Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 17:39 Der er 171 kommentarer og
1 løsning

Kommentar til anmeldelse

Har modtaget min anmeldelse nummer 38 og denne gang lyder den på overtrædelse af

http://www.eksperten.dk/spm/632856 og regel 2.1.18

"lave et "tomt" eller irrelevant svar i håb om at få nogle lette point"

Hvordan forholder dettte sig. Er det nu en overtrædelse af efterspørgs feedback i en tråd man deltager i?
Avatar billede mjl Nybegynder
19. januar 2006 - 17:44 #1
Det er ikke din søgen efter feedback, men dit forsøg på indhentning af lette points - det skriver du jo, også selv, ikk!?

Det er ikke smart, at spille smart (ekspert) på Eksperten, hvis ikke man har tjek på hvad man taler om...!!!
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 17:48 #2
Lette point?

Jeg søger IKKE lette point, men feedback fra opretter af tråden! Du mener ikke det er fair, at man modtager feddback eller en afslutning fra en bruger hvis problemer man forsøger at løse? Eksperten er bygget op omkring et pointbaseret system, så hvorfor pokker kan det være forkert at tage mod point
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 17:49 #3
"Det er ikke smart, at spille smart (ekspert) på Eksperten, hvis ikke man har tjek på hvad man taler om"

Hvad er det du mener jeg ikke har tjek på hvor jeg deltager?
Avatar billede screem_brille Novice
19. januar 2006 - 17:53 #4
huset glem det dog, jeg har i forgårs fået dårlig karma for et spørgsmål der er 10 måneder gammelt, hvis folk ikke har andet og bedre at foretage sig end at sidde og læse alle de spørgsmål igennem som jeg har deltaget, så bliver jeg ikke forbavset over noget *G*
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2006 - 18:00 #5
I stedet for at spilde tid med at bede om feedback fra folk, så brug dog tiden på noget nyttigt.
Det er ikke jeres PC der har et problem, det er opretterens.
Jeg har taget den beslutning, "Nå din maskine er i udu, men du gider ikke reagere, fint nok køb en gameboy".

IDG er helt ligeglade med om der er 1 eller 1 mill uafsluttede spørgsmål, prøv at være det samme, det giver meget mindre bøvl.

Endelig er der jo muligheden beskrevet i en tråd på Ebruger.
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 18:07 #6
Enig Søren, men det er jo feedback vi andre gerne vil lærer ud fra :(

At man så skal høre på teenage smarte kommentarer som

"Det er ikke smart, at spille smart (ekspert) på Eksperten, hvis ikke man har tjek på hvad man taler om...!!!"

gør bare at man igen ikke fatter man orker bruge al den tid på at hjælpe folk med DERES problem.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2006 - 18:29 #7
Ja, det er det vi alle lærer ud fra, men heldigvis er det et forsvindende fåtal der ikke lukker deres tråde, så det vi kan lære, står i andre tråde.*S*

Nej, den bemærkning er helt ude i hampen, men ignorer den, husk det gamle bibelcitat.
>>Tilgiv dem fader, thi de ved ikke hvad de gør<<
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 18:37 #8
Godt ord fromsej. Troede dog ikke du ligefrem kunne citater fra biblen. Derfra navnet FROMsej stammer :D
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2006 - 18:38 #9
Ja, mit øgenavn blandt kannibaler er "Munken der skal koge længe" *GMH*
19. januar 2006 - 18:38 #10
<huset>: Velkommen i 'klubben' - dr1 -> aka [Majsmarken] ...
Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/671354
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 18:41 #11
Kommentar: fromsej

ROFL

Troede kun det var jyden som var "sej" *G*

dr1>
Forskellen er jo så bare jeg selv deltager i omtalte tråde hvor jeg beder om feedback.
Avatar billede mjl Nybegynder
19. januar 2006 - 18:43 #12
:)
Avatar billede snowball Novice
19. januar 2006 - 19:17 #13
huset: Jeg tror det anmelderen er fortørnet over er, at du laver dit "jeg-vil-gerne-have-feedback" indlæg som et svar og ikke en kommentar, i et spørgsmål hvor det måske kan diskuteres om du skal have point eller ej.
Avatar billede mjl Nybegynder
19. januar 2006 - 19:19 #14
...det tror denne 43 årige teen-ager også! :)
Avatar billede huset Praktikant
19. januar 2006 - 19:40 #15
mjl> har du ikke noget konstruktivt at tilføje, så hold dine provikerende indlægfra denne tråd!

Snowball> Jeg gennemgår ofte mine tidligere tråde, og smider ofte et svar generelt. Dette har intet med pointliderlighed at gøre. Det tror jeg de fleste som kender mig ved. Jeg opnår ikke det antal point jeg har ved at snyde mig til point.
Avatar billede huset Praktikant
20. januar 2006 - 10:42 #16
..
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 14:54 #17
sorry for spam, men jeg undre mig tit over de der point, man kan jo ikke bruge dem til noget........Jeg har kun 3756 point og jeg ved da ikke hvordan jeg skal få dem fyret af ?!? Og dette er ikke et angreb på nogen, men jeg undres.....
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 15:03 #18
En X-tra gang sorry for spam, men jeg undres også over "alle" dem der anmelder andre...... Jeg kan kun spørge hvorfor ???? Det jeg har læst fra huset har hjulpet mig, hvis han/hun så brokker sig så fuck det......
Avatar billede screem_brille Novice
25. januar 2006 - 15:06 #19
25/01-2006 15:03:56 enig så ville man vide hvem det er man IKKE skal hjælpe!
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 15:11 #20
jeg tror faktisk også du har hjulpet mig SB, og tak for det, men jeg synes det bliver mere og mere bork på X-perten, og det er over bitte små ting.....
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 15:15 #21
men jeg tror jeg jeg vil forsøge(jeg ved det mislykkes) at sprede lidt god stemling med karma til alle, hvis jeg kan finde ud af det...............
Avatar billede screem_brille Novice
25. januar 2006 - 15:16 #22
flemming_a du har helt ret, folk brokker siog mere og mere, gad vide om det er vinter depresionerne der træder frem *G*
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 15:24 #23
Jeg tror det er selvforstærkende..... nogen brokker sig og andre brokker sig mere. og det er desværre over meget små ting. det her er jo bare en www-page, og ikke mere
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 15:36 #24
men jeg vil håbe at I sender god karma videre (jeg vil ikke ha noget, da jeg altid kun har fået hjælp) til andre, så kunne det være at X-perten kunne blive et bedre site..... eller hvad ?????
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 15:41 #25
Det er lige netop dårlig karma og åndsvage anmeldelser der gør folk sure. Det er der ikke noget at sige til.

felmming_a -> Du har helt ret i dine sidste 2 kommentarer :o)
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 16:50 #26
det er ikke at jeg ikke fatter at folk bliver sure over dumme kommentare, jeg fatter bare ikke at der er nogen der kommer med dem........... Det var vel nemmere at lade være ?!?
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 17:32 #27
Flemming_a>>

Endelig en person der værdsætter man orker bruge sin tid på at hjælpe folk herinde!

