Avatar billede it-girl Nybegynder
10. januar 2006 - 17:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

forstærker til intel high definition Audio 7.1

Hej

Jeg er igang med at sætte en HP t3170 op til at være mediepc. Denne har følgende lydkort: "intel high definition Audio 7.1". Jeg har været i Hi-fi klubben og høre om forstærkere og er blevet anbefalet en stereo-forstærker. Jeg vil bruge mediepc'en både som anlæg og til film (etc.). Hvordan tilslutter jeg den til mit lydkort -er det muligt? og hvilke kabler skal jeg bruge?

Hvis i har rettelser til anbefalingen af stereoforstærker må i også gerne give råd herom.

Mvh
IT-girl
Avatar billede benjatke Nybegynder
10. januar 2006 - 18:50 #1
Du skal bruge et: minijack til phono stik. du skal sætte minijack stikket i lydkortes lydudgang. mener nok den er Grøn. altså den som du sætter et par høretelefoner i.
og så skal du sætte phono stikket i en ingang på forstærkeren fks. AUX eller Video. tilslut et par højtalere tænd forstærkeren og pc'en og begynd at høre musik!
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2006 - 18:59 #2
it-girl, det lydkort der er integreret i motherboard på den maskine der, samt udgangene er ok til den gennemsnitlige bruger, men hvis du skal have den bedst mulige lyd indenfor et rimeligt budget så skal du altså købe et rigtigt PCI lydkort og sætte i den.

SoundBlaster X-Fi Elite Pro, retail - 2.329 dkk
Et billede af den http://www.ixbt.com/multimedia/creative/x-fi/all-big.jpg
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2006 - 19:08 #3
Og noget helt andet er: Jeg ved ikke om du påtænker at installere XP Media Center Edition på den. Jeg tror ikke at det virker, og der kommer næppe drivere til det. HP er ved at gøre klar til at oversvømme markedet med media center maskiner her først på året.
Avatar billede it-girl Nybegynder
11. januar 2006 - 09:36 #4
Hej

Tak for jeres svar! Jeg vil printe dem ud når jeg skal ned og shoppe i hi-fi klubben.

Der er et mediecenter software installeret på den "Intervideo home theater" og det passer mig fint indtil videre. Jeg er dog lun på Xp media center og har læst diverse artikler, men jeg har en del investeringer i forvejen så det må blive etape løsningen!

Tusinde tak endnu engang... og nu er jeg ny herinde, hvordan får jeg tildelt den rigtige point? og kan det blive splittet op? jeg vil ikke snyde nogen.

IT-girl
Avatar billede strych9 Praktikant
11. januar 2006 - 09:37 #5
Jeg lægger et svar. Du skulle være i stand til at dele point nu
Avatar billede benjatke Nybegynder
11. januar 2006 - 21:19 #6
Hvad mener du med at dele op?
ville du give os begge point?
Nu da det er besvaret kan jeg ikke aflægge et svar!
Vis jeg skal have point skalæ du oprette et nyt spørgsmål med titlen: point til benjatke
og et link til denne side.
ellers bliver du busted.
Hilsen benjatke:D
Avatar billede strych9 Praktikant
11. januar 2006 - 23:33 #7
Accepteret svar: benjatke
Point: 15,00
Avatar billede it-girl Nybegynder
12. januar 2006 - 09:03 #8
Hej, I har begge fået 15 point... ER I VÅGNE GUTTER????? hæhæ...