Avatar billede mr.handstand Novice
13. december 2005 - 14:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

fjern "specify hieght" for rows på alle tabeller i doc

Kære alle,

kan jeg traversere et word doc og fjerne "specify height" på alle rækker i alle tabeller jeg møder?

Formentligt rimelig simpel - men jeg er ikke vant til at skrive vba i Word -

Mvh
Søren
Avatar billede mr.handstand Novice
14. december 2005 - 11:39 #1
vi sætter lige lidt flere point på. Er der ikke nogen der kan hjælpe med en makro, der løber et dokument igennem og retter en bestemt parameter på alle tabeller?
Avatar billede mr.handstand Novice
14. december 2005 - 11:57 #2
Nød lærer...

Sub update_tables()
For i = 1 To ActiveDocument.Tables.Count
ActiveDocument.Tables(i).Select
Selection.Font.Size = 8
Selection.Tables(1).Rows.LeftIndent = CentimetersToPoints(2.54)
    Selection.Tables(1).PreferredWidthType = wdPreferredWidthPoints
    Selection.Tables(1).PreferredWidth = CentimetersToPoints(15)
    Selection.Rows.HeightRule = wdRowHeightAuto
Next

End Sub