Avatar billede fiffi Novice
09. december 2005 - 15:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mail i i nyt "faneblad"

Kan det lade sig gøre at indstille Notes således at det ikke åbner nyt faneblad, men istedet aktivere det allerede åbne, hver gang man fx. aktivere post.
Håber du kan følge mig ?
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2005 - 15:39 #1
Det kommer vistnok an på hvordan du aktiverer det pågældende dokument. Og om du har Preview tændt.
Hvis du står i en oversigt og aktiverer et dokument (Dobbelklik eller <Enter>), så vil denne handling åbne dokumentet i en selvstændig side.
Hvis du via fanebladene går tilbage til oversigten og aktiverer et andet dokument, så åbner dette selvstændigt og du kan sammenligne de 2 hvis du vil.
(Dette er bare forklaringen på hvad du oplever)

Det du nok bør gå efter at aktivere Preview. Så vil det dokument, som lige nu er i fokus i oversigten, blive vist i sin selvstændige delrude forneden. Det aktivere i "Menu->View->Preview->Show preview" (så må du selv fordanske det efter behov :-)

Jeg håber det var det du ledte efter ...
Avatar billede fiffi Novice
09. december 2005 - 15:51 #2
Jeg kan ikke rigtig finde menupunktet. Jeg har menue Vis, men derudover ikke noget der minder om Preview, Show Preview. Min Notes er version 6.0.2 på Dansk.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2005 - 15:55 #3
du skal stå i en oversigt for at tænde preview i den pågældende oversigt...
Ofte er der også en lille ikon i værktøjslinien med to grå "kasser" der ligger ovenpå hinanden, en lysegrå og en mørkegrå ...
Holder man musen henover den siger den "Preview Pane" på engelsk ...

Men beskriv evt. hvad du mener med "aktivere post"? det kan være at jeg beskriver et helt forkert brugsområde ...
Avatar billede fiffi Novice
09. december 2005 - 16:02 #4
Ja, det er jo afhængig af hvor man er. Når jeg står i min mail, med oversigt over indbakke, kalender m.m. i venstre side, har jeg vandret fanebladde med de databaser/dokumenter jeg har åbnet. Problemet - eller min irritation - består i, at hver gang jeg klikker på Postikonet åbnes et nyt faneblad med min indbakke. Dvs. pludselig har jeg 5 - 10 indbakker åbnet. Jeg kunne ønske mig, at når jeg klikker på post, vises fanebladdet der allerede er åbent.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2005 - 16:05 #5
Hvilket postikon trykker du på, de kan være fordelt mange steder ...
Nu du beskriver det så virker det som om det er en fejl med din installation/configuration. Jeg har set noget lignende før - arbejder du i IT-afdelingen? Har I en Notes-supporter eller er det dig? Det er normalt noget man kan få til at forsvinde ved at "fifle" lidt rundt ...
Avatar billede fiffi Novice
09. december 2005 - 16:13 #6
Jeg er ikke supporter eller noget - i hvert fald ikke i Notes, og jeg tror ikke jeg rigtig kan forklare det nærmere. Kan jeg evt. maile dig et skærmdump !
Avatar billede jogii Nybegynder
13. december 2005 - 11:51 #7
du kan sende den til ja hos asmucon i danmark.
Har I ikke en Notes ansvarlig/supporter i jeres firma?
Avatar billede fiffi Novice
13. december 2005 - 13:58 #8
Jeg har fundet ud af fejlen. Jeg skal have opgraderet min mail. Foreløbig tak for hjælpen jogii. Giv mig et svar, så vil jeg tildele point.
Avatar billede jogii Nybegynder
13. december 2005 - 14:04 #9
Jeg håber du har ret :-)