Avatar billede primse Novice
02. januar 2006 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formular til mailadr.

Hej Har lavet en formular på min hjemmeside, men kan ikke få den til at virke..

Den skriver: Error: Bad/No Recipient

Ifølge b-one.dk skal jeg bruge følgende:
<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>

Den ligger på http://www.vindmask.dk/omos/kontakt.asp

Nogen der er skarp til sådan noget??

Godt Nytår
/primse
Avatar billede miss-g Seniormester
02. januar 2006 - 21:06 #1
Det ser rigtig nok ud et du har gjort.

Dog bør du nok ændre name på de felter man indtaster i, så man i e-mailen kan se hvad der er hvad: http://www.nicolin.dk/multimedia/dream.htm (se under formmail)

Ellers prøv at ringe til dem i morgen, måske har de også opdateret servere som var problemet her: http://www.eksperten.dk/spm/671206
Avatar billede miss-g Seniormester
24. februar 2006 - 04:47 #2
Fandt du ud af hvad der var galt?
Avatar billede primse Novice
06. oktober 2006 - 22:17 #3
Hej kigen, nu er det vist på tiden problkemet bliver løst...
JEg har skrevetk frem og tilbage med One.com, men de bliver bare ved med at referere til den kildekode... Men det dur stadig ikke..
Er der nogen der har noget script jeg kan få, eller forslag til hvad jeg skal gøre?????
Avatar billede jmjveb Nybegynder
13. januar 2007 - 00:42 #4
måske kan du lave formularen i php
Avatar billede primse Novice
27. november 2007 - 11:15 #5
Hm,
jeg har aldrig lavet noget i php før, det jeg har lavet er i dreamweawer, som selv koder asp'en. Kan dog rette lidt i det, men ikke den store kundskab på dette område...
Avatar billede jmjveb Nybegynder
27. november 2007 - 12:30 #6
slet din formular :<FORM action=http://www.vindmask.dk/cgi-bin/FormMail.pl method=post>
<INPUT type=hidden value="kapri@kapri.dk" name=recipient>
<INPUT type=hidden value="Emne-tekst" name=subject>
<INPUT type=hidden value="http://vindmask.dk/" name=redirect>
Subject: <INPUT name=subject><BR>
Your Email: <INPUT name=email><BR>
<TEXTAREA name=comments rows=10 cols=60></TEXTAREA><BR>
<INPUT type=submit value="Send forespørgsel">
<INPUT type=reset value=Nulstil>
</FORM>
og lav en ny :
<form action="formmail.php" method="post" name="kontakt">
<input name="email" type="text" id="email" size="30" maxlength="30">
<textarea name="besked" cols="60" rows="10" id="besked"></textarea>
<input type="submit" value="Send"><input type="reset" value="Fortryd">
</form>
(size er længden på skrivefeltet og maxlength er max antal tegn i skrivefelt )
(cols er længden på skrivefeltet og rows er antal linier)

Hertil skal du lave en .php fil som du kalder formmail.php (navnet du ser i "action")
du laver bare en ny fil som du plejer og giver den navnet.
Så åbner du formmail.php og går ind i koden, og sletter alt det der står - hvorefter du indsætter flg. I KODEN :
<?php

$MailToAddress = "din_mail@.dk";
$redirectURL = "SIDE_DER_KOMMER_FREM_NÅR_BRUGEREN_SENDER_FORMULAREN.html";

# optional settings
$MailSubject = "[BESKED DU SER I MAILEN]";
$MailToCC = "EVT_MAIL_ADRESSE@.dk";
#

# DU SKAL IKKE AENDRE NOGET HER UNDER ============================================================
$Message = "";
if (!is_array($HTTP_POST_VARS))
return;
reset($HTTP_POST_VARS);
while(list($key, $val) = each($HTTP_POST_VARS)) {
$GLOBALS[$key] = $val;
if (is_array($val)) {
$Message .= "<b>$key:</b> ";
foreach ($val as $vala) {
$vala =stripslashes($vala);
$Message .= "$vala, ";
}
$Message .= "<br>";
}
else {
$val = stripslashes($val);
if (($key == "Submit") || ($key == "submit")) { }
else {     if ($val == "") { $Message .= "$key: - <br>"; }
else { $Message .= "<b>$key:</b> $val<br>"; }
}
} // end while
$Message = "<font face=verdana size=2>".$Message;
mail( $MailToAddress, $MailSubject, $Message, "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\r\nFrom: ".$email."\r\nBCc: ".$MailToCC);
header("Location: ".$redirectURL);
?>

DET VAR DET HELE - KATRINE - blot vil jeg sige at din "arrows.gif" ikke kan ses ved drop down menuerne, og jeg forstår ikke, du styler hver eneste side, når du har et style sheet.css  hvorfra kan du styre det. I øvrigt er siden ikke "Valid HTML 4.01 Transitional" Der er 22 fejl i koden..........
Avatar billede primse Novice
27. november 2007 - 16:02 #7
TAk for hjælpen, jeg prøver dette i stedet!!!