Avatar billede stephanryer Nybegynder
16. december 2005 - 13:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IIS virker fra min egen maskine - men ikke udefra.

Jeg har en IIS server kørende til afvikling af nogle hjemeside-filer.

Jeg kan selv tilgå disse via min lokale ip således:

192.168.1.10/minFil.aspx

Men andre på lokalnetværket får ikke adgang til filen. De får beskeden "Siden kan ikke vises".

Nogen der ved hvordan folk i første omgang kan tilgå den fra et andet sted på lokalnetværket og derefter hvordan / hvad man skal sætte op (i routeren evt.) for at folk udefra kan få adgang?

På forhånd tak.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
16. december 2005 - 13:50 #1
Mortensen skrev:

Har du en firewall på maskinen ?

For at folk udefra skal kunne tilgå din server, skal du lave en NAT entry for port 80 til din interne IP, i din router.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
16. december 2005 - 13:55 #2
Well jeg har windows firewall på min maskine. Men det er også det eneste.

Ka du uddybe det der skal gøres på routeren?
Avatar billede stephanryer Nybegynder
01. maj 2006 - 20:04 #3
lukker.