Tommel op
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 19:15 #28
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem der tildeler huset dårlig karma og underskriver med mit navn?
Jeg er temmelig sikker på at personen følger med i denne tråd. Så du ikke at jeg i forvejen havde givet huset god karma?
Avatar billede screem_brille Novice
25. januar 2006 - 19:19 #29
anonym, det komemr ikke bag på mig, er vi først derude hvoor folk forfalsker indlæg, så er karma nået bunden.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
25. januar 2006 - 19:38 #30
så røg vi igen over i det der karmapis, hvor er det dog ærgeligt !!!!!!! I mine øjne er i gode til at hjælpe andre, men jeg forstår ikke hvorfor I bruger så meget tid på det tåbelige karma-halløj.............
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 19:47 #31
Må indrømme jeg snart er mættet. Jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe folk på dette site, og takker er en spand lort tilbage i ansigtet.

synes E har mistet sin sjæl totalt!
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 19:56 #32
flemming a -> Hvis du fik flere spande l... hældt i hovedet hver dag ville du også blive træt af det.
Læs husets og screem_brilles karmatildelinger - så forstår du.

screem_brille -> Ja, der er åbenbart en gut i cyberspace der ønsker at få ram på boxeren. Skal vi ønske ham held og lykke *lol*
Avatar billede mjl Nybegynder
25. januar 2006 - 20:08 #33
Da jeg startede på E. for 7 år siden, var det et meget "voksent" sted - det har desværre udviklet sig lidt i en uheldig retning. I stedet for at være et oplysende og venligt sted, er der kommet en meget hård og dømmende tone. Men - hvis man nu enes om, at ændre denne tone, og holde sig for god til at deltage i mudderkastning m.v., så tror jeg en ændring er MEGET mulig.

Jeg kan lægge ud med, at sige undskyld til dem, jeg evt. har talt forkert til, eller optrådt dårligt over for - sorry - jeg kan desværre også være nærtagende!

Håber på det bedste - og på at tilgivelse og genopretning at dette gode sted, bliver en realitet!

En venlig hilsen til Jer alle - fra Martin (mjl)
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 20:10 #34
Tja, måske er mange af de ting der står i min  karma gode nok, men er mættet af de evige jagter, anmeldelser og anomyme tilsvininger!

Beskyldninger om alt fra snyd og bedrag og til pædofili. Det er jo totalt grotesk og efterhånden lidt sygeligt. Fatter ikke man orker bruge så meget tid herinde for at hjælpe folk :(
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 20:11 #35
Kommentar: mjl

Tommel op, og i ligemåde fra mig!
Avatar billede mjl Nybegynder
25. januar 2006 - 20:21 #36
Tak...
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 20:31 #37
Godt skrevet mjl!
Jeg startede på E i 2004 så jeg har desværre aldrig oplevet det du beskriver, men det lyder da godt :o)
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 20:43 #38
startede vist i 2000 uden jeg rigtig husker det. Den gang var der faktisk en fed stemning på eksperten, men de folk som udgjorde denne stemning, er faktisk ved at være væk :(
Avatar billede flemming_a Nybegynder
26. januar 2006 - 10:53 #39
boxer -> jeg forstår da godt at det er surt at folk smider l... i hovedet på en, kan man ikke bare trække på skulderen af det, der har været meget snak om karmasystem og pointsystem, og der er da ikke noget der tyder på at det hjælper, systemet er der jo og det ser ud til at være bliver lavet om ???!!!!!
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 11:16 #40
flemming_a -> Det er også min holdning til det. Men nu er det jo også begrænset hvad jeg får hældt i hovedet i forhold til andre brugere herinde.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 11:36 #41
flemming_a hvad folk kalder mig i min karma, læser jeg som graden af deres misundelse *G* dog pisser det mig af når folk som arne_v og andre påstår jeg lægger hævn karma og gør det anonymt, og når man så beviser at ens afgivne karma alle er underskrevet, så forsvinder de fra debatten (det er så usselt ikke at kunne indrømme at man var for hurtigt ude, eller eller ganske enkelt at man bare tog fejl)
Avatar billede flemming_a Nybegynder
26. januar 2006 - 11:46 #42
SB 26/01-2006 11:36:11-> hvad folk kalder mig i min karma, læser jeg som graden af deres misundelse *G*......
Det tror jeg du har helt ret i ;)
Det kan også godt være jeg udtaler mig om noget jeg ikke ved en skid om, jeg har ikke stukket næsen frem på X-perten, og har ikke prøvet at blive udsat for beskyldninger eller dårlig karma. Jeg mener bare at dem der anmælder andre eller giver dårlig karma o.l. Dem kan jeg kun have et skuldertræk tilovers for, og jeg kan ikke tage dem alvorligt............Men igen, jeg tager muligvis fejl.........
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 14:07 #43
screem>

refererer du til den traad hvor vi fik *dokumenteret* at du havde givet mikkelbm
karma udelukkende fordi at han havde givet dig karma ?

I saa fald finder jeg dit referat noget vildledende !
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:11 #44
arne_v ja hvis du emner at når manreturnerer med en bedre karma end man fik er hævnkarma så ja, men noget tyder jo desværre på at der er flere folk der ikke har fattet hvad ordet hævn betyder (ingen nævnt, ingen glemt)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 14:55 #45
at give daarlig karma udelukkende fordi man selv har faaet daarlig karma er klart
haevnkarma i min bog

ja - du gav 0.25 mere end du selv fik - men rent faktisk trak det mere ned i
mikkels karma end i din (fordi han har 0.97)
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 14:59 #46
arne_v jeg er pi sse ligelgad emd hvad brugeren ahr i forvejen, det er ikek hvad jeg giver karma efter men hvad jeg mener om brugeren, jeg er her ikke for at være gode venenr emd alle, for i så fald ville jeg aldrig give akrma, men når man giver en bedre karma end man fik, så kan det umuligt være hævn karma, mener du seriøst det, er du ikke den skarpeste kniv i skuffen (og nej det er ikke en provokation, men en kendsgerning)
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 15:20 #47
Nu får man fandme også skyld for at smide karma i andres navne

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=huset&option=karma

Citat
Sig mig engang, Huset, er det dig, der smider dårlige karmaer ud i andre brugeres navne?

Sig får denne latterlige hjemmeside ikke snart styr på disse former for chikane. Det er sgu da utroligt man skal jagtes på denne måde.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 15:21 #48
saa hvis naboen bakker ind i din bil og du som konsekvens af det smider en brosten
ind gennem hans vindue saa er det ikke hævn fordi ruden er billigere end
karosseri værkstedet ?

i min bog er det hævn ligesom din karma til mikkelbm

jeg er slet ikke en kniv men en lyserød Duracell kanin
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 15:27 #49
Update

Sig mig engang, Huset, er det dig, der smider dårlige karmaer ud i andre brugeres navne? -- UPDATE: Kan du ikke læse? Jeg beskylder ikke, jeg spørger.

Hvorfor fandne står du ikke frem her og spørger mig din tøsedreng. Min kop er fyldt nu. Prøver at ringe til IDG denne gang. De kan se hvem der tildeler hvad hvad, og så skal jeg få stoppet denne chikane en gang for alle!
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 15:33 #50
update update:

Sig mig engang, Huset, er det dig, der smider dårlige karmaer ud i andre brugeres navne? -- UPDATE: Kan du ikke læse? Jeg beskylder ikke, jeg spørger. UPDATE 2: Fordi du bliver så hysterisk. Svar dog istedet for at blive sur. Er du ikke mand nok til at svare, selv om jeg er anonym? Well, jeg fjerner den igen, hvis du lover mig at IDG sættes på sagen. Så finder de ud af, om hvorvidt du er impliceret eller ej. Og så beklager jeg naturligvis.

Hvad din mening end er, så er jeg totalt ligeglad. Så længe DU ikke har boller til at stå frem og tage en diskution, så er der ingen der tager dig seriøs!

