Avatar billede amsn Nybegynder
02. december 2005 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

index side men menu og en iFrame

Hej

Jeg har en side, index.html, på den er der en menu og en iFrame.
Menuen kalder så forskellige sider i iFramen, 1.html, 2.html mm

Når nu folk har været inde på siden kan derres browser så huske alle undersiderne, men hvis de går direkte til dem, vil de ikke kunne se menuen, dette gør sig også gældende hvis folk kommer fra en søgemaskine.

Er der en måde hvorpå jeg kan sikre mig at folk altid kommer ind vi min index side? eller at siden altid loader med menubaren?

Ha en rar weekend
A
Avatar billede b_ Nybegynder
02. december 2005 - 14:43 #1
Søg først i arkivet inden du spørger - http://www.eksperten.dk/spm/668870
Avatar billede b_ Nybegynder
02. december 2005 - 14:44 #2
Man lærer af sine fejl ;)
Avatar billede amsn Nybegynder
02. december 2005 - 14:45 #3
sorry! Ha det
Avatar billede amsn Nybegynder
02. december 2005 - 15:10 #4
En god artikkel, kan bare ikke finde ud af hvad det er jeg skal skifte ud.

Min iFrame hedder: indhold
Alle filer ligger i den samme mappe

??????????

<script language="javascript" type="text/javascript">
if(top.location==window.location){top.location.replace(top.location.href.substring(0,top.location.href.indexOf(".dk/")+3)+"/index.htm?"+escape(location.pathname))}
</script>

Denne kode på framset siden
<script language="javascript" type="text/javascript">
function loadSource(){
if (location.search!=""){
src=unescape(location.search.substring(1));
top.frames['mainFrame'].location.href=src;
}}
</script>
Avatar billede b_ Nybegynder
04. december 2005 - 22:01 #5
Har ikke lige selv fået det helt testet endnu...

Men jeg citere fra roenving som forklare det lidt bedre:

Se f.eks. min måde at gøre det på:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

Bemærk ændringen i adressen og se kode/forklaring ved at klikke på teksten om framing nede til venstre !-)