Avatar billede giorgio Nybegynder
23. januar 2006 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket CMS skal jeg vælge?

Hej

Jeg tænker på at lave en side som www.puppyfind.com, men er meget i tvivl om man ikke kunne lave det med et af de CMS systemer der findes. Jeg ved bare ikke hvor man finder et der omhandler annoncer, kender nogle til noget der kunne bruges?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
24. januar 2006 - 16:26 #1
Idéen med puppyfind ser rigtig god ud - der er klart et potentiale ift avisernes dyrespalter om søndagen.

Det du skal bruge er jo blot en online udgave af Gul&Gratis à la den blå avis. Det kaldes classified / personal ads ude på siderne med scripts som fx her: http://www.sitescripts.com/ASP/Classified_Ad_Systems/

Der er mindst 3 indledende spørgsmål du skal tage stilling til:

1) Hvilke faciliteter/moduler skal systemet indeholde?
2) Hvilken platform vil du køre - PHP el ASP/.NET, UNIX el Windows?
3) Gratis (OpenSource) eller betalt CMS?

Og så skal du vel også beslutte, om der kun skal kunne sælges kæledyr til en fast pris, som er fastsat af sælgerne, eller om der også skal kunne bydes på dyrene (auktion).
Avatar billede lajlev Nybegynder
19. februar 2006 - 18:00 #2
Jeg kan anbefale at du tager et kik på disse sider:
- opensourcedesign.dk
- CMSimple.dk
- Joomla.com
- WordPress.org
Avatar billede giorgio Nybegynder
03. juni 2006 - 10:50 #3
har droppet ideen lidt, så lukker spg.