Ufatteligt det svineri man skal igennem dagligt herinde.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 15:36 #51
Gad vide om vedkommende mener den dårlige karma du fik som var underskrevet boxer? Den var i hvert fald falsk.
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 15:37 #52
Ufatteligt de ikke har andet i deres tilværelse end at generer andre hver eneste dag.

IDG tager ikke tlf pt, men forsøger senere eller i morgen. Denne hetz på diverse profiler skal stoppes!
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 15:38 #53
Nææ - det var da hyggeligt at arne_v pludselig fik tid til at deltage :o)
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 15:44 #54
arne_v skift batterier så, for de er løbet tør
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 15:46 #55
anonym, for min skyld kunne han godt koncentrere sig om at få udskiftet de batterier istedet for, for i mine øjne er arne_v en klaphat (aj nu for jeg meget dårlig karma da han er respekteret herinde, men ikke destro mindre er han et fjols hvis han mener at hvis man giver emre retur end man får at det så er hævn (når vi taler positive ting)
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 16:00 #56
Dum, dummere, screem_brille, det er sgu da utroligt!! http://exp.dk/spm/659721 http://exp.dk/spm/675051 http://www.eksperten.dk/spm/633220 http://exp.dk/spm/676475 http://exp.dk/spm/676911 http://www.eksperten.dk/spm/682730

Som forudset blev du straffet af en tøsedreng SB!
Utrolig så modige de er når de kan gemme sig bag en skærm.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 16:04 #57
huset lad børnene lege ;) jo dårligere karma jeg får jo mere grinagtigt er det, for man skal virkelig være en idiot hvis man ikke kan se jeg hjælper mange (og hurtigt, men det er nok der skoen trykker) hehe
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 16:06 #58
Man fik lidt respekt for dem, hvis de turde stå frem og fortælle deres meninger, men tror det er mere sandsynligt julemanden rider personligt ind på min græsplæne inden det sker.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 16:09 #59
huset, det gør de ikke, flere af dem er jeg 100% sikker på er folk på top 20, og der er ikke mange der der tør sige noget...
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 16:11 #60
screem -> Det har du faktisk ret i. Ikke at arne_v er en klaphat men det med hævnkarmaen.

Jeg synes bare at det er interessant at arne_v pludselig dukker op i denne diskussion. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg mener at vi skal op i toppen af hierakiet for at finde de anonyme karmauddelere. Dem der altid deler dårlig karma ud i tråde som disse uden at deltage i dem.

Jeg siger absolut ikke at det er arne_v men derfor vil jeg da gerne se et screenshot af hans afgivne karmaer. Det mener jeg godt jeg kan bede om nu hvor beskyldningerne alligevel fyger som sneen en vinternat.

Hvis jeg nu siger nanoq - mon så han også dukker op?
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 16:13 #61
Tildels enig, men er 99 % sikekr på jeg kender de 2 3 der står bag min chikane. Disse navne bliver angivet pr tlf når jeg kommer gennem, og så forlanger jeg de tjekker det i databasen. Holder mine mistanker, så bliver de draget tilansvar for deres gentagen personlig chikane på en eller ande måde
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 16:13 #62
hovsa screem, der var vi enige igen. Blev vi ikke enige om at vi skulle fortsætte med at være uenige *gg*

Lad os nu holde kammertonen og undlade at kalde nogen klaphatte - vi skulle jo nødigt have lukket en interessant tråd som denne.
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 16:15 #63
SB og boxer>

Derer jeg så ikke enige med jer. Disse to profiler er jeg 100% sikker på står ved deres meninger. Men ved som alle andre selvfølgelig ingenting :D
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 16:18 #64
boxer>

jeg deltager kun i denne diskussion p.g.a. 26/01-2006 11:36:11
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 16:23 #65
jeg foelger en lille smule med i debatterne i denne kategori

og efter det indlaeg syntes jeg at jeg var noedt til at kommentere
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 16:33 #66
arne_v -> Det skal heller ikke opfattes som en direkte anklage. Min påstand, som du lige har bekræftet, er at der er nogle der følger med i disse tråde uden at deltage med andet end dårlig anonym karma. Dette gælder selvfølgelig ikke i alle tilfælde.

Huset er i dette tilfælde for godtroende og det kan man jo sige er positivt. Jeg ved med 100% sikkerhed at der er nogen i toppen af hierakiet, "der går i for små sko" og pisker en voldsom stemning op ved at tildele dårlig karma til de personer som siger deres uforbeholdne mening.
Jeg tror ikke det er coadmin men jeg tror det er nogle personer som placerer sig selv meget tæt op af coadmin.
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 16:36 #67
Boxer>

"Jeg ved med 100% sikkerhed at der er nogen i toppen af hierakiet,"

Se DET var da en anderledes Konspiration :D
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 16:40 #68
arne_v jeg vil ikke lægge skjul på at jeg mistænker dig for at være en af dem der ikke tør underskrive, pga den måde du generelt skriver på og en af mine afgivne karma, så det kunne da være sjovt at se som boxer foreslog det et screenshot, jeg har no**** nok til at tage screenshots af mine afgive karma, har du /I ? (hvis nej, så vil jeg ikek høre ppå mere ævl fra jeres side om hævnkarma osv, for hvis i har rent mel i posen er der ingen problemer i at stå frem)
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 16:48 #69
Tænk sig al denne ballade ville være borte med tvunget navngivning på karma eller en totalt fjernelse.

Det virker mildest talt latterligt når der er tvunget navn på artikler
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 16:52 #70
huset eng, og det at den er tvungen ved artikler holder jo ikek med IDG´s påstand om at karma skal være anonymt, for om det er i en artikel eller pga et spørgsmål, spiller ingen rolle
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 16:57 #71
boxer>

nu deltager jeg jo faktisk nu ...

og det er der ioevrigt ikke noget nyt i - huset kan bekraeftige at jeg
i lang tid en gang imellem har givet udtryk for min mening i "E self"
kategorierne
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 16:59 #72
arne_v så kommenter lige den her 26/01-2006 16:40:54
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 17:05 #73
Man skulle tro jeres største idol er Henry Kissinger.
>> Selv paranoide har fjender <<
Stop dog det evige kværuleren om karma og hævnkarma, systemet bliver IKKE lavet om, uanset hvor mange vi er der er utilfredse med det.
Jeg er også irriteret over at karma er anonym, derom ingen tvivl.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 17:08 #74
flere>

I har forstaaet at det er meningen med systemet at karma gives anonymt ikke ?

Man kan nemlig godt komme lidt i tvivl.

Langt de fleste giver ogsaa karma anonymt.

Og det inkluderer mig.

Jeg er formentlig en af de helt store karma uddelere. Jeg har p.t. uddelt
karma til 453 personer.

Fordi jeg ofte uddeler point til baade spoergere og svarere i de traade jeg deltager i.

Og boxer du faar ikke en komplet liste.

Jeg giver normalt en beskrivelse af hvorfor - enten tekstuelt eller med
en henvisning til et spoergsmaal.

Der er ingen skaeldsord af nogen art i dem (og jeg kunne heller ikke droemme om
at opdatere hele tiden).

Jeg er 99% sikker paa at jeg aldrig har uddelt karma for en traad i "E self"
kategorier.

Det ville ikke give meget mening.

Med hensyn til hvad jeg giver karma for saa matcher det rimeligt godt
http://expfaq.1go.dk/?id=84#hvem_skal_have_karma (no surprise da jeg mener
at dele af det er sakset fra noget jeg postede i denne kategori for en del
aar siden).
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 17:12 #75
sb>

jeg regner med at 17:08:55 afklarer min karma politik
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 17:15 #76
arne_v næ faktisk ikke, nærmere tværtimod, min mistanke til netop du skulle ahve givet mig dårlig anonym karma (hvor der explicit står det er anonymt fordi ejg e r ekndt for at give hævn karma) og du er en af de eneste der gang på gang hiver det med mikkelbm frem, så min mistanke er blot styrket ved du ikke vil tage et screenshot.
Avatar billede mjl Nybegynder
26. januar 2006 - 17:17 #77
Hvis vi nu alle KUN gav karma, når den er positiv, så ville der nok være mere fred. På den måde, ville man være på vagt, over for folk UDEN karma, uden at skulle læse en masse negative ting om folk. De fleste seriøse brugere, kan jo godt li' hinanden, og hjælper gerne enhver - derfor kan vi jo være dem der går foran, og stopper mudderkastningen.

Efter mange år her på E., kender jeg jo folk, for det de gør for andre, og deres opførsel - derfor ved jeg tit hvem der er hvem, og hvem man skal liste på tær hos - nogle brugere har lang lunte andre kort. De fleste er jo skide flinke, og utroligt hjælpsomme - lad os bruge karma-systemet positivt, og glemme mudderkastningen - så bliver E. et kanon sted igen, og vi kan alle få gang i vores EDB/IT-verden - med den hjælp der gør os glade, fordi vi nu endelig fik løsningen på vores problem.

De største blandt os, går foran med gode eksempler - og tænk på, at største-delen af dansk IT-viden, er samlet på disse sider - og det siger ikke så lidt - det er faktisk nogle af verdens største IT-hjerner - DK er langt fremme med viden, så dette forum er ret unikt - lad os bruge det fornuftigt og med omtanke, så vi ikke mister det...

Gud velsigne Danmark - He he :o)

Martin (mjl)
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 17:21 #78
kan sagtens følge dig, men det lugter bare langt væk når folk der generelt ikke er fortalre for karma systemet alligevel holder på sin ret til det skal være anonymt, så fremstår den person pr automatik ikke særlig troværdig (igen ingen nævnt, ingen glemt), men mon ikke vedkommende godt ved hvem jeg taler om
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 17:28 #79
sb>

Jeg er helt enig: hvis man er imod anonym karma, saa boer man ikke give anonym karma,
er man imod karma system saa boer man slet ikke give karma (og heller ikke laese
karma).
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 17:28 #80
Kommentar: mjl

hvorfor har du så tildelt mig dårlig karma når due r fortaler for man kun skal tildele god karma :/
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 17:29 #81
Kommentar: huset

Host - jeg ser nu den er rettet. Godt at se du har vendt skuden
Avatar billede mjl Nybegynder
26. januar 2006 - 17:29 #82
He he - godt :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 17:33 #83
sb (26/01-2006 17:15:53)>

ikke mig

en karma kommentar boer holde sig til emnet ikke smalltalke

jeg tror ioevrigt at der er flere som lagde maerke til den sag

(omend jeg maaske er den eneste som stadig husker den)
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 17:34 #84
arne_v karma er sådan set fint nok, det skal bare ikke være anonymt, jeg vil gerne vide hvilke idioter det er der giver mig dårlig karma, så jeg er fri for at hjælpe de utaknemmelige svi** ved godt det ikke kommer til at ske, da 95% af den danske befolkning ikke har no**** nok til at sige hvad de mener, vi brokker som jeg ved ikek hvad over stort set alt, men gør vi noget ved det, næ det er jo emget nememre at sætte sig ned i sofaen og beklage sig over at alt er så hårdt osv, hvad med at tage et ansvar, og gøre noget aktivt (men nej, uha da de folk der tør sige noget de skal da holdes ned) *G* (uha jeg er spændt på hvor emget negativ karma jeg får nu, glæder mig som et barn juleaften *LOOOL*)
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 17:36 #85
arne_v ja kalp husker den også, han var jo også af den opfattelse at hvis man giver en bedre karma end hvad man modtager er det hævn, kan kun sige nej det må jeg ikek sige, men det er ikke pæne ord *G*
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 17:43 #86
LOL kan se der er en klaphat der følger emd i næsten alle mine tråde, selv de spørgsmål hvor jeg siger jeg ikek vil have point skal jeg have dårlig karma over, så kandet vist ikek blive mere personligt, men selvfølgelig har personen ikke no**** nok til at stå ved det, er dsanmark ikke bare skønt *G* (troede faktisk vi havde ytringsfrihed under ansvar, men det gælder åbenbart ikke herinde, da hvis den lov galt, ville det ikke være tilladt at være SÅ anonyme)
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 17:48 #87
Du har ikke ytringsfrihed herinde, det er blevet debatteret til hudløshed(også).
Du må skrive præcist hvad du vil, så længe det holder sig indenfor Ekspertens regelsæt, længere er den ikke, det samme gælder i langt de fleste fora på nettet, der er et sæt regler, overhold dem, lev med de fejl og mangler et givent forum har eller smut, enklere kan det næsten ikke siges.
Jeg har også slugt nogle kameler herinde i tidens løb, har haft min bruger lukket, men kom tilbage igen, altså har jeg accepteret tingenes tilstand på godt og ondt.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 17:52 #88
fromsej problemet er bare at admin trorhan kan tilside sætte gældende love, jeg er sikker på at der ikek var mange der sagde lev med det der er IDG der bestemmer herinde, hvis forummet gik ud på hvordan man kunne udøve pædofili, eller anden kriminalitet (så den med at det er IDG der sætter reglerne holder ikke på det område, jo sålænge at gældende love overholdes, så ja, men er det ikke tilfældet , så nej)
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 17:56 #89
Hvilke love?
Du kan ikke bare slynge sådanne påstande ud, uden den mindste smule underbyggelse.
Selv en avis må lade folk få deres læserbreve trykt uden navns nævnelse, der står så at navnet er redaktionen bekendt.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 17:56 #90
arne_v -> jeg ved godt at du ofte deltager aktivt i tråde som disse. Du blev bragt på bane som et eksempel og for at forklare min konspirationsteori :o)

Min mening med at gøre dette, er at fortælle at jeg er overbevist om at mange af de personer der beskylder os (især mig) for at piske en stemning op osv., rent faktisk er de samme som selv pisker en stemning op ved at uddele uforståelige dårlige karmaer.

Hvad hævnkarma angår, hvis min sidst modtagne dårlige karma ikke var anonym, ville vedkommende få en tilbage igen. Dette ville jeg gøre fordi jeg ikke forstår den. Jeg ville gøre det fordi der sidder en gut et eller andet sted der ikke tør sige sin mening et sted hvor jeg kan argumentere for min holdning og gøre rede for hvorfor jeg gør som jeg gør. Det ville være hævnkarma, sådan som der nu engang ses på det.

Det er jo lige netop sådan at en dårlig karma som er givet af en uforståelig grund eller slet ingen, rent faktisk selv er udtryk for rigtig dårlig karma.

Var karmaen ikke anonym, ville karma_tricker_fingeren heller ikke klø så meget hos visse personer. Alle steder undtaget cyberspace har vores handlinger konsekvenser. Det skal de også have her på E.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 17:58 #91
Kommentar: fromsej

"Du må skrive præcist hvad du vil, så længe det holder sig indenfor Ekspertens regelsæt, længere er den ikke...."
Den holder vist ikke vand fromsej.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 17:59 #92
fromsej, du skal ikek bilde mig ind du ikke er kalr over at det skal være folk bekendt hvem det er der skriver hvad ? som du selv siger er læserbreve også kendt af redaktionen, men herinde siger co admins jo gang på gang at de ikek kan se hvem det er der afgiver karma.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 18:04 #93
Boxer >> Hvad holder ikke vand?
Bryder du regelsættet, så er det advarsel, eller deaktivering.

Screem_Brille >> Hvad Coerne kan eller ikke kan, er hamrende ligegyldigt, det er IDG´s forum, deres ansvar, og deres regler.
IDG ved, eller kan finde ud af, hvem der har skrevet de anonyme karmaer, det kan Coerne ikke, Coerne hæfter så heller ikke juridisk for noget som helst andet end deres egne udtalelser, på samme måde som vi andre gør.
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 18:07 #94
De danske love gælder vel også på et forum? Dem kan man vel ikke tilsidesætte bare fordi man har en hjemmeside med brugere på
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 18:12 #95
selvfølgelig gælder dansk lov også på E

men grundligggende håndhæver E sit eget regelsæt og politiet/domstole håndhæver dansk lov

er der noget ulovligt i din karma, så kan du altid lave en politianmeldelse, politiet
bruger en dommerkendelse til at få udleveret IP adresse på brugeren og en
anden til at spore den bruger til en person, som så bliver stillet for retten med
anklager og forsvarer etc.

men politiet skal jo altså lige acceptere at tage sagen som første skridt

I et vist omfang skal E også påse at loven overholdes for ikke at kunne
anklages for at være medskyldige, men det er en tynd linie, fordi de skal
jo heller ikke selv agere domstol (den diskussion var oppe på CW Online
for nylig)

min fornemmelse er at der er meget lidt som vil kunne føre til domfældelse
der ikke bliver fanget af E's egne regler

som E kan håndhæve uden at spørge nogen
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 18:13 #96
Selvfølgelig gælder dansk lovgivning også her, men hvilke love overtræder IDG da?
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 18:13 #97
huset måske man bare skulle igang med at anmelde IDG for injurier hver gang der siges noget nedsættende om ens person, så ville de nok før eller siden indføre at anonyme karma ikke længere var muligt *G*

(mener det er straffelovens paragraf 68 der gør sig gældende ved injurier)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 18:19 #98
fromsej -> Jeg husker et par spørgsmål der blev lukket trods de IKKE overtrådte nogle af reglerne.
Derfor holder den kommentar ikke vand. Du må ikke skrive hvad du vil.
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 18:21 #99
Nu tænkte jeg lidt på den anmeldelse af mig for pædofili. Der burde IDG SELV skride ind og anmeldt den givne bruger da det var en ulovlighed begået på deres site! ret hvis jeg tager fejl!

Citat anmeldelse:

han har siddet og skrevet halv porno med mit 10 årige barn, det er sku for klamt! sådan nogle mennesker skulle ikke ha lov til at have adgang til disse sider.

Der står selvfølgelig ikke nogen steder, at man ikkke på E  må beskylde andre for pædofili, men i dette tilfælde synes jeg IDG burde være skredet ind prompte!
----

Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

Se her i min sag om beskyldning om pædofili, er der tage om brud på "direkte personangreb eller injurier"

Der står ganske korrekt, at dette vil give anledning til sletning eller deaktivering, og så vidt jeg husker (tråd lukket) så ville snowbal mail admin omkring denne sag. Har dog stadig intet hørt. Men jeg synes denne anmeldelse satte en ubehagelig fornemmelse igang i min krop. Meget kan man finde sig i, men her går grænsen sgu!
Avatar billede snowball Novice
26. januar 2006 - 18:26 #100
huset: Ang. den sag, så rykkede jeg rent faktisk IDG for et svar i går aftes eftersom jeg heller ikke har hørt mere til sagen.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 18:26 #101
huset vi er enige, og dengang en elelr anden skrev i min karma: Du skal bare dø ok dit svin ? der slettede de den blot uden at gøre noget ved det, og trusler på livet er nu engang ikke lovligt i DK, og giver op til 6 måneders fængsel (hvis jeg ikke husker forkert)
Avatar billede snowball Novice
26. januar 2006 - 18:36 #102
screem_brille: Det er forkert bare at gå ud fra, at der ikke sker noget, for du ved ikke hvad der sker bag kulissen.

Nu kan jeg ikke lige huske om den karma du nævner er blevet nævnt for IDG, men en lignende karma ("klamme svin... du skal dø oki?") er rent faktisk blevet fremlagt for IDG. At de så ikke vælger at gå videre med sagen er jo ikke noget vi kan gøre for!
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 18:42 #103
Boxer >> Det er ikke helt rigtigt(men næsten), jeg ved godt hvilke tråde du tænker på (tror jeg), der er skrevet som lukkekommentar at Eksperten ikke vil medvirke til det der blev opfordret til, men OK brud på regelsættet, ikke hvis der ikke var kommet et indlæg fra en co om at stoppe, og det kan jeg altså ikke huske.
Men det er IDG der sætter reglerne, og i sidste ende dem der tolker dem.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 18:44 #104
snowball kunne godt lyde som den karma jeg fik kan ikke huske den eksakte ordlyd, men det var tæt på det du skrev (har et screenshot af det et eller andet sted)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 18:52 #105
Kommentar: screem_brille
Se det er jo interessant.

Nogen kommentarer til hvor vidt IDG overtræder loven på det område?

Fromsej -> Det gælder vist også kun den første tråd :o)
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 18:56 #106
Snowball>> Tak for din fortsat interesse :D

For mig virker det bare sært, at denne:

registreringskoder, cd-keys og lignende. Hvis en bruger hjælper med dette eller får hjælp til dette, vil IDG Danmark hjælpe med at efterspore personen, såfremt Politiet eller den relevante myndighed anmoder om det.

er benævnt med politianmeldelse, når min kommenteret anmeldelse ikke er råsag nok. Det er da en beskyldning jeg helst er foruden at have monteret på ryggen :(
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 18:56 #107
boxer de fjernede den bare og så var det jo glemt, undrer mig at de ikek selv anmeldte vedkommedne, men det er jo IDG og deres regler (sarkasme off)
Avatar billede mjl Nybegynder
26. januar 2006 - 19:03 #108
Er der en der lige vil opdatere mig? Hvorfor er dette karma-sys. blevet lavet? Kan det bruges til noget positivt?

Dette skal IKKE forståes ironisk - jeg er faktisk i tvivl om hvad tanken bag var?
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 19:13 #109
Det var faktisk os brugere der selv bad om det mjl :(

Kunne man bare have kigget ind i fremtiden!
Karma er som sådan fint, men ikke i dens nuværende form da det er den perfekte skjuleplads for tøsedrengene.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 19:20 #110
problemet med brugere som aldrig vender tilbage og faar lukket spoergsmaal
eller selv napper point

karma systemet var en maade at "markere" disse brugere, saa man kunne
se hvordan folk opfoerte sig

laes evt. http://expfaq.1go.dk/?id=84#hvem_skal_have_karma for lidt
ideer til hvad karma burde afspejle
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 19:26 #111
Problemet er så bare at folk IKKE bruger karame funktionen som hensigt var, men i stedet for jagter folk og sviner dem til.

