Avatar billede michaelbas Nybegynder
08. januar 2006 - 16:53 Der er 4 kommentarer

Registreringsskema i Access

Hejsa...

Jeg er ikke jysk mester i Access og har derfor brug for at vide, om det er det rette program til den opgave, som jeg skal have løst.

På nuværende tidspunkt har jeg 600 registreringsskemaer (der kommer flere til hver uge), som jeg gerne vil kunne lave statistikker over på kryds og tværs (krydstabulering) samt mere simple statistikker. Et skema indeholder data som f.eks. alder, køn, problemområde m.fl.

I dag anvender jeg Excel, men den er meget statisk. Jeg har behov for at kunne lave forskellige forespørgelser, som f.eks. hvor mange 14-årige piger, der bor hjemme, har haft problemer med xxxxxxxxx. Dette er ikke muligt i Excel...

Hvordan gør jeg det?

Mvh.
Michael Bas
Avatar billede mugs Novice
08. januar 2006 - 17:02 #1
Det er i hvert fald en opgave for et databaseprogram og ikke for et regneark.
Men hvordan er det for tidligt at svare eksakt på. Dertil kræves yderligere informationer.
Avatar billede michaelbas Nybegynder
08. januar 2006 - 17:09 #2
Hvilke informationer tænker du på?

/Michael Bas
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
08. januar 2006 - 17:29 #3
Michael > Det er en ret stor opgave du omtaler der.

Jeg har tidligere lavet en større database til indsamling af data fra spørgeskemaer, og det vigtigt at man får struktureret sine tabeller ordentligt fra starten.
Du kan se præsentationen af det projekt her
http://www.medicinskedatabaser.dk/rehabiliteringsdatabase.asp?t=Rehabiliteringsdatabase

Jeg havde meget glæde af denne database til inspiration, da jeg skulle igang. Med nogle modifikationer kan du måske bruge den. Den kan bl.a. krydstabulere data, men til mere specifikke forespørgsler skal du nok selv kode et dataudtræksmodul.
Den er rigtig godt lavet og tænkt:
http://rogersaccesslibrary.com/OtherLibraries.asp#Hookom,Duane
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
08. januar 2006 - 17:29 #4
Den hedder AtYourSurvey.mdb