Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 21:26 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Når vildleder folk ?

Hvad bør man gøre år folk direkte vildleder folk, et aktuelt eksempel, en bruger har problemr emd sin ene harddisk, og ønkser at redde så mange data som muligt, er det så ikke på sin plads at advare når en bruger anbefaler at benytte killdisk på disken ?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 21:30 #1
Jo, så synes jeg da man bør advare og fortælle hvad der sker ved at køre en killdisk.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 21:32 #2
tak ;) her er grunden http://exp.dk/spm/676862 (men nu er jeg jo en idiot pga jeg vælger at advare mod denne handling) *GG*
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. januar 2006 - 21:40 #3
screem_brille: Gider du at forklare mig hvad killdisk er for noget.
Og ja det dog noget af en melding der kommer i 3/4 indlæg, tænk hvis du trådte ham over skinnebenet, så var det jo mord.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 21:41 #4
Jo, men nu giver helgec dette link:
http://www.helgec.dk/lost_data.html
Derfor er jeg overbevist om at han mener at der skal køres en killdisk NÅR data er reddet. Meningen med det er nok at der kan være en chance for at redde harddisken med en gang killdisk.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 21:44 #5
killdisk er et program som totalt overskriver disken med data og fjerner alle spor af de data der var der (der af navnet killdisk)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2006 - 21:55 #6
har også læst det pågældende spørgsmål, og er man ikke vågen har man pludselig kørt killdisk og dermed er ens data væk...

helgec er kanon til det han kan, men den kommentar KAN altså misforstås :)
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 21:57 #7
det kan den nemlig (og meget nemt), og er skaden først sket ja så er alt håb om de eksamens opgaver ude...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 22:02 #8
Jeg forstår ikke hvorfor han hidser sig sådan op over at han indlæg bliver kommenteret. Han plejer da selv at være rimelig flink til at kommentere andres indlæg.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 22:08 #9
boxer den er nem at svare på ;) fordi det er mig, helgec og undertegnede har haft mange kontroverser herinde (flere end vi 2 har *G*) havde hvem som helst anden skrevet det havde han ikke skrevet som han gjorde (han mener  jeg ser ned på ham, hvilket absolut ikke er tilfældet, men da han læser det jeg skriver som fanden læser bibelen (gang på gang), så er det svært at komme videre :S)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 22:37 #10
:o)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 23:06 #11
jeg ville nok også have bemærket noget i det spørgsmål

men spørger fangede den korrekt jævnfør http://exp.dk/spm/676862#rid6010479
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2006 - 23:09 #12
screem_brille >>  de fleste som færdes dagligt på eksperten.dk ved hvad killdisk er for noget, og af og til kan vi vel alle komme til at skrive noget "indforstået" uden at gøre opmærksom på fælderne, og så har vi balladen (altså for spørgeren).
derfor skal vi nok ALLE være mere omhyggelige med formuleringerne.
I nævnte tilfælde skulle helgec nok have valgt en punktopstilling, men det er altså ikke forbudt at spørgeren kommer med flere spørgsmål hvis han/hun er i tvivl (og hvem af os går som det første ind under brugerprofilen for at vurdere niveauet af spørgerens it-kendskab)

ps: i omhandlende tråd er I altså lige gode til at skabe ballade  ;o)  (men vil squ ikke undvære nogle af jer :o)  )
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 23:10 #13
arne_v er ikke sikkert at spørger havde fanget den hvis jeg ikke havde råbt lidt op :/
Avatar billede huset Praktikant
05. januar 2006 - 08:03 #14
Kan ikke se fornuften i at hænge nogen ud på denne måde SB!

Helgec er en ret kompetent profil og vi laver alle fejl. Også dig SB.
Avatar billede huset Praktikant
05. januar 2006 - 08:34 #15
Når alt kommer til stykket er det ved SB der skylder helgec point ?

http://exp.dk/spm/676862#rid6010479
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 10:35 #16
ping
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 11:32 #17
huset jeg svarer da på hans spørgsmål ?
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2006 - 12:33 #18
både screem_brille og helgec svarer på det oprindelige spørgsmål. Så er det bare et spørgsmål om at læse/fortolke svarene/kommmentarerne.
screem_brille svarer helt korrekt på spørgsmålet, men uddyber ikke sit svar.
helgec kommenterer også helt korrekt og uddyber/henviser samtidig.

hvis spørgeren så er i tvivl, står det ham/hende frit at kommer med spørgsmål o.s.v. (som også skrevet 04/01-2006 23:09:28)

hold da op med skænderi over "småting" - de har det med at vokse sig store.
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 12:48 #19
Enig!
Avatar billede boxer Nybegynder
29. januar 2006 - 13:26 #20
Kommentar: hcma_catbody
Lige netop.

