Avatar billede hcm Nybegynder
09. december 2005 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Virtual directory

ikke sikker paa at overskriften er den mest rammende, men her er hvad jeg forspoeger at goere:

Paa min webserver har jeg mit wwwroot sat til
d:\wwwroot (ja, saa det er windows)
Jeg vil saa gerne ha' "mappet" folderen c:\noget\nogetandet sadaan at jeg kan ramme den via www.wwwroot.dk\nogetandet

Giver det mening? Jeg ved hvordan jeg goer det i IIS, men det hjaelper mig jo ikke alverden under Apache.
Sikker ganske simpelt naar man ved hvordan...

Takker paa forhaand!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. december 2005 - 15:01 #1
kig i din httpd.conf efter noget der ligner

Alias /icons/ "C:/Programmer/Apache Group/Apache2/icons/"

og gør tilsvarende
Avatar billede hcm Nybegynder
11. januar 2006 - 14:26 #2
ups! Beklager. Denne havde jeg fuldstændig glemt. Smid et svar så jeg kan få den lukket!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2006 - 14:28 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede hcm Nybegynder
11. januar 2006 - 14:31 #4
Jamen så napper jeg dem bare selv. Takker for hjælpen. Jeg fik det til at virke med lidt nørklen rundt