Avatar billede mb2000 Novice
27. januar 2006 - 16:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gratis CMS program

Hej, Jeg har en lille kælder server, på den kunne jeg godt tænke mig at lege lidt med en CMS løsning, er der et program der kan anbefales for begyndere.?
Avatar billede gramil Novice
27. januar 2006 - 16:57 #1
Hej.. På www.dimac.net under free downloads kan du finde et rigtig godt CMS-system der er gratis.
Avatar billede mb2000 Novice
27. januar 2006 - 17:00 #2
Har du prøvet at installeret det ?
Avatar billede jck_true Nybegynder
28. januar 2006 - 11:44 #3
www.opensourcecms.com
Her skal du blot vælge det system du syntes bedst om
Avatar billede mb2000 Novice
29. januar 2006 - 08:41 #4
jeg har aldrig prøvet cms før og har prøvet at downloade dimac,men hvad skal ligge på serveren og hvad på hjemmesiden ?? er der ikke et program derude hvor denne opsætning er super let ?
Avatar billede gramil Novice
29. januar 2006 - 10:45 #5
Er det korrekt forstået, at du vil lægge CMS systemet på din server i kælderen. Skal det udgives herfra? Eller har du et web-hotel, hvor du vil have den op at køre? Prøv lige at beskrive det hele.
Avatar billede mb2000 Novice
29. januar 2006 - 18:47 #6
Jeg har min egen server i kælderen som både køre web og mail, på¨min hjemmeside vil jeg prøve og få cms til at virke, jeg ved godt det kræver at jeg laves siden i frame set med en main side men der stopper min viden så også.
Det er ikke hjemmesiden der er problemet men server opsætningen og hvilket progran jeg skal bruge på serveren. :-)
Avatar billede gramil Novice
29. januar 2006 - 19:00 #7
Du skal sørge for at serveren understøtter ASP. Du skal lægge CMS-systemet ind i den mappe der hedder root.
Avatar billede mb2000 Novice
29. januar 2006 - 19:13 #8
hvor skal mapper root ligge henne er det en der pr. automatik ligger på serveren eller laver jeg den ? Er det evt. en mappe der skal ligge under hver mappe med en hjemmeside i eller hvad  eks. c:/www/hjemmeside/root ??
Avatar billede gramil Novice
29. januar 2006 - 21:13 #9
Prøv at se om du har en mappe der hedder c:\inet