Avatar billede zyric Nybegynder
31. december 2005 - 00:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Masser af fejl

Jeg kom kort før jul, til at slette en del fortrolige filer fra Windows mappen, som helt sikkert ikke skulle have været slettet, men de indholdt virus, og jeg troede, udfra navnene på filerne, at de ikke betød noget for hvordan Windows ville kører.
http://img510.imageshack.us/my.php?image=fejl0ry.jpg - Lige pt. ser min computer sådan ud, når jeg starter den op.
Jeg har prøvet lidt at hvert.
Har kørt virusscan, hvor den fandt 6 virusser, 2 har jeg sat bag tremmer, og den har slettet de 4 af dem.

Dette skete, da jeg skulle hente et mindre program fra en ukendt side, jeg søgte på nettet, hvilket selvfølgelig heller ikke var for smart.

Derudover har jeg tjekket med Ad-aware, samt CCCleaner.
Jeg har også prøvet det der hed "Systemgendannelse", uden rigtig at vide hvad det var, men den kunne ikke rette op på noget fra før jul, desværre.

Min skærm er desuden helt hvid, og jeg kan ikke ændre på baggrundsbilledet. Derudover er den en del programmer jeg ikke kan åbne. Deriblandt iTunes, IE 6.0 (thank god man bruger Firefox nutildags :D), media player osv.

Jeg får også masser af de samme fejl, med at den ikke kan finde komponenter og "Entry points".
Jeg har selvfølgelig også prøvet at køre en checkdisk i Start>Kør>Chkdsk.exe.
Har også prøvet at starte computeren i fejlsikret tilstand, men uden held.

Nogen der har ideer til, hvad problemet eventuelt kan være, eller hvad jeg kan gøre for at udbedre denne skade?

På forhånd tak;
Mads
Avatar billede boxer Nybegynder
31. december 2005 - 00:40 #1
Start>kør> skriv sfc /scannow
Windows tjekker nu vigtige systemfiler.
Avatar billede boxer Nybegynder
31. december 2005 - 00:41 #2
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 09:25 #3
Hvis det ikke hjælper så lav en "reparation" http://www.helgec.dk/xp-install.html figur 21. Du kunne herefter overveje at gøre som http://exp.dk/spm/674740 gjorde om det hjælper vides ikke nen det tager blot 20 minutter
Avatar billede zyric Nybegynder
31. december 2005 - 16:13 #4
Hvordan er det man laver den repartion helgec?

JEg forstår ikke lige helt figur 21.

@boxer

Når den har kørt færdig sker der bare ikke mere..
Den kommer ikke med nogen rapport eller noget, men afslutter det bare. Nu har jeg kørt det igennem 2 gange.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 16:24 #5
"Hvordan er det man laver den repartion helgec?"
Du booter op på din XP-skive og springer over første tilbud om REPARATION, anden gang du får tilbud om REPARATION vælger du det, du bliver spurgt om licens nr. som ved ny installation; men ingen filer på din computer bliver ødelagt
Avatar billede zyric Nybegynder
01. januar 2006 - 17:39 #6
Det kan godt være jeg er skør, men jeg fatter det stadig ikke.

Skal jeg læse fra figur 21 og forstå det derfra, eller starte helt fra begyndelsen?
Og hvordan åbner jeg det der Microsoft Virtual PC 2004?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 17:45 #7
Det er helt normalt at der ingen rapport kommer. Det er nok at køre den igennem 1 gang.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 17:46 #8
En anden repair guide:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2006 - 18:03 #9
"Det kan godt være jeg er skør, men jeg fatter det stadig ikke." Indtil det modsatte er bevist vil jeg tilskrive den ubalance du fefinder dig i som et udslag af det kolde vejr.

"Skal jeg læse fra figur 21 og forstå det derfra, eller starte helt fra begyndelsen?" YES helt fra begyndelsen
Avatar billede zyric Nybegynder
01. januar 2006 - 23:02 #10
@boxer

Nu har jeg prøvet den guide fra hcma.
Jeg har ingen problemer med at finde ud af det, indtil jeg kommer ind og trykker (R) for Repair.

Men så kommer der en ny besked hvor der står:
Vælg hvilken hvilket Windows (noget mere tekst, jeg ikke lige husker).

Der er det eneste jeg kan trykke så 1.
Så skal jeg skrive min adminstratorkode, men jeg har simpelthen ingen anelse om, hvad den skulle være. Hvor kan jeg finde den kode henne?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 23:18 #11
Og du husker:
"3:  Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)"

Du skriver:
"Der er det eneste jeg kan trykke så 1.
Så skal jeg skrive min adminstratorkode, men jeg har simpelthen ingen anelse om, hvad den skulle være. Hvor kan jeg finde den kode henne?"

Jeg kan ikke helt huske om dette vil virke, men prøv at trykke ALT + CTRL + DEL eller kun CTRL + DEL 2 gange for at nulstille den kode.
Avatar billede zyric Nybegynder
02. januar 2006 - 00:04 #12
Perfekt, det virkede.
Mange tak for hjælpen :D
Du får selvfølgelig dine point, men lige et lille side spørgsmål:
Min baggrund er stadig hvid. Det lader til der er noget HTML baggrund på, eller sådan noget.
Ser således ud:
http://img331.imageshack.us/my.php?image=skrivebordet6eb.jpg
Hvordan kan jeg komme af med det?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 00:11 #13
Velbekomme :o)

Højreklik på dit skrivebord og vælg egenskaber. Under fanen Skrivebord kan du, som du sikkert ved, skifte baggrundsfarve.
Klik på "Tilpas Skrivebordet", vælg fanen web og fjern evt. flueben under boksen med websider.
Avatar billede zyric Nybegynder
02. januar 2006 - 00:15 #14
Problemet er jo netop, at jeg ikke kan højreklikke på skrivebordet nogen steder. Når jeg højreklikker, er det ligesom at højreklikke på et link til et eller andet. Kan ikke komme ind i skrivebords indstillinger den vej.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 00:19 #15
Du kan også gøre det ved at gå i kontrolpanel og vælge "Skærm"

Jeg kom til at tænke på en hel anden ting. Har du nogensinde fået tjekket din PC for virus?
Det kan du gøre her på eksperten eller www.spywarefri.dk - ganske gratis. Jeg har desværre ikke forstand på virus, men jeg har en lille mistanke om at der kan være noget.
Avatar billede zyric Nybegynder
02. januar 2006 - 00:25 #16
Jeg tror jeg skrev i første besked, at jeg havde fundet 6 virusser, som var kommet ind på computeren, fra den dumme fil jeg hentede fra en ukendt side.
Så ja, jeg har kigget på det :)

Men ellers mange tak for venligheden.
Avatar billede zyric Nybegynder
02. januar 2006 - 00:27 #17
Og nu fik jeg også baggrunden frem igen, mange tak.