Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
25. januar 2006 - 17:46 Der er 7 kommentarer

TDC og Zyxel Prestige 2602HW-61

Jeg har lige købt en router af ovenstående mærke. Jeg mener at have sat den til som beskrevet i litteraturen, men vil lige kort beskrive hvad jeg har gjort:

Jeg har fået bredbånd fra TDC og medfølgende dette er et lille ADSL modem (Siemens Speedstream 4100) samt et skillefilter, som jeg alt sammen fik til at spille med det samme.

Nu disconnecter jeg Siemens modemet og sætter Prestigen ind i stedet (jeg sætter RJ11 stikket fra skillefilteret i DSL porten på Prestigen). Jeg kan så se, at Prestigen opfører sig omtrent som Siemens'en gør, altså mht DSL lampen på forkanten blinker et antal gange og bliver derefter steady. Præcis som modemet.

Imidlertid får jeg ingen forbindelse "ud af huset" på Prestigen, men har fuldt link til Prestigen fra min pc (både trådløst og med kabel). Jeg har også fuld kontakt til hjemmesiden på Prestigen og har prøvet diverse indstillinger, men intet med held. Jeg har også forsøgt gentage resets af Prestigen.

Jeg kører (naturligvis) nyeste firmware file (340mf2c0.bin).

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
25. januar 2006 - 18:05 #1
Du skal lade ADSL modemet blive siddende efter skillefilteret. Og så skal din router sættes til modemet.
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
25. januar 2006 - 21:45 #2
Efter endnu et forsøg virker det, og nej, routeren har indbygget modem og skal derfor erstatte Siemens modemet - ikke sættes sammen med. Thanks anyway.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
26. januar 2006 - 11:33 #3
Ah, jeg havde ikke lige fundet specifikationer på routeren. Vidste bare at jeg selv har en ZyXEL router sat til mit Siemens SpeedStream modem.

For at lukke spørgsmålet skal du lægge et svar, og acceptere det selv :) Det var jo dig selv som læste problemet.
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
26. januar 2006 - 15:00 #4
Sorry, er ny her! :-) Jeg lukker, bukker, takker og slukker.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
02. april 2006 - 18:44 #5
Du skal huske at acceptere svaret, for at få spørgsmålet lukket :)

Du kan på http://expfaq.1go.dk/?id=20#hvordan_accepter_eller_afvis læste hvordan det gøres.
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
03. april 2006 - 19:42 #6
Lukket
Avatar billede joryje Nybegynder
03. april 2006 - 19:51 #7
Ikke lukket:-) Du skal acceptere dit svar...