Avatar billede lasse666 Novice
20. december 2005 - 16:14 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Er DVD afspilleren i den nye Xbox-360 kodefri?

hejsa! Er der en af jer nye ejere af X-box 360 der ved om den kan afspille både region 1 & 2 skiver, samt brændte DVdere?
Avatar billede krislicoque Nybegynder
20. december 2005 - 16:20 #1
Nej. Den er Europæisk regionskodet og kan ikke brænde DVDer.
Avatar billede krislicoque Nybegynder
20. december 2005 - 16:21 #2
Ydermere er både spil og DVDer regionskodede. Dvs. at du ikke kan spille spil fra fx US på din EU Xbox360.

At the pre-TGS press briefing, Microsoft confirmed that the Xbox 360 will be region locked for both games and DVD movie playback, meaning that you can't play games or watch DVD movies from another region other than the one your Xbox 360 is locked to.
Avatar billede lasse666 Novice
20. december 2005 - 16:22 #3
Argh, det vil så sige at mine omkring 100 Dvdere købt i USA er ubrugelige, eller er der en måde hvorpå den kan gøres kodefri?

Jeg er godt klar over at den ikke kan brænde DVDere men kan så afspille brændte dvdere?
Avatar billede krislicoque Nybegynder
20. december 2005 - 16:26 #4
Well, ubrugelige er de ikke. Fx så jeg at du kan købe en totalt kodefri DVDafspiller i Metro for 150 kr. De er overalt, og de er snydebillige.

Men lige i øjeblikket er det ikke muligt at afspille brændte/spil fra andre regioner på 360, da der stadig ikke er udkommet en chip til den. Men du kan være sikker på det kommer i løbet af det næste år.

Køb en kodefri DVD-afspiller. Det er også federe med en remote end en XBox controller når du har damebesøg :>
Avatar billede lasse666 Novice
20. december 2005 - 16:30 #5
hhe, jeg vil nu hellere have en maskine der kan det hele, men det lyder godt med den chip du siger der kommer, tak for hjælpen :)