Avatar billede pookie-muz Nybegynder
01. januar 2006 - 15:40 Der er 17 kommentarer

Netropa hot key hvordan fjerner jeg det?

Hey hey..

Jeg har lige fundet du af at jeg har et program til at køre på min com. det hedder netropa hotkey og jeg mener det er spyware? Spybot tager det ikke, heller ik x-clean..så hvordan kan jeg fjerne det? Og er der en der kan hjælpe med med at finde ud af om jeg har mere skidt til at ligge på min com?
01. januar 2006 - 15:47 #1
Rul proceduren som her beskrevet -> http://www.eksperten.dk/artikler/755

(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2006 - 15:55 #2
Jeg har sakset det her fra: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_n.htm

Netropa Hotkey Server task seen only on DELL and Compaq PCs running Windows NT4/2000/XP.  Our understanding is that this task prevents any hotkeys you configured via the Netropa/Dell hotkeys configuration software, from working when your PC is locked by a screensaver.

Recommendation :
NHKSRV is sometimes responsible for literally eating up CPU cycles, up to 90% CPU usage sometimes.  So, although NHKSRV is effectively a security feature, you may need to disable it and possibly completely disable hotkey support altogether.  To disable, use  The Ultimate Troubleshooter,  or if you cannot see NHKSRV in The Ultimate Troubleshooter, go to "Control Panel \ Services" in WinNT4, or "Control Panel \ Administrative Tools \ Services" in Win2000/XP to set this service to "Manual".
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
01. januar 2006 - 17:01 #3
hej igen :0)

jeg har hentet dr web, og lavet settings om så den skulle rename, men hver gang den finder noget, skriver den ik at den vil rename men delete? har jeg gjort noget forkert?

Fromsei: Tak for hjælpen men kan ik finde ud af det der :0)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2006 - 17:20 #4
Nej, du gør ikke noget forkert, inficerede filer vil den Delete, det er kun dem du har sat til Rename, den vil omdøbe.

Det var mest for at vise at filen er legal nok, det burde jeg have skrevet. :-)
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
01. januar 2006 - 17:24 #5
Nå okay på den måde :0) jamen tak for det:0) Det vil sige at den ik er farlig eller noget?
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
01. januar 2006 - 17:24 #6
Det er den der forhindrer mig i at logge på nettet ik?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2006 - 17:32 #7
Nej, det burde det ikke være, men vi kan meget bedre se hvad der kan være galt, når de tre logfiler kommer.
(Hijackthis, Dr.Web og Ewido)
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
01. januar 2006 - 18:44 #8
Ihh jeg er så DUM..jeg fik ik klikket no til filen wininet.dll :0( Hvad gør jeg så?
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
01. januar 2006 - 19:09 #9
Her er fra dr. web:
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 152449
Infected objects found: 8
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 6
Adware programs found: 1
Dialer programs found: 1
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 1
Objects deleted: 6
Objects renamed: 8
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 416 Kb/s
Scan time: 02:04:30
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2006 - 20:16 #10
Hent wininet.dll her:
http://fromsej.dk/download/wininet.dll
Kopier den ind i C:\windows\system32 så burde det virke igen.
Så mangler vi lige en Hijackthislog.
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
07. januar 2006 - 13:40 #11
Hey hey..så er jeg på banen igen :0)

Jeg har lige scannet med ewido og har fået en kæmpe rapport på resultatet, skal jeg kopiere hele den herind? Den fandt over 500 inficerede filer...
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2006 - 18:42 #12
Nej, fred være med den, men en frisk Hijackthis log ville gøre underværker.
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
07. januar 2006 - 19:51 #13
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:50:10, on 07-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\FSC\Wireless Wheel Mouse\MOUSE32A.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSTA.EXE
C:\Programmer\Netropa\InetKb\Inetkb.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaCenterService\PMC.Service.Main.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\Remote\Remoterm.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\mspaint.exe
C:\Norman\bin\niu.exe
C:\Documents and Settings\Privat\Skrivebord\Hijackthis\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\FSC\Wireless Wheel Mouse\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PMCS] C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaCenterService\PMC.Service.Main.exe -host -clearDebug
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [PMCRemote] C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\Remote\Remoterm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by109fd.bay109.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Netropa NHK Server (nhksrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - Smart Link - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
07. januar 2006 - 19:51 #14
Sådan der ik? :0)
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2006 - 21:30 #15
Jo, og din log er fin ren.
Har du stadig problemet?
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
07. januar 2006 - 22:50 #16
Ja desværre Netropa hotkey kører stadig i baggrunden.. og hvad med de 500 inficerede filer ewido fandt? har den selv fikset dem?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. januar 2006 - 00:12 #17
OK, så har jeg misforstået dig, det er nok fordi jeg kun jagter point iflg. et anonymt båthoved der har givet mig en virkelig rammende karma:
http://exp.dk/bruger.phtml?navn=fromsej&option=karma
Nok om det, folk der kender mig ved det er løgn.*S*

Så skal du bare sætte servicen til at køre manuelt, hvis det viser sig at være usmart, kan den sættes tilbage til automatisk.
Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten Netropa NHK Server (nhksrv) stop den, højreklik på den og vælg Starttype Manuelt.

Det Ewido har fundet er stensikkert en masse cookies, du kan lade Ccleaner rydde op.
Hent Crapcleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Start programmet, alle cookies bliver fjernet, så bruger du dem til forumlogind, skal du logge ind manuelt en enkelt gang bagefter, når behovet opstår.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder.
Klik så på Problemer ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.