Avatar billede thoke.dk Nybegynder
05. december 2005 - 22:13 Der er 5 kommentarer

Spyware fjernelse

Jeg ved ikke om jeg er det rigtige sted til dette spørgsmål. men håber der er nogen som kan hjælpe mig alligevel.
Jeg har fået en masse spyware, måske også virus på min computer. Jeg ved godt man kan bruge add-aware og har da også prøvet det. Men problemet er at computeren ikke kan følge med i det en masse processer trækker alt hukommelsen.
Måske er det et problem andre har set, det eneste computeren gør at åbne et program som dukkede op efter problemet startede - det hedder SpySheriff Control Panel - og den scanner efter Spyware. Men programmet sletter det ikke, idet den vil have man skal betale for en Activation code. Og et andet kendetegn på problemet er også en haj som er kommet som baggrundsbillede.

Ved den nemmeste udvej er at formatere, men vil gerne redde lidt billeder osv. på computeren. Håber der er en som kan hjælpe mig med det "lille" problem her.

På forhånd tak
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
05. december 2005 - 22:27 #1
start med dette:
www.exp.dk/artikler/755
Avatar billede levich Nybegynder
05. december 2005 - 23:46 #4
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Så ser jeg eller en anden ekspert på problemet.
Avatar billede texperten Nybegynder
06. december 2005 - 07:53 #5
Brug Linux, så slipper du for alt det spyware-lort. Jeg kan anbefale FC4.