Avatar billede namakama Nybegynder
19. januar 2006 - 14:22 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

2 x RAID (hardware RAID) i én maskine?

Kan man have 2 hardware RAID konfigurationer i samme maskine. Eksempelvis 2 SATA diske i RAID0 og 2 ATA diske i RAID0?
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 14:26 #1
ja det burte ikke give nogen problemer
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 14:26 #2
tilføjelse. Hver controller styre jo hvert sit raid sæt
Avatar billede the_email Nybegynder
19. januar 2006 - 14:27 #3
Hvis din controller understøtter det så Ja.
Jeg har en onboard Sillicon Image 3114 SATAcontroller som understøtter at jeg kan lave både RAID0 og RAID1 uafhængigt af de andre diske.

Hvad er det for en controller du har?

/TheEmail
Avatar billede the_email Nybegynder
19. januar 2006 - 14:29 #4
Det var vidst en dårlig forklaring jeg gik lavet der. Min controller understøtter 4 diske som jeg kan sætte op to og to enten i RAID0 eller RAID1. Kan f.eks. have to RAID0'arrays kørende eller ét RAID0 og ét RAID1.

Det gav vidst mere mening

/TheEmail
Avatar billede namakama Nybegynder
19. januar 2006 - 14:37 #5
Jeg har en onboard SATA controller som kan klare 2 diske og så overvejer jeg en IDE kontroller som kan klare op til 4 diske. Altså 2 uafhængige arrays. Men det skal altså ikke blive noget problem? Skal jeg så blot angive 2 drivere ved installation af XP?
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 14:49 #6
namakama

Jeg ved ikke om det er muligt at angive 2 drivere ellers bruger du bare den driver der hører til den controller du vil installrer windows på. så kan du tilføje den anden efter windows instalation
Avatar billede the_email Nybegynder
19. januar 2006 - 15:11 #7
Du kan godt angive to drivers ved installation af Windows.
Du skal bare sørge for at disketten med den ene driver ikke sidder i når du trykker F6. Hvis der sidder en diskette i regner Windows med kun at skulle bruge den. Men med F6 uden diskette og så efterfølgende sætter du disketter når Windows beder om det, skulle det spille.

/TheEmail
Avatar billede namakama Nybegynder
19. januar 2006 - 15:28 #8
Tak for hjælpen - men jeg kan vist ikke give point til kommentarer vel?
Avatar billede the_email Nybegynder
19. januar 2006 - 15:37 #9
Nej, men sig hvem du vil give point, så kommer der svar :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 16:03 #10
hvis du syntes jeg skal ha lidt points accepterer du bare dette svar eller flere hvis du vælger der er flere som skal dele disse points
Avatar billede the_email Nybegynder
19. januar 2006 - 17:19 #11
Samme her