Avatar billede boxer Nybegynder
21. december 2005 - 15:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fejl i karmaprocenten.

Der må være nisser på spil hos IDG for tiden :o)

Efter coadmin har fjernet en dårlig karma samt jeg har fået 2 meget gode karmatildelinger, er min karmaprocent uændret.

Hvad kan grunden være til det og hvornår bliver fejlen rettet?

God Jul *<:o)
MvH Boxer
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. december 2005 - 15:21 #1
kan man nu få fjernet dårlig karma?
Avatar billede udvikler Nybegynder
21. december 2005 - 15:23 #2
Ville jeg også gerne vide, jeg har fx en hvor der står "x" ? kan den da fjernes ? :)
Avatar billede snowball Novice
21. december 2005 - 15:35 #3
Man har hele tiden kunnet få fjernet karma. Systemet er blot aldrig blevet indført 100% så det er aldrig blevet fortalt brugerne hvordan man gør.

For at anmelde en karma, så skal man blot klikke på teksten (så bliver baggrunden grå) og så derefter klikke på "Anmeld misbrug" og udfylde informationerne som normalt.

Mht. at karma vises forkert, så kan det have flere årsager. For det første kan man ikke se karmaer der er givet før starten af 2005, men de tæller stadig med i det samlede gennemsnit. Derfor kan det se ud som om Eksperten regner forkert hvis man selv begynder at regne efter. For det andet, så vises ens karma visse steder som en "statisk" værdi, og den bliver kun opdateret 1 gang i døgnet (om natten).
Avatar billede hcma Novice
21. december 2005 - 15:37 #4
dårlig karma kan ikke slettes, men ulovlig karma kan :o)  (ulovlig i.h.t. ekspertens regler)

boxer >>  er der ikke noget med, at det er de sidste 50 stk som tæller, så det kan være noget med udregningen, hvis du f.eks. har ligget på 89,1 og så nu ligger på 89,9, og hvis de så konsekvent afrunder nedad o.s.v......
Avatar billede hcma Novice
21. december 2005 - 15:38 #5
(der må da snart være så-tid med alle de så'er jeg jeg har skrevet) ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
21. december 2005 - 15:49 #6
"Problemet" var/er at min procent steg fra 89 til 90% - det skete efter den dårlige karma blev fjernet.
Efterfølgende har jeg fået 2 gode. (100%)
Det har resulteret i at min procent nu er 89.

Uanset hvor mange "så og hvis" vi sætter ind i en sætning, kan det kun forklares med fejl i karmasystemet.
Som i kan se har det heller ikke noget at gøre med den karma vi ikke længere kan se, men stadig er med i "regnskabet"
Avatar billede hcma Novice
21. december 2005 - 16:14 #7
har også oplevet at dårlig karma trækker ned og der skal mange gode til at få det op igen :o)
Avatar billede gratis Nybegynder
22. december 2005 - 06:46 #8
oplever det samme... forleden dag var min 90% så fik jeg en 100% karma og nu er den 89% , så det virker fint, not... en anden ting som er helt tåbeligt, hvis man for en go karma på alt andet end 100% trækker det ned i det samlede resultat...
Avatar billede boxer Nybegynder
23. december 2005 - 12:19 #9
Snowball -> Hvordan kan det forklares at en samlet karmaprocent falder efter en eller flere gode karma gives?
Se gratis og mit eget indlæg.
Uanset hvordan du stiller regnestykket op og uanset om de usynlige karmaer også er talt med, kan det ikke forsvares at en procent falder efter en 100% karmatildeling.

Er det endnu en af de ting der ikke kan behandles fordi IDG ikke vil bruge tid på det?
Avatar billede exp Juniormester
23. december 2005 - 15:17 #10
boxer >>
Der er ingen grund til at spørge snowball (eller andre coadmins) om den slags - vi har _intet_ med koden at gøre. Så dette spørgsmål kan ikke besvares af andre end admin...
Og ifølge IDG _bruger_ de tid på det - der er bare andre ting der er vigtigere for dem for tiden.
Avatar billede huset Praktikant
23. december 2005 - 15:34 #11
Undskyld for spam, men exp tager I jer ikke af anmeldelser når man anmelder folk for at tage point selv trods løsningen?

Har anmeldt en del men ser ikke respons fra jer omkring dette
Avatar billede boxer Nybegynder
23. december 2005 - 15:41 #12
exp -> Tak for oplysningen :o)
Så vil jeg spilde min tid på at sende IDG en mail som de ikke gider besvare.
Avatar billede exp Juniormester
23. december 2005 - 16:25 #13
huset >>
Så vidt jeg er informeret, er det sådanne ting, karmasystemet skal benyttes til. I grelle tilfælde, vil vi selvfølgelig kigge på sagen.

boxer >>
God arbejdslyst :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. december 2005 - 16:32 #14
Huset -> Det er det der er det fede :o) Du må ikke selv brokke dig i den tråd det handler om. Så bliver du stemplet som selvbestaltet politibetjent og overtræder ekspertens regler.
Når man så går "den rigtige" vej og anmelder pointfusk, så hører man ikke noget som helst. Der sker heller ikke noget.
Dernæst kan du jo skrive en mail til IDG - den bliver bare aldrig besvaret.

Held & Lykke med det Lars :o)
Avatar billede huset Praktikant
23. december 2005 - 16:54 #15
Boxer> Ja, nemt er det sgu ikke :D

Kommentar: exp

Tja, synes alle tilfælde hvor brugeren tager point selv er groft.
Med andre ord så er sitet som det kører nu til at puste grise op i.

Eskperten er også det eneste site med dette koncepts hvor ikke sitet er "pyntet" op i anledning af julen.

Tror efterhånden vi har fundet ud af vi seljer vores egen lille vandpytte :/

Man fatter ikke folk orker blive her
Avatar billede boxer Nybegynder
11. januar 2006 - 09:52 #16
Kommentar: exp

Nej men i kunne måske videreformidle de klager der kommer.
IDG ønsker ikke at besvare mails fra brugerne.