Avatar billede michael-j Nybegynder
23. januar 2006 - 16:44 Der er 10 kommentarer

Printer kommunikation

Hej Experter
Min printer ( lexmark z602 ) kan ikke kommunikere
med min pc ( xp pro ) - selv om den er installeret
korrekt ( pc,eren kan godt se printeren )...
Avatar billede dragox05 Nybegynder
23. januar 2006 - 16:47 #1
installere om og følg vejledningen på skærmen
Avatar billede istebjerg Nybegynder
23. januar 2006 - 16:48 #2
Hvis den er tilsluttet via USB - Så prøv at flytte USB stikket til en ledig USB port på Pc'eren.. (det kan være lidt fint følende..)

/ Istebjerg
Avatar billede michael-j Nybegynder
23. januar 2006 - 17:29 #3
har prøvet begge dele - stadig det samme :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. januar 2006 - 22:11 #4
Hvad kommer der af fejl?
Avatar billede michael-j Nybegynder
29. januar 2006 - 18:37 #5
Fejlmeldingen er : "Kommunikation er ikke tilgængelig - Printeren kan ikke kommunikere med computeren - Prøv disse løsninger , 1 Tag printerens netledning ud og sæt den i igen , 2 Tag USB-kablet ud og sæt det i igen , 3 Genstart computeren ."
Men intet virker !!!!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. februar 2006 - 09:37 #6
Efter at have haft hovedet lagt i blød, kommer jeg med følgende forslag:

1. Udskift USB kablet

Virker det ikke, så

1. Afinstaller al lexmark software.

2. Afinstaller printeren (hvis ikke det er sket automatisk i 1.)

3. a: Hvis du ikke har andre printerenheder installeret, er det nemmeste at slette ALLE filer og mapper i C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86.

  b: Har du andre printerenheder installeret, vil du ødelægge installationen af disse, og så kan du i stedet gå i "Fil" menuen i "printerfolderen", vælge "Serveregenskaber" og vælge fanebladet "Drivere". Her kan du slette de enkelte drivere - bare ikke helt så grundigt som ovenstående måde.

Det kan være nødvendigt at genstarte maskinen for at få lov til at slette filerne.

4. Start "Regedit" og søg på "Lexmark". Slet alle referencer til printeren - MEN BRUG DEN SUNDE FORNUFT. Slet ikke hele nøgler, med mindre de udelukkende omhandler Lexmark printere.

5. Genstart maskinen og installer printeren helt forfra.

Du KAN også overveje en systemgendannelse (WindowsXP), hvis det er noget der er sket for nyligt. Du skal blot være forberedt på at miste ændringer i systemopsætningen (og evt. nyinstallerede programmer) der er foretaget efter det systemgendannelsespunkt du vælger.
Avatar billede michael-j Nybegynder
04. februar 2006 - 10:57 #7
Jeg har prøvet ALLE forslag , men det er ikke alt det er muligt at slette i punkt 3a.
Jeg har også prøvet at overskrive med en Ghost-fil fra 29/11- 05 , hvor alt kørte perfekt. Jeg har købt en ny printer - Lexmark Z517 - og sat et andet USB kabel til.
Der kommer stadig "ingen kommunikation" fejl.Jeg er sikker på at USB-Porten virker, jeg har afprøvet den med min scanner.
Det kan vel snart kun være en hardware fejl ?????????????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2006 - 13:50 #8
Hvad siger den ny printer? - laver den også "kommunikations fejl"?

Og hvad for en USB port er den sat til? - hvis den sidder i en USB-hub der har for lidt strømforstærkning, kan USB-signalet være for svagt. Prøv i så fald at sætte den direkte i PC´en i stedet.

Hvis der stadig kommer fejl - også efter du har lagt et ældre Ghost-image på, tror jeg på det er hardware fejl.

I punkt 3a. kan der være filer der stadig er åbne af printerspooleren. En "Net stop spooler" kommando i kommandopropmpten vil lukke spooleren, og filerne kan slettes.
Avatar billede michael-j Nybegynder
04. februar 2006 - 15:47 #9
Den ny printer laver præcis den samme fejl som den gamle - kommunikations fejl - og USB porten er direkte på pc`en.
Hvis vi antager det er en hardware fejl - hvad kan det så være ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2006 - 22:59 #10
Hmm - en sidste ting der kunne være sjovt at prøve, var at sætte printerne på en helt anden PC.

Men siden du har "reinstallere" pc´en, kan det næsten kun være i BIOS problemet er. Prøv at gå i BIOS og resette den til "default settings".

Ellers kan du prøve at kigge her: http://support.lexmark.com/cgi-perl/knowledgebase.cgi?ccs=58:4:0:407:0:0&framed=&docid=ENUS6390&relevance=0
Det er lexmarks guide til mange af de ting vi har prøvet - men under USB afsnittet kunne der jo være noget at hente...
Der er også lidt her: http://support.lexmark.com/cgi-perl/knowledgebase.cgi?ccs=58:4:0:407:0:0&framed=&docid=845&relevance=0

Og i sidste ende - du har jo lige købt en ny, så du har fuld ret til at ringe til Lexmarks flinke hotline. Jeg mener det bogstaveligt - de er den bedste printerhotline jeg har prøvet so far...

http://support.lexmark.com/cgi-perl/contact.cgi?ccs=58:4:0:407:0:0*emeaframe=