Avatar billede irma_n1 Novice
17. december 2005 - 18:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ulemper ved SQL

Ok eksperter...har i forslag til hvad man kan nævne som ulemper mht. SQL language
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2005 - 18:24 #1
standard SQL er der nok ikke så meget at kritisere for - inden for dets
begrænsninger er det vel et udmærket query sprog til relationelle databaser,
problemerne opstår når man forsøger at bruge det udover det som det er beregnet
til - SQL er ikke et programmerings sprog

der er en del problemer ved den relationelle database model, fordi den
mapper ikke altid godt til den objektorienterede model vi normalt bruger
i vores applikationer

og forlader vi standard SQL og går over og kigger på database specifikke
SQL features, stored procedures etc. så kan kan man finde en del uhensigtsmæssigheder
for de fleste implementationer

og det var nok ikke lige det svar du kunne bruge ...
Avatar billede irma_n1 Novice
17. december 2005 - 18:26 #2
tja har allerede skrevet lidt om det du snakker om dvs:Impedance mismatch. Men kan ikke finde flere ulemper ved SQL...udover lack of orthogonality som jeg ikke helt forstår :-) Har masser af fordele men ingen ulemper >-)
Avatar billede irma_n1 Novice
15. oktober 2010 - 21:34 #3
lukkes