Avatar billede skwizie Nybegynder
03. januar 2006 - 09:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemmer ikke over ftp

Jeg har oprettet et "site" hvor jeg redigere direkte på FTP server, men problemet er at hver gang jeg gemmer, gemmer den ikke på serveren men lokalt!? Det vil sige jeg skal uploade filen manuelt for at se ændringen på serveren, og desuden sletter den også filens indhold på serveren hver gang jeg har gemt over ftp i DW MX! ??
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. januar 2006 - 09:50 #1
Det lyder som om, noget er sat forkert op i din "forbindelse". Jeg har desværre ikke DW på min arbejdscomputer, og jeg kan ikke huske præcist hvordan det skal sættes op.

Jeg har dog også oplevet problemer med MX'erne, når jeg arbejdede direkte på serveren. En gang i mellem blev der ikke lagt noget op, men den tømte ikke filen. Det var bare som om den cachede forkert, og så troede den havde lagt noget op. Så jeg begyndte at bruge en lokal test server, før jeg ligger det online.
Avatar billede skwizie Nybegynder
03. januar 2006 - 09:58 #2
ja, det var selvfølgelig en mulighed, men er ikke så interesseret i at sætte en server op på min laptop!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. januar 2006 - 22:27 #3
Ja, det kan jeg godt se ikke vil være smart.

Som jeg plejer at sætte det op i DW, og vil oprette et nyt site via "advanced", så har jeg udfyldt følgende 2 punkter:

Local Info
Remote Info (vælg FTP og indtast de relevante oplysninger)
Avatar billede skwizie Nybegynder
04. januar 2006 - 14:28 #4
Valgte at sætte en server op via min laptop, da det alligevel er den jeg arbejder med hjemmesider på!