Avatar billede xt600z Nybegynder
23. januar 2006 - 20:40 Der er 5 kommentarer

Kan ikke connecte til ODBC via Dreamweaver

Hej experter

Jeg kører XP professional, har installeret IIS server og Dreamweaver MX på min maskine.

Dreamweaver er sat op med testing server som localhost, og jeg har oprettet både User- og System DSN til min Acess database.

Når jeg opretter forbindelsen i Dreamweaver og "tester" den, fortæller Dreamweaver mig at forbindelsen er god nok, men når jeg skal teste et ganske simpelt recordset i browseren, så virker det ikke. Jeg har en lumks mistanke om at Dreamweaver ikke kan arbejde sammen med min XP og den nye ADO som følger med, men....
Avatar billede xt600z Nybegynder
23. januar 2006 - 21:43 #1
Efter at have opdateret DWW med en extension som angiveligt skulle rette op på lige netop dette problem (jeg har XP SP2 installeret), får jeg stadig fejl.

"Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Driver's SQLSetConnectAttr failed"

er der nogen der ved hvad dette betyder???
Avatar billede Per Frits Juniormester
24. januar 2006 - 09:13 #2
Hey.

Jeg har haft et ligende problem og læste mig til, under help>using Dreamweaver, at jeg skulle gøre som så:

1. find mappen som databasen ligger i
2. højreklik og gå ind under egenskaber
3. gå ind under webdeling
4. tryk på "del denne mappe"

Det virkede i hvertfald for mig.

I ny og næ, gør den det stadig, men hvis jeg uploader mit localsite til min remote mappe igen, og trykker refresh i min browser, kører det igen.

Per
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
24. januar 2006 - 20:18 #3
Avatar billede xt600z Nybegynder
08. februar 2006 - 00:59 #4
Hej Alle

Dette link løste mine problemer. Jeg have oprettet både en System DSN og en File DSN. Det gad MM ikke. Jeg slettede File DSN'en og vupti! Så virkede det, og jeg kunne komme videre.

Mange tak for svaret Jens

/Henrik Jespersen
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
08. februar 2006 - 06:59 #5
Glad for at kunne hjælpe.