
Jeg har taget det standpunkt, at reagerer folk ikke, tjae det er ikke mig der har et problem, får jeg ikke point, eller respons, hvad så, fordi andre er uhøflige behøver vi ikke være det, endelig kan man lige tjekke om spørger har mange åbne spørgsmål, inden man svarer.
Avatar billede huset Praktikant
28. januar 2006 - 12:32 #8
Enig tildels med fromsej, men for mit eget vedkommen, så synes jeg efterhånden utaknemmeligheden er ved at overtage taknemmeligheden fra de forskellige profiler.

Elsker at "knuse" problemer, men når takken er en spand lort tilbage, så stopper man ofte op og overvejer " er det besværet værd"

Hvem taber her....folk med problemerne desværer, og især beklageligt da man ofte har løsningen på DERES problemer.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2006 - 12:40 #9
Lars >> Utak er verdens løn.
Skal vi ikke holde den diskussion ude af denne tråd, og så køre videre i:
http://www.eksperten.dk/spm/681023
Avatar billede huset Praktikant
28. januar 2006 - 12:42 #10
Søren> det har da relevans til hvorfor eksperten føles som døende, når folk af irritation ikke gider suppoterer :D
Avatar billede arlet Juniormester
28. januar 2006 - 12:46 #11
Huset -> Jeg har besluttet med mig selv, at jeg slet ikke går ind i karma diskution, og det er karmaen igen du nu drager ind i billedet(Ved godt at du er meget udsat, dertil hersker ingen tvivl)
Du svarer også på rigtig mange spørgsmål og der får du da tak af spørgeren, ikk?? At der så er nogle andre der skal spoler det mange gange er en anden sag.
Jeg syntes at folk generelt er meget taknemmelige, når de får hjælp
Avatar billede arlet Juniormester
28. januar 2006 - 12:47 #12
Ja, jeg fik ikke opdateret inden I skrev igen*S* men det var til indlægget 28/01-2006 12:32:02
Avatar billede huset Praktikant
28. januar 2006 - 12:47 #13
Fair nok arlet
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2006 - 12:51 #14
Jeg siger ikke at det ikke er relevant, men det bliver rigeligt debatteret i den anden tråd, der er ingen grund til at køre den debat i en masse tråde samtidigt.

Arlet >> Jeg er også træt af hele den diskussion omkring det gøgl, men det bliver ikke ændret, så enten lever vi med det, eller deaktiverer vores brugere.
That´s a-a-a-a-all folks. ;-)
Avatar billede flemming-s Nybegynder
09. februar 2006 - 17:38 #15
tak for indlægene. Det glæder mig da at der er liv i dele af eksperten. Jeg må så bare konstatre at de ting jeg spørger om er der ikke så mange der har intrasse i :o(
Jeg er lige ved at rydte op i point der er ude, så jeg tagere pontene tilbage