Avatar billede actact Nybegynder
14. december 2005 - 08:01 Der er 3 kommentarer

IP telefoni ved Tele2's Talk2Net

Hej.

Jeg har et STORT problem. Har netop fået Talk2Net ved Tele2.
Jeg har stofanet flatrate, og har sat denne op til always on, altså ingen password ved log on.
Jeg benytter en D-link Di-604 Router, som er sat op med DHCP og UPnP, som beskrevet af Tele2. Men når jeg tilslutter teleboxen, og prøver at koble op, blinker den bare i en uendelighed.

Routeren virker med uddeling af ip adresser, da jeg kan koble flere pc'ere til samtidig. Jeg kan også se teleboxen har fået en ip adresse tildelt, når jeg kikker i admin på routeren.

Er der nogen der har samme opsætninge med en D-link, stofanet og Talk2Net. Der kan hjælpe med opsætningen.

Mange Tak
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. december 2005 - 13:23 #1
Når du kobler din telebox på skal du huske på at den kræver åbne porte til brug for samtaler. De porte kender jeg dog ikke - men tjek evt. din manual. Kan du ikke finde nogle anvisninger så smid lige en besked igen.

Men du skal typisk ha åbnet de porte som teleboxen skal bruge til trafik på nettet - i din routers config.
Avatar billede actact Nybegynder
14. december 2005 - 19:28 #2
Hej. Jeg har åbnet portene som beskrevet af Tele2, nemlig 5060 (UDP og TCP), 10000-10007 (UDP).
Regner med jeg har sat det rigtigt op. Trigger port 10000-10007 og public port 5060.

Virker stadig ikke.  ØV
Avatar billede actact Nybegynder
17. december 2005 - 18:41 #3
Nå jamen jeg lukker bare dette spørgsmål.

Der er åbenbart ikke andre end mig der har kombinationen stofanet og Talk2net, så jeg vil aflevere udstyret tilbage, når det ikke kan fungere.

Tak for kikkene.