Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
19. januar 2006 - 19:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søke utrykk

Jeg ahr ett felt i mitt skjema, å det inneholder masse felter (ca 1500).

I den forbindelse ønsker jeg å filtrere ut noen poster, basert på et søkefelt i skjema. Altså vil jeg søke etter alle poster som feks inneholder bokstaven "M" eller ordet "Maskin". Hvis jeg skriver "aski", må den liste alle med "aski" i ordet.

Jeg har en spørring på dette skjema. Jeg forsøkte med følgende:
Like %[sokefelt]%

Dette fungerte ikke. Kan noen gi hjelpe meg med dette. Jeg bruker kun spørre rutenettet i MS Access, og kan ikke SQL, så det må være et utrykk i spørringsnettet (Vilkår).

Flott om noen kan hjelpe meg her...!!
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
19. januar 2006 - 19:29 #1
[sokefelt] er altså navnet på det feltet jeg har i skjema, som søkeordene skal skrives inn i.

Etter jeg trykker på en knapp som utfører makroen "SPØR PÅ NYTT", så skal listen i skjemaet oppdateres.
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2006 - 19:33 #2
Like "*" & [text] & "*"
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2006 - 19:34 #3
Du kan evt. bruge et ubundet felt i din formular, og lade forespørgslen referere til dette felt. Derefter skal du have en Refresh for at opdatere den underliggende forespørgsel.
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2006 - 19:35 #4
Ps.: Har du set thomasjepsen's fremragende dynamiske søgefunktion på makeiteasy.dk?
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
19. januar 2006 - 20:10 #5
Hei

Flott. Ja, jeg ahr sett på de. De er meget flotte, men jeg får av og til problemer med å bruke de i min egen database. Takk for flott hjelp !
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2006 - 20:11 #6
Tak for point .o)