Var/er sikker på, at hvis jagten gik ind på arne, så var han en solid støtte til os der er udsat for denne form for chikane. Men vi er nok selvforskyldt i det hele :D
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 19:29 #112
jeg tror faktisk jeg vil opfordre foolk (udenom eksperten) tila t lægge meningsløs karme ved bla. Arne_v ,nu han jo mener det er SÅ fair med uberittgiet karma, så kan det jo bære han ændrer meingn når han næsten dagligt modtgaer karma bare fordi folk er idioter.

huset vi bærer selv noget af skylden ja, vi er begge meget direkte og siger hvad vi mener, og kalder begge en skovl for en skovl, men derfra og så til de karmaer vi skal finde os i er der et stykke ved.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 19:37 #113
Nu rabler det sq da for dig SB.
Hvilken nytteværdi ligger der i det, Arne V er ikke enig med dig, det er jeg heller ikke, skal vi så tæppebombes med dårlige anonyme karmatildelinger, øhhh?
Det minder meget om en anden sag, hvor et "geni" lavede en opfordring på sin egen side om at tildele en anden bruger svinekarmaer, det endte med temmelige kraftige reaktioner fra mange sider, jeg kan ikke huske om det endte med en advarsel, men du balancerer godt nok meget på kanten af hvad jeg vil kalde ret og rimelighed lige nu.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 19:40 #114
fromsej nej det gør det ikke, når folk kan sidde og forsvare det rimelige i at folk skal svines til på det groveste (og sjovt nok ikke selv oplever det) så er det sundt at prøve at være i samme situation, det ændrer oftest folk syn på sagerne.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 19:47 #115
arne_v gør blot det samme som dig SB. Han siger sin mening uanset hvilke konsekvenser det måtte få. Det tager jeg hatten af for - det er meget modigt i denne tid!
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 19:49 #116
boxer nemlig og derved må han også være indstillet på at modtage dårlig kkarma for det, ellers er man da lidt dobbelt moralsk ?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 19:59 #117
SB det har du helt ret i og nu er vi tilbage ved diskussionen om at folk med dårlig karmaer får flere dårlige tildelinger en folk med mange gode karmaer - vel og mærke for at sige og gøre det samme.

Men derfor mener jeg ikke at der er nogen grund til at opfordre andre til at give en bestemt bruger dårlig karma.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 20:32 #118
jeg mener nu ikke at jeg siger og gør det samme som SB ...
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 20:35 #119
Jeg kan 110% følge SB, men da jeg var personen i centrum (igen igen igen igen) i omtalte sag omkring opfordring til negativ karmatildeling, så tager jeg STOR afstand fra dette!!
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 20:40 #120
arne_v nej langt fra, havde du være politiker, havde du været den type der kun siger noget når du ved at det falder i god jord, og jeg hade været fra DF, siger hvad der skal siges selvom at man ved det ikke altid falder i god jord hos alle.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2006 - 20:51 #121
Det hænder faktisk at jeg giver udtryk for synspunkter som ikke falder
i god jord hos alle (et eksempel er ikke langt væk ...).

Men jeg kan normalt godt forklare hvad jeg mener uden at kalde andre
personer for klaphatte eller deslige.

Uden at være psykolog, så vil jeg godt postulere at sandsynligheden for at
blive kaldt klaphat i en anonym karma er mange gange større hvis man selv kalder
folk for klaphatte end hvis man ikke gør.

Generaliser selv.
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 20:59 #122
arne_v vold avler vold, og det samme gør dåræig karma, et er meget nememre at give en der har meget dårlig karma mere dårlig karma og omvendt, så ja det har du ret sikekrt ret i, men jeg menr nu stadig at folk der kun tør sige ders mening anonymt er nogle klaphatte, og tro nig den dag jeg ikke længere tør sige hvad jeg mener, der ligger jeg i kisten (eller urnen, det har jeg ikke helt bestemt mig for endnu)

Et eksempel fra RL som ret godt viser at jeg er kold over hvad ejg siger, er en mrgen hvor en kammerat og jeg af en eller anden grund ender hos den rocker support gruppe (der var omkring 10-12 med rygmærke) sidder og taler emd den ene, og siger så ganske kold at jeg ingen reskekt har for rygmærker.... han kigger noget underligt på mig, og siger så jeg har respekt for hvad folk siger og hvordan de opfører sig (tror godt de fleste kan give mig ret i at gør man sådan noget og siger sådan noget i sådan et selvskab, så er man ret kold på det område) (at jeg så fik respekt ud af netop det og min forklaring bagefter var jo så nok et ret stort held for mig *G*)
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 22:09 #123
Så fik jeg dårlig karma pga det her spørgsmål, det var vedkommende også længe om, og nu er jeg for ivrig, ja det er sq ikke nemt at gøre folk tilfredse *GGG*
Avatar billede huset Praktikant
27. januar 2006 - 08:23 #124
Det samme her du.

Latterlige tøsedrenge!
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. januar 2006 - 09:36 #125
"hvor en kammerat og jeg af en eller anden grund ender hos den rocker support gruppe"
Nå, det er måske derfra du fik ideen om at sende et "tæskehold" hold ud efter Arne_v. *S*

Screem_brille: Jeg kan godt forstå, at du er træt af det, hvis du mener at din karma er uretfærdig. Men jeg synes da ikke du kan tillade dig at "påkalde" en negativ karma over arne_v bare fordi han måske er uenig med dig. Negativ karma er vel kun berettiget hvis man mener, at en person yder dårlig hjælp i trådene, er ubehøvlet, eller en spørger, der ikke giver god feedback/selv snupper point. Det du opfordrer til her, må da vist siges at være hævn-karma efter mafia-lignende metoder.

I øvrigt skal det siges at jeg også synes at det er træls med muligheden for anonym karma (gør det aldrig selv). Jeg tror dog ikke at en ændring i dette ville løse problemet med folk, der får deres karma spammet. Dem/den der spammer bruger jo sandsynligvis nogle brugernavne, som ikke betyder noget for ham/hende/dem alligevel. For at løse det, skulle man nok ud i at IP-logge karma-giverne. Og det er trods alt nok lige drastisk nok. :-)
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2006 - 11:49 #126
ejvindh det første du skrev kommenterer jeg ikke.

Det andet nej for min skyld må han gerne være uenig med mig, men sålænge en person stort set ikke får noget negativ karma, så er der noget galt, der er et ordsprog der lyder, den der er ven med alle er ven med ingen.

Kald du det bare hævn, jeg kalder det en opvækning (når folk ikek er klar over hvor latterligt det er at modtage konstant negativ karma ligemeget hvad, så skulle folk prøve det, så ændrer de mening om det.)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2006 - 16:55 #127
hmmm

er det nu suspekt at have god karma ?

hvor mange i top 20 har under 75% ?
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2006 - 17:00 #128
arne_v jeg har f.eks
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. januar 2006 - 17:46 #129
Ja, det vækker jo til eftertanke. Så må vi da også hellere give de øvrige 19 noget dårlig spam-karma. Der må da være noget galt der...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2006 - 18:22 #130
arne_v 95
eagleeye 95
bufferzone 84
roenving 95
tonnybrandt 95
terry 81
kalp 83
jakoba 90
keysersoze 88
arlet 87
olebole 79
retaxes 86
halifax 84
erikjakobsen 91
thomasjepsen 90
nikolajdu 85
fromsej 93
medions 90
kenp 88
screem_brille 54

de oevrige 19 ligger 79-95

vi er vist mange som der er noget galt med efter den logik
Avatar billede huset Praktikant
27. januar 2006 - 18:25 #131
Så vidt jeg ved, så gør SB det eksperten er bygget op omkring. Løser folks problemer!

Men når man så bliver kaldt pointliderlig eller "du skal bare dø" så synes jeg I skulle overveje hvem det er som burde overveje sin stil.

