Avatar billede agerled Nybegynder
26. januar 2006 - 13:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

asp.net / vb.net winform chat

Hej

Først og fremmest vil jeg hører om følgende er muligt:

En webside med en chat som er connected direkte med en winform-chat??

Hvis det er noget der kan lade sig gøre er der så nogle der kan give mig nogle hint om hvad der kræves og skal bruges.

Hvis der er nogle der ligger inde med kodeeksempler er det helt perfekt.

På forhånd tak.
Avatar billede bernhof Nybegynder
26. januar 2006 - 21:22 #1
Umiddelbart vil jeg sige det er et ret omfattende projekt at lave. Men skal lige høre; hvad mener du med, at det er connected direkte til en winform-chat? Skal man kunne chatte i samme chat - både fra Winform og Webform?
Avatar billede agerled Nybegynder
27. januar 2006 - 06:38 #2
Det er ment som en support side fra internettet hvor folk kan logge på og chatte direkte med ansatte internt i firmaet...
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. januar 2006 - 09:38 #3
Min første tanke er, at lave en database, som begge klienter (webform og winform) skriver til og læser fra. Når supporten er afsluttet, kan du så vælge at slette samtalen fra databasen, eller lade den ligge som en log.

En mere avanceret løsning ville måske være at foretrække, men et forslag til en anderledes opbygning har jeg ikke pt. Sorry.
Avatar billede agerled Nybegynder
21. februar 2006 - 07:18 #4
ellers tak. lukket.