Avatar billede erkero Nybegynder
15. december 2005 - 17:38 Der er 2 kommentarer

Vil ikke printe sort

Min Canon i560 vil pludselig ikke printe sort. Andre farver OK. Jeg har skiftet den sorte farvepatron, men det hjalp ikke. Jeg har renset dyser. Jeg har hørt om problemet før, men kan ikke huske løsningen. Kan du?? På forhånd TAK
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. december 2005 - 19:22 #1
jeg ville reinstallere den..?

el blot slette den fra enhedshåndetering, og genstarte..?
Blot et bud.!!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2005 - 00:20 #2
Det er tvivlsomt om problemet ligger ved computeren, og om det derfor kan betale sig at geninstallere den. Prøv først at printe den interne testside fra printeren. Hvis den også mangler sort, har det jo ikke noget med PC´en at gøre...

Det er snarere printhovedet der er helt stoppet af størknet blæk. En effektiv rensning kan måske afhjælpe problemet.
Kan du ikke rense den nok, kan du tage printhovedet helt ud og se, om du forsigt kan rense det med sprit/isopropylalkohol.
Virker det heller ikke, må du ud og finde et nyt printhoved.