Problemet er for ham nok heller ikke at ændre stil hvis kritikken er saglig og underskrevet, men at ændre stil efter:

Du skal dø

Dum, dummere, screem_brille, det er sgu da utroligt!! http://exp.dk/spm/659721 http://exp.dk/spm/675051 http://www.eksperten.dk/spm/633220 http://exp.dk/spm/676475 http://exp.dk/spm/676911 http://www.eksperten.dk/spm/682730

tissenisse få et liv og igen igen:: http://www.eksperten.dk/spm/682677 (hvor dum kan blive mens vi ser på?

Du er simpelhen så snotdum at ikke engang din mor kan holde dig ud. Derudover pointliderlig som bare fanden. utålig af 1. rang. Nej, jeg har ikke noget imod dig, jeg har MEGET imod dig

osv osv osv så mener jeg det siger mere om spaderne end SB. Konstruktiv kritik er rart, men ikke når den er givet i sammenhold med en spand lort for at sige det på godt dansk
Avatar billede huset Praktikant
27. januar 2006 - 18:34 #132

Tja, men svømmer man ikke med strømmen, så skiller man sig ud, men kan så erfare, at man skal vende den anden kind til, men sådan er det ikke alle der kan.

Skrev du arne f.eks en dårlig kritik af mig, som jeg fandt saglig og brugbar, så ville jeg 110% tænke over sagen, men når den "saglige" kritik er givet anonymt, eller på anden måde kædet sammen med svinske kommentare, så gyder det bare endnu mere benzin på mit bål!

Der er ikke mange af deltagerne i denne tråd der kender det mindste personlige til mig, men tror mange ville få en anden opfattelse af mig som person, hvis de kendte mere til mig.

En gut som anonym, hvem jeg havde lidt konflikter med, tror jeg ser mig fra en anden side nu efter vores snakke på mail.

Dertil folk som fromsej, Stigers, kenp, kløve samt mange flere jeg har kontakt med herinde.
Jeg tror de vil nikke genkendende til jeg ikke er så slem som mange tror på trods af jeg er jyde :D

Karma er og bliver de anonyme tøsers holdeplads, og så længe jeg ikke ser en sand underskrift eller en form for samtale enten via msn eler mail, så retter jeg mig ikke en rygende meter efter hvad de anonyme tumper skriver i min karma.

De burde de have fundet ud af forlængst
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2006 - 18:55 #133
nu er jeg selv foedt og opvokset i nordjylland ...
Avatar billede huset Praktikant
27. januar 2006 - 19:07 #134
Hvad skal jeg bruge den kommentar til :D
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2006 - 20:06 #135
arne_v det er jeg også, men det ændrer ikke på at huset netop ramte sømmet præcist i det han skrev kl27/01-2006 18:25:50
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2006 - 20:30 #136
jeg argumenterede bare for at jeg heller ikke er saa slem

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2006 - 20:36 #137
der er en del userioese karma tekster

jeg har ogsaa selv faaet: "Pas på barne arne. 17/1 2006 23:43"

men det er jo ikke alle jeres daarlige karma tildelinger som er i den kategori

filtrer de aabenlyst userioese fra men laes resten og taenk over dem
Avatar billede mjl Nybegynder
27. januar 2006 - 20:55 #138
Jeg læser SJÆLDENT folks karma'er - i stedet glæder jeg mig helt vildt over den fantastiske hjælp I giver, når man virkelig sidder med knuder der er for stramme. Nogen af dem, der har gjort mig glad på den måde, kan jeg efterfølgende se, har fået meget dårlig karma-tildeling, men mig gjorde de glad, så den dårlige karma, gav ikke mig et dårligt resultat!

Jeg håber virkelig, at vi kan smide økserne, og i stedet overraske og imponere hinanden med den enorme viden, der hersker på dette sted.

Please - find julehumøret frem, og giv din med-Ekspert hånden, og et smil - så klarer vi skærene - og skulle der sidde et par søde børn, og more sig med dårlig karma uddeling, så smil, og glæd dig over alle de modne folks gode humør, og fine Ekspert hjælp!
Avatar billede boxer Nybegynder
27. januar 2006 - 21:22 #139
Helt ærligt...
Nu forsvandt mit julehumør :o)
Et indlæg på størrelse med en A4 side forsvandt da jeg var så naiv at trykke send uden at kopiere teksten.
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2006 - 21:24 #140
anonym, det er fodi du er blevet censureret, du driller IDG for meget *GGG*
Avatar billede boxer Nybegynder
27. januar 2006 - 22:41 #141
:o)
Avatar billede huset Praktikant
28. januar 2006 - 09:07 #142
Kommentar: mjl

Vi har forsøgt længe at leve med de tilsvininger, men chikanen tager jo ingen ende.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2006 - 09:09 #143
Mjl >> Julehumør, mener du stress og jag, spekulationer over gavekøb, risikoen for at holde jul med sin svigermor, nedsmeltede dankort, og den ultimative katastrofe, min ovn gik i stykker juleaftensdag (godt man kan et par tricks), så nej tak, jeg klarer mig uden.*G*
Men ellers har du ret, tænk positivt, skriv positivt, kan folk ikke lide dig, nå hvad så, der er mange der kan.

Boxer >> Har du set det lille fikse program der hedder Notesblok?
Klik på Start->Alle programmer->Tilbehør->Notesblok *G*
Det har flere fordele, indlægget forsvinder ikke, man kan læse det igennem, inden man trykker send, få rettet evt. slåfejl, og lige overveje om noget skal omformuleres.

Jeg føler med jer, tænk at være født og opvokset i det uciviliserede og uoplyste Nordjylland, intet under det er gået så galt for jer, selvom man må sige at Arne V er sluppet fra det uden synlige mén.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. januar 2006 - 09:32 #144
Jeg er helt enig i, at der er nogen, der har en uretfærdigt dårlig karma. Og jeg synes også det er for groft, når man bliver truet med alskens ting i karmaen.

Jeg synes bare det er ufint at bruge dét som anledning til at mistænkeliggøre folk, der har høj karma. Sådan nogen som Fromsej og Boxer råber også ofte op, og alligevel har de en forholdsvis høj karma. Jeg tror mest af alt det har noget at gøre med, hvor meget man reagerer på sin karma. Huset bliver ofte chikaneret i sin karma -- fordi han reagerer på det. Det samme er tilfældet med John_stigers. SC får også ekstra mange negative tildelinger, fordi han beklager sig over det i denne kategori. Kalp har også tidligere været et offer her.

Man er simpelthen sjovere at drille, hvis man bliver sur...

For mig at se er en karmatildeling noget værd, hvis den enten er underskrevet, eller der ligger et link, hvor man kan gå ind og vurdere om man er enig i tildelingen.

Igen: Det er ikke et forsvar for systemet. Men når det nu er som det er (og vi ikke kan lykkes med at få det ændret -- det kan boxer vist snakke med om), kan man jo ligeså godt prøve at forstå mekanismerne bag. Og hvis vi ikke kan acceptere det, så må vi finde et nyt site at være på (det kan vi bare ikke -- for alle os der deltager i denne diskussion er inficeret af 'E'-bacillen...)

Flemming_a har vist forladt diskussionen, men jeg kunne godt tænke mig at citere et indlæg fra ham tidligere i tråden:

"så røg vi igen over i det der karmapis, hvor er det dog ærgeligt !!!!!!!"

