Avatar billede zambezi Nybegynder
21. december 2005 - 09:59 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Drop Down menu er ikke aktiv

Hej eksperter

Jeg kan ikke få "Show pop-upmenu" aktiv i DW MX.

Jeg laver menuen på min tempalte.
1. Markerer menupunktet og laver et fiktivt link ved at skriver "#" i links på propeties paletten.
2 Ophæver markeringen ved at klikke et vilkårligt sted på skærmen.
3. Markere igen menupunktet og går i Behaviors.
4. Trykker på "+" og.........pis! "Show pop-upmenu" er ikke aktiv!

Hjælp!!! Er næsten ved at græde!

Smider 100 points for at få det fungeret.

På forhond tak

L
Avatar billede zambezi Nybegynder
21. december 2005 - 10:08 #1
Nu har jeg startet helt forfra men en prøvesiden, men det er det samme pis igen: www.klarnet.dk/tabel/index.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
22. december 2005 - 01:04 #2
Prøv at opdatere Dreamweaver. Find ud af hvilken version du har først og se så på listen hvilke opdatering du skal installere:
http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/downloads_updaters.html
Avatar billede miss-g Seniormester
22. december 2005 - 01:07 #3
Hvis du allerede har lavet din menu 1 gang, så skal du ikke trykke på + for at rette i den, men dobbeltklikke på navnet showpopmenu som du skal kunne se på behaviorpaletten.

Måske det er problemet?
Avatar billede zambezi Nybegynder
22. december 2005 - 08:41 #4
Hej miss-q

Nu har jeg opdateret Dreamweaver.
Nej jeg har ikke lavet dropdown menu, da min showpopmenu er ikke aktiv på behaviorpaletten. Så det kan ikke lade sig gøre...DET er problemet.
Avatar billede primse Novice
22. december 2005 - 18:29 #5
Ved mig løste det problemet ved at gemme din grundskabelon som en alm. html/asp/.. fil. Herefter kunne jeg godt ændre/oprette drop down menuer, og så gemme den som skabelon (template) bagefter igen.
Sådan skal jeg i hvert fald gøre for at ændre i mine menuer.
Avatar billede zambezi Nybegynder
22. december 2005 - 20:20 #6
Hej primse :0)

Jeg fikset undermenuen som du siger...men nu har jeg fået et andet problem...når jeg klikke på undermenu punktet....så kan siden ikke vises...har linket korrekt....og alle undersider`s htm sider ligger under hinanden...hvad har jeg gjørt forket?

www.klarnet.dk/tabel/index.htm
Avatar billede primse Novice
22. december 2005 - 20:48 #7
Tjek at de linker til den rigtige side, og at siden findes.
Har du måske et mellemrum i fil navnet? så lav hellere en _ (underscore).
Og tjek at de linker til../produkt_202. det er vigtigt med punktumerne.
Avatar billede miss-g Seniormester
22. december 2005 - 21:06 #8
Og husk at uploade menu.js - det er det stykke javascript som styrer din menu. En fil der bliver dannet når man har lavet menuen. Den ligger ved siden at dine htm filer hvis jeg husker rigtigt.
Avatar billede zambezi Nybegynder
23. december 2005 - 13:12 #9
Hej primse og miss-q

Jeg har rettet produkt 1 til produkt1 (uden mellemrum)

Men problemet er der stadig.
Jeg har lavet et par skreenshots...prov at se på det.
Avatar billede zambezi Nybegynder
23. december 2005 - 13:13 #10
Avatar billede miss-g Seniormester
23. december 2005 - 13:41 #11
Problemer må være: Hvor bliver htm filen gemt - den skal ihvertfald ikke ligge i template mappen.

Jeg tror jeg her senere lige laver en video, hvor jeg laver det fra start til slut, da der åbentbart er en del der har problemer med templates og menuer.
Avatar billede zambezi Nybegynder
23. december 2005 - 14:32 #12
prøver li at lægger html filen sammen med andre filer. Og miss-g...var det ikke dig der har hjølpet mig med mit projekt? ;0)))
Avatar billede miss-g Seniormester
23. december 2005 - 14:47 #13
Væk med .../ i dine link, så skulle det virke.
Avatar billede zambezi Nybegynder
23. december 2005 - 14:52 #14
Avatar billede zambezi Nybegynder
23. december 2005 - 14:54 #15
Så er problemmet løst ved Jeres hjelp!

Tusind tak skal I have begge to! *SS*

Jeg deler points og ønsker Jer en rigtig glædelig Jul!!!