Avatar billede donv Nybegynder
19. december 2005 - 23:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af Apache i win xp pro

Hej

Jeg er nybegynder til Apache, og vil gerne have hjælp til opsætningen i win xp pro.

Jeg har bygget en pc med win xp som jeg vil installere apache på. Jeg vil bruge serveren til at hoste mine egne og venners websites. Jeg har læst guiden på webcafe, men de beskriver kun hvordan man sætter den op til localhost.

Jeg vil gerne kunne styre servern fra en anden pc på mit neværk, eller fra en pc, som er koblet på nettet et andet sted end på mit netværk.

Det skulle også gerne være sådan at folk selv kan uploade deres website. Det skal laves så de kun har adgang til deres egen mappe med et password til.

Herudover skal der være php og phpmyadmin samt mysql og ftp, skal disse bare installeres efter man har installeret apache? og hvordan har mine venner så adgang til phpmyadmin så de kan lave en database der hænger sammen med deres eget website og password?

Jeg ved det er mange spørgsmål, men håber der er nogen der vil dele ud af deres viden i en pædagogisk form.

Venlig hilsen

Mikkel - alias donv
Avatar billede japping Nybegynder
19. december 2005 - 23:22 #1
Du stiller for mange spørgsmål på én gang. Spørg til én ting af gangen og bliv fortrolig med dette. Det tager sin tid at komme igennem den smøre vil igennem. Du kan evt, tage følgende rækkeføge:

- Apache / Host
- php
- phpMyAdmin
- MySQL
- ftp
- Apache / flere website
- Apache / password

Ved opdeling er der også større chance for at folk svarer (jeg har selv været igennem dette).
Avatar billede donv Nybegynder
19. december 2005 - 23:35 #2
tja, det kan du da ha ret i japping, men jeg ville da være glad hvis der alligevel var nogle der ville prøve at besvare.

Jeg venter lidt og ser, ellers retter jeg selfølgelig mit/mine spg.
Avatar billede japping Nybegynder
20. december 2005 - 22:08 #3
Jeg fik lige en idé. Du kan jo klikke på mit brugernavn her på siden og vælge "vis brugerinfo". På min menu kan du så vælge "Spørgsmål oprettet af japping". Hvis du går lidt tilbage til nogle af mine tidligere spørgsmål, vil du finde min vej til installation af det du ønsker. Det eneste jeg ikke har arbejdet med er Apache/flere website.

God fornøjelse.
Avatar billede donv Nybegynder
09. januar 2006 - 21:59 #4
hmm ja