Avatar billede gs-consult Nybegynder
23. januar 2006 - 23:08 Der er 11 kommentarer

Snabel-a forsvundet fra tastaturet

Mit "snabel-a" er pludselig forsvundet fra tastaturet på min helt nye bærbare computer (Win XP Pro). Jeg benyttede det i forgårs, men i går aftes var det forsvundet. Jeg har prøvet systemgendannelse, jeg har også geninstalleret tastaturdriver - lige lidt hjælper det. Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede tjp Mester
24. januar 2006 - 01:06 #1
Er æ, ø og å der stadigvæk? Ellers prøv Alt+Shift.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. januar 2006 - 01:47 #2
Skal det mon hentes frem ved samtidig brug af - eller i kombination med - Fn-tasten.

Et kik i manualen om emnet vil sikkert bringe klarhed om "snabel-a" såvel som Fn-tast og andre specialtaster / - tegn.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2006 - 12:46 #3
Tjek om du kan lave disse tegn: £${[]} - kan du ikke, så er det sikkert fordi at din Alt Gr knap sidder fast.
Avatar billede gs-consult Nybegynder
24. januar 2006 - 13:13 #4
Jeg kan lave alle de ovennævnte tegn, samt æ, ø, å, så det er, såvidt jeg kan se, kun "snabel-a", der er væk. Dog kan jeg se, at der ligger et Euro-tegn på 5-tallet, som ikke fremgår af tastaturet.
Avatar billede tjp Mester
24. januar 2006 - 15:26 #5
Og du har prøvet alle kombinationsmuligheder igennem for at se om snabel-a skulle befinde sig på en anden tast?
Avatar billede gs-consult Nybegynder
24. januar 2006 - 19:33 #6
Jeg har kørt alverdens tastemuligheder igennem. Hvis jeg afinstallerer Logitech-softwaren (USB mus og tastatur), kan jeg - ved at bruge Dell's numeriske tastatur - finde "snabel-a" med ASCII-koden (064). Kan man måske kode tegnet tilbage på plads ad den vej? Ikke at jeg har nogen anelse om, hvordan man gør det .....
Avatar billede gs-consult Nybegynder
24. januar 2006 - 19:52 #7
Nu har jeg prøvet at geninstallere Logitech-softwaren (frisk fra nettet), og jeg kan fortsat skrive "snabel-a" med ASCII-koden via det numeriske tastatur - nu også på Logitech-tastaturet (kun med ASCII-koden vel at mærke) - bare lige for at se, om det kunne være denne software, der lavede fejl, men nej ...
Avatar billede zipler Nybegynder
06. februar 2009 - 09:59 #8
Kan det være IE 8 der er skyld i det kan finde @£${[]} ved brug af Alt Gr i stedet for Alt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2009 - 20:58 #9
zipler du mener det sikkert godt, men...

Oprettet man. d. 23. januar 2006 kl. 23:08:26 = dødt spørgsmål :)
Avatar billede zipler Nybegynder
07. februar 2009 - 00:23 #10
Kan godt se jeg kører mig selv op i en krog.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 12:00 #11
;)