Her kan SB måske lære at det ikke kun er den der er først med svaret der er berettiget til point.
Den der hjælper med at give en forklaring på løsningen. Altså hjælper spørger videre til en løsning, er mindst lige så berettiget til point.

Deraf kan udledes at hr. SB IKKE er den eneste der skal have point, blot fordi han har lagt en uforklaret løsning i et svar.
Der er altså ikke nogen der "ejer" løsningen blot fordi de har svaret. De "ejer" heller ikke spørgsmålet, forstået sådan at andre ikke må gå ind og bidrage til løsningen samt ligge et svar.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:29 #21
boxer ingen stedr har jeg sagt at jeg var den enese der skulle have point, men spørger har ikke på noget tidspunkt sagt at det var en fejl og hvordan han egenligt ville have fordelt point (og spørger accepterede mit svar før at helgec kom på banen såvidt jeg husker), det i skitserer nu er at folk ikke skal lukke deres spørgsmål, da der måske kommer en med en nemmere / bedre løsning noget tid efter...
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 13:32 #22
Stop nu en meningsløs diskution I aldrig bliver enig i!!!
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:34 #23
boxer og jeg skal nok før eller siden blive enige, og vi skal have vores små debatter *G*
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2006 - 13:36 #24
boxer >>  hvis der er kommet flere korrekte svar, er det op til spørgeren om han/hun vil fordele pointene.
Ville nok selv have fordelt dem, men det er altså ikke mit valg ;o)
Pointmodtageren kunne jo også oprette et pointspørgsmål til xx, hvis han/hun føler for det. (det er der mange, som gør i slige tilfælde)

PS:  mon ikke også der snart kommer et forslag om, at hvis der henvises til løsning på et eksperten-medlems egen lille hjælpeside, så skal der helt automatisk overføres x% af pointtildelingen til ham.

(sorry - kunne ikke lade være)  *gg*
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 13:48 #25
SB> du elsker at debattere :D
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 13:50 #26
huset jeps, det kan der ikke herske nogen tvivl om ;) (men diskutere er ikke sjovt), men en god debat er altid godt)
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:00 #27
Det er bare ikke altid på sin plads at tæske løs i tomme diskutioner
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 14:03 #28
huset der er vel ingen der tvivnger dig til at deltage i denen tråd ? det er jo trods alt mig selv der har oprettet den *G* (gad vide om man kan blive meldt for spam i sit eget spørgsmål ?) *LOOOL*
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:15 #29
OMG!
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 14:17 #30
omg ?
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:18 #31
Beklager sproget!

OH MY FUCKING GOD.
Hopper fra tråden da det bare er en gang køren rundt i samme suppe.
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 14:19 #32
OH MY FUCKING GOD. = - FUCKING :D
Avatar billede boxer Nybegynder
29. januar 2006 - 14:34 #33
Jeg vender tilbage og forklarer mig senere iaften. Det kunne jo være at nogen havde behov for det :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
29. januar 2006 - 19:16 #34
Kommentar: hcma_catbody

Når SB deltager i et spørgsmål er det lige netop ikke op til spørger hvem der skal have pointene. Det er noget SB suverænt bestemmer (mener han).
SB er fuldstændig ligeglad med hvor meget han skal spamme og forvirre en spørger. Der er bare INGEN der skal smide et svar i "hans" tråde!

http://www.eksperten.dk/spm/683518
beviser at SB gerne gør et usselt forsøg på at score lidt lette point. Havde det været omvendt skulle jeg have hørt på SB's brok de næste 3 timer.

SB -> At du skriver i første post at der skal forsøges en repair, er måske ikke nok for spørger. Derfor postede jeg et link med en vejledning. Havde spørger fulgt denne vejledning fra start, ville tråden ikke være så lang.
Jeg postede mit svar for at gøre spørger opmærksom på at det var en vejledning han kunne bruge.
Et svar fra boxer resulterede i:
http://www.eksperten.dk/spm/683529#rid6061674
Nogen ville måske sige at den er lidt småtruende.
og senere:
http://www.eksperten.dk/spm/683529#rid6061740
Den kan jeg jo kun ryste på hovedet af.

Seriøst mener jeg at ovenstående beviser at du IKKE er ude efter en retfærdig pointfordeling, men at du er pointliderlig i højeste stil.
Du tror også at det er dig der bestemmer "farten" her på Eksperten. Du tror sq du har eneret på point i de spørgsmål du deltager i.
Jeg siger kun dette en gang:
Lad dog være med at blande dig i det jeg laver. Lad være med at forvirre spørger med dit spam. Hvis du har et problem med mig, findes min mail på min profil.
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 19:41 #35
At I gider blive ved!!!

Afmelder tråd, for nu er vi fandme nede i småtings afdelingen.