Avatar billede meiland Mester
02. december 2005 - 12:33 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Flette breve i Word med adresse fra Access

Hej Alle !

Jeg har et brev som skal flettes med adresse, der ligger i en forespørgelse i Access. Jeg har Word 2000 (SP-3) og Access 2003 (sp-2).

Når jeg i Word's brevfletning vil "åbne" datakilden og vælger databasen får jeg følgende fejl:

Word kunne ikke genoprette DDE-tilslutning til MS Access til gennemførelse af den aktuelle handling."

????????
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2005 - 12:44 #1
Uden at gøre mig rigtigt klog på din problemstillings, så tror jeg dit problem bunder i de forskelligt versioner. Der er nemligt sket meget både i Word og Access, siden 2000 versionen. Og hvis du har 2 forskellige versioner installeret, så kan der nemt gå ged i forbindelserne de to programmer imellem. Faktisk er selve måde at integrere mellem Word og Access ændret radