Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
11. januar 2006 - 08:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slår man multiple login's fra

Hej alle experter!

Jeg har en server stående, der kører noget IP-telefoni på en Server 2003. Jeg vil gerne slå multiple login's fra, sådan at hvis en bruger logger på udefra, får han samme skrivebord som hvis han sad lokalt, dvs. overtager samme processer osv. Præcis som Win XP Pro virker - der har man kun eet login. Server 2003 tillader "desværre" (ellers er det jo ret genialt) multiple login's, og det skaber problemer lige i denne unikke situation - men er perfekt til meget andet.

Et andet spgm: Kan jeg sætte serveren til at logge ind ved automatisk genstart - ved et par lejligheder har Server 2003 opdateret sig selvom natten og er genstartet, hvilket er et problem fordi telefoniapplikationerne så ikke startes. Og hvis man logger på udefra og får dem startet, kan man ikke se dem lokalt, jf. spørgsmålet ovenfor :-)
Avatar billede polle007 Nybegynder
11. januar 2006 - 08:24 #1
1) sæt console på som parameter til mstsc: mstsc /console

2) hvis den ikke er domænekontroller, kan du lave autologin her: kør>control userpasswords2
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
11. januar 2006 - 09:03 #2
Kanon - det var lige løsningerne :-)
Jeg prøvede mstsc/console, og det virker jo perfekt. Men kan man ikke gøre det på serverniveau, sådan at alle "kald" til serveren automatisk bliver konsol?
Desværre er det også domænecontrolleren, så den kan nok ikke logge på automatisk. Men jeg prøvede på en anden server - jeg kunne ikke finde stedet, hvor man laver autologon?
Avatar billede madah Nybegynder
12. januar 2006 - 17:21 #3
Nu ved jeg ikke om det er det samme på en domænecontroller med auto login men oplysningerne ligger i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
Så skal nøglerne DefaultDomainName, DefaultUserName, DefaultPassword bare skrives ind for at lave autologin. Og så lave en nøgle ForceAutoLogon med værdi 1
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
12. juli 2006 - 23:45 #4
tak begge.
Post lige som svar, så giver jeg point.
Avatar billede madah Nybegynder
13. juli 2006 - 20:40 #5
Ok lyder godt