Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekspertens sidevisning er ændret efter Apache er installeret

Efter jeg har installeret Apache 1.3.29 vises Apache's index.html.dk alle de steder hvor der skulle være reklamer, logo m.m.
Fjerner jeg index.html.dk fra apache får jeg kun error 404, siden kan ikke vises.

Er der nogen der har løsningen på problemet - Jeg undgår selvfølgelig alle reklamerne, så det er da en fordel, det er som ikke noget der genere mig, kunne bare godt kende årsagen.

Der ligger et screenprint her.http://www.ib.hotserv.dk/apache.jpg
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. december 2005 - 14:22 #1
Du har sikkert en masse stående i din hosts fil.
Unix/Linux:  /etc/hosts
Windwos: c:/windows/system32/drivers/etc/hosts

Kig lige efter
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 18:42 #2
Ja det har jeg, men ikke mere end jeg mener der skal være der for at undgå reklamer.

Kan der ikke vælges en anden end 127.0.0.1    localhost ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. december 2005 - 18:54 #3
Det er jo derfor ;) 127.0.0.1 og localhost vil jo nok være den server du selv har kørende.

Du kan evt sætte din apache server op med virtuelle domæner for alle de domæner du vil frasortere, og så fx få apache til at levere et lille billede, eller tekst, uanset hvad der står i URL-en for de domæner.

Men ellers kan du skrive hvad som helst. Skriv ikke IP-nummer, der findes ude i verden, for så stjæler du af deres båndbredde. Du kan derimod skrive et IP-nummer på dit lokalnet, hvor der ikke findes en maskine.

Og når vi snakker om at stjæle.... Ved at frasorterer reklamer fratager du de sites du besøger muligheden for at tjene penge på den måde. Man kunne kalde dig gratist, sortseer, plankeværkslytter ... eller hvad man nu kan finde på i dag. webbums??
Men det er jo op til din samvittighed.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 21:35 #4
Tak for info - jeg ved ikke om du vil modtage point for svar ?

Min samvittighed har det udmærket - jeg klikker på mange links,(for mig interessante)  men når det som på eksperten har udviklet sig til et flimmershow , og så den samme 'genudsendelse' uge efter uge, som kun forvirre og irriterer ved ens læsning, har jeg valgt at udelukke deres reklamer. Som forøvrigt kan gøres på andre måder end lige den jeg har valgt her.

Det er muligt at jeg fratager sites mulighed for at tjene penge på den måde, der er jo mange måder at 'sælge' på, og den måde eksperten gør det på, kan jeg nu ikke lide,og der står der ikke noget om i reglerne at man ikke må fjerne reklamerne.
Eksperten er et gratis forum, det er nu ikke noget jeg har set på da jeg valgte at bruge det, det kunne lige så godt være et andet forum.
Jeg kan vælge at blive PRO medlem og blive fri for reklamer, men det er også frivilligt.
Jeg kan nu ikke se at mit tiltag skulle have noget med min samvittighed at gøre, så må jeg altså heller ikke gå på toilette når TV sender reklamer, jo det må jeg, for det betaler jeg et beløb som er tvunget, hvis jeg vil have TV.

Gennem den tid jeg har 'løbet rundt' på eksperten, set mange af dine indlæg, og din villighed til at hjælpe, og havde bestemt ikke ventet det sidste afsnit fra dig.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. december 2005 - 14:00 #5
Eksperten er vel ikke et gratis forum, men er reklamefinancieret (og brugerbetalt).
Der står det er gratis at blive medlem. Og når din samvittighed er i orden, er det helt ok med mig at du er en snylter.

Men hvis alle gjorde det, havde vi vel ikke noget eksperten.dk
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 16:40 #6
Det er nok bedst at jeg deaktiverer min konto på eksperten, så kommer jeg da ikke til at gøre noget galt.