Avatar billede hairam Nybegynder
16. januar 2006 - 08:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Serverskab fordele/ulemper, hvilken type samt hvor den fåes

Jeg har fået overdraget ansvaret for serverrummet og iøjeblikket står der 5 dejlige servere og larmer som ind i ******. Jeg har fået fortalt at det bliver voldsomt varmt derinde om sommeren men allerede nu der det ganske varmt. Men mit spørgsmål er så jeg vil gerne have installeret et serverskab til at sætte de servere jeg har ind i for at
1) mindske støjen, tror jeg de gør?
2) Håbe på lidt længere levetid for serverne, hvis der kommer ordentlig køling til skabet ?
3) Fjerne alt det kludder fra gulvet.

Men dette er lidt mindre ting er der nogle der har nogle flere fordele/ulemper jeg kan gå videre med ?
Nogle der har erfaring med skabe der virker godt for dem?
Hvor om andet kan jeg få fat i dem?

Jeg er ret ny som administrator og har ikke arbejdet og har ikke stået med denne udfordring før.
Tak på forhånd.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. januar 2006 - 08:40 #1
1. nej ikke meget, så skal du lyddæmpe dem, hvilket godt kan gøres, men koster lidt. Husk ogsåå at der skal være luftgennemstrømning.
2. Normalt er der ingen køling i RACK skabe, sså det gøør kun at der kommer mindre støv i maskinerne
3. jep det giver orden.

Hvis du bor i nærheden af frederiksberg er du velkommen til at kikke forbi og få inspiration, jeg er ved at omkable og genopbygge min net og serverrum
Avatar billede AnyFellow Mester
16. januar 2006 - 09:04 #2
APC laver nogle lækre skabe med både køling og UPS (batteribackup).

Jeg ved ikke hvad prisen er, men de vil sikkert ikke være væsentlig dyrere end at anskaffe aircondition og ups (såfremt dine overvejelser går på dette).
Avatar billede screem_brille Novice
16. januar 2006 - 10:52 #3
2. ja det vil ofte give en bedre køling at placere dem i et rack (afhængigt om skabet er med front låge eller ej), de skabe med frontlåge og sider, har kun mulighed for at trække luft ind nedefra, og derved er luften køligst.