På det tidspunkt var alle vist enige med ham i, at vi ikke skulle tage karmaen så alvorlig at brugte tid på at skændes om det...
Avatar billede boxer Nybegynder
28. januar 2006 - 10:13 #145
fromsej -> Det der noteblok halløjsa kan jeg altså ikke finde på min computer! Nu har jeg endda haft kabinette af og ledt overalt. Det eneste jeg fandt var et hårelastik fra svunden tid.
Men jeg har sådan en fin blok med A4 papir og en HP scanner. Så tænkte jeg om ikke det kunne være en idé at skrive sine indlæg i hånden, scanne dem ind på PC'en og så kopiere det herind? Ville det ikke virke lige så godt som noteblok?
Forstår HP scannere skråskrift? Det er bare det at jeg engang imellem har lidt svært ved at læse hvad jeg selv skriver og så er det jo ikke så smart hvis scanneren heller ikke kan.

ejvindh -> Jeg synes da aldrig jeg råber op? Men ham fromsej der, han er da godt nok noget af en skrighals - det er vi helt enige om.

Spøg til side. Ejvindh du har helt ret i at det bliver sjovt for nogle at give dårlig karma når modtageren altid brokker sig over det. Jeg er overbevist om at langt de fleste er givet kun for at provokere.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. januar 2006 - 10:20 #146
anonym: Bare rolig -- HP scannere er utroligt gode. De kan klare lidt af hvert. Så fortsæt du bare ad denne vej ;-)
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 17:38 #147
Sjovt nok fiser der mange anonyme karmatildelinger rundt nu. Flere med link til opfordringen der blev smidt af en bruger i denne tråd.

Makes you wonder
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2006 - 19:21 #148
hvem har faaet udover mig ?

(altsaa ikke anonym karma, men anonym karma med link til denne traad)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2006 - 19:26 #149
og dem du henviser til uden link ("... mange ... flete med ..." læser jeg
som at der er også er andre) er det dem med det mindre pæne sprog som ligges
hos mange ca. kl. 1 om natten (og som coadmin dog heldigvis sletter
løbende) ?

hcma_catbody, ejvindh fik dem i går

nogle andre fik dem i forgårs
Avatar billede boxer Nybegynder
01. februar 2006 - 19:40 #150
Et pas stykker de sidste par dage. En enkelt er blevet slettet.

Men jeg tror at alle dem der har fået har noget til fælles. Gæt selv hvad :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
01. februar 2006 - 19:42 #151
men ikke med link til denne tråd.
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 20:07 #152
Jeg er ikke i tvivl om hvem der smider de anonyme karmaer!
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 02:59 #153
huset hvem er det der gør det ?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2006 - 05:22 #154
Den er svær SB, meget svær?!?
Kommentar: screem_brille

http://www.eksperten.dk/spm/676911#rid6063700 ???
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 08:07 #155

I rest my case.Skal ikke udsætte andre for injurier, men er ikke et sek i tvivl
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. februar 2006 - 08:54 #156
Skal vi nu ikke lade være med at komme med beskyldninger, og indirekte hentydninger. Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen af dem, der bruger meget tid på at hjælpe herinde, der gider at lægge den type karma, som flere af os har fået de sidste dage -- heller ikke SC. Selvom han er et brushoved, ville det jo være direkte for dumt at lægge sådan noget karma lige i kølvandet på diskussionen her. Fordi han uundgåeligt ville (og er blevet) den første under mistanke.

Jeg tror snarere det drejer som én/nogen der godt kan lide at spille os ud imod hinanden (som en del af "underholdningen" med at starte nogle diskussioner/skænderier). Det så vi (efter min bedste overbevisning) i Kalp/huset-sagen, i Freehelp/dannyboyd-sagen, og vi ser det i de falskt underskrevne karma-tildelinger.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2006 - 09:12 #157
Jeg tror nærmere at det er en/nogen der er så meget imod anonym karma at vedkommende ønsker at ALLE brokker sig over det. Derved håbes der at den anonyme karma afskaffes.

Du har ret i at SB ikke burde være så dum at give den omtalte arne_v karma.
Du har også ret i at vi forsøges spilles ud mod hinanden. Det er ikke mange dage siden jeg opdagede en falsk karma hos huset underskrevet med min signatur.

Alle har dog en ting til fælles:
De har været i en diskussion med SB vedr. point eller hans færden på E.
Jeg har selv taget ham i forsvar før - det er slut nu.

Jeg har ikke nogen problemer med at komme med direkte/indirekte hentydninger. Folk bliver ofte dømt på indicier. De skal blot være lige så stærke som i denne sag.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 09:14 #158
Boxer hvor er det du ser jeg har givet anonym karma ? (dette er et link til et screenshot af mine argivne karma http://rapidshare.de/files/12363629/Karma-02-02.jpg.html )
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2006 - 09:31 #159
?
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 09:54 #160
boxer kik på billedet og du kan se mine afgivne karma istedet for at beskylde mig for at lægge anonym karma!
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 09:58 #161
boxer vil gerne have du skriver en mail til mig på screem_brille@hotmail.com hvor du skriver hvad jeg skal skrive i folks karma, på den måde vil du vide at det er mig der har lagt den karma, og de personer som du nævner vil alle få den karma fra mig, så vil du bagefter se at det ikke er undertegnede der har givet dårlig karma.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2006 - 10:13 #162
3 ting:
Jeg kan ikke se det omtalte billede. Det er også ligegyldigt. Et screenshot kan vise det man ønsker det skal vise (nemt at manipulere)

Karma kan gives fra andre profiler - det har jeg set været nævnt mange gange før.

Du ved godt at det drejer sig om andet end blot karma.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 10:28 #163
boxer sjovt nok ville netop det at du sendte mig en mail med en speciel tekst som hjeg så lagde hos de berørte folk bevise at jeg ikek ahr givet dem dårlig karma, men det vil du jo ikke, hvorfor mon ikke ? måske fordi det er dig selv der har lagt den karma og prøver at få det til at se ud som det er mig der har lagt dårlig karma (siger ikke det er sådan, det er blot en mulighed....)
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2006 - 10:44 #164
*lol*
Så blev jeg sq afsløret :o)

Lad os nu sige at jeg skrev x4b5ty767hssretl566aq32217 i en mail til dig.
Så kunne du logge ind på SB2, 3, 4 osv. profilen og kopiere denne tekst ind i en given karmatildeling.
Altså:
Det ville intet be- eller afkræfte.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 11:19 #165
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=c-holst&option=karma

Nu udnerskriver tumpen også med mit navn!!
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 11:21 #166
underskriver
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2006 - 11:28 #167
huset -> Da det ser ud til at det er os der er i skudlinien, vil jeg anbefale dig at skrive noget (pænt) om det i din profil. Det har jeg tænkt mig at gøre.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 11:49 #168
Det er ved at være grotesk det her!
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 13:40 #169
boxer du er ret paranoid nu, men eftersom intet vil være bevis for dig, tror ikke engang det ville være bevis for dig hvis Coadmins kunne se at de karma ikke var sendt fra min ip, for jeg havde da sikkert bare anvendt en proxy server så, pyt med du absolut ingen beviser har, andet end hvad du har siddet og brygget sammen af lommeteorier *LOL*
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 13:45 #170
boxer men på præcis samme måde som det kan være mig, så kan det også være dig eller hvem som helst andre der har flere profiler.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. februar 2006 - 13:55 #171
SB -> Karmaen fylder kun meget lidt.
En bedre begrundelse findes her:
http://www.eksperten.dk/spm/676911#rid6063700
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2006 - 15:51 #172
02/02-2006 09:12:20 der skriver du at det er undertegnede der har givet arne_v karma, hvor ved du det fra ?