Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 00:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

try2hack.nl ?

Hej eksperter..
jeg sidder lige og leger med Try2Hack.nl ... men kan i level 2 ikke komme ind og se koden til flash filen Level2.swf hvor Brugernavn og pass må stå..

Hvordan downloader jeg den fil, eller på anden måde kommer ind og kigger i den ?

Tak!
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 00:25 #1
Kig i mappen med midlertidige internetfiler
Den mappe er guld værd, når du leger med sådanne sider
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 00:27 #2
hvordan er det at jeg kommer ind og kigger i den ? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. december 2005 - 00:27 #3
Når du har fået flash filen ned skal du have fati en flash decompiler for at se indholdet idet du ikke kan se den umiddelbart
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 00:29 #4
Hvis passwordet står med alm ascii, behøver den ikke decompiles. Så plejer notepad at være fin
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 00:29 #5
Jamen jeg skal lige ind i flashfilen.. det er mest det der er problemet ?
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 00:34 #6
swf-filen ligger i mappen med midlertidige internetfiler
og jeg har lige kigger, du kan godt aflæse username og password i notepad
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. december 2005 - 00:35 #7
midlertidige internetfiler er noget rod at sidde i. få fat i et værktøj hvor du kan downloade istedet for at åbne det i browseren. f.eks wget i commandline, det kan sikkert også fås til windows. Kig så i sourcecode efter addressen til det du skal bruge. og i level 2 kan du saktens bare kigge i flashfilen med en teksteditor og finde password.
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 00:39 #8
mappen behøver ikke være rodet, hvis man sletter de filerne først. På den måde får man også overblik over hvilke filer som bliver hentet til til det pågældende level
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 00:42 #9
Jamen hvor ligger denne midlertidige mappe? og er der nogen som kender værktøjer til at downloade sådanne?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 00:43 #10
og hvordan får jeg flashfilen op i NotePaD?
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 00:46 #11
internetindstillinger > general > settings > view files

filen kan du bare trække over i notepad
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 00:46 #12
jeg benytter firefox som browser
den kan nemt sættes op til at gemme filerne
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. december 2005 - 00:47 #13
Letteste er at lave en html med flg.:
<a href="http://try2hack.nl/levels/level2.swf">Hent</a>

Og så højreklikke på linket og vælge gem. Så åbner du notepad, og finder filen, that's it ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. december 2005 - 01:17 #14
polle007 hvis man da har lyst til at slette sin cache, og der kommer sikkert en del andet ned end hvad man leder efter.
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 01:21 #15
Det kan godt være der kommer lidt mere ned, end man har brug for. Jeg har været igennem en del sider, og finder det oftest nemmest at trække filerne ud fra cachen
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. december 2005 - 01:42 #16
jeg kan ikke se at det er nemmere at sidde og slette cache, finde det man skal bruge eller at lave et stykke html og save as.

Jeg mener nu at det nemmeste er at bruge wget eller lign og skrive

wget http://try2hack.nl/levels/level2.swf

gider man ikke sidde at glo source igennem kan man enda grep
f.eks wget -etellerandetflag http://url/index.html | grep swf
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 01:47 #17
tjo, det er også svært at trykke på en enkelt knap "delete files"
det er ikke givet, at man kender navnet på den eller de filer man kigger efter
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. december 2005 - 01:49 #18
nu har jeg været igennem alle så det er rimlig givet hvis man kender til de forskellige teknologier der benyttes på internettet idag.
Avatar billede polle007 Nybegynder
03. december 2005 - 01:52 #19
hvis siden inkluderer et javascript eller andet spændende, som henter en kryptisk fil ned på computeren, så ved du automatisk hvad den fil hedder?
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. december 2005 - 02:01 #20
det kunne du jo fortælle wget at den skulle gøre. den dumper vel heller ikke embedded javascript. du skal aligevel læse sourcen, ellers gætter du jo bare.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 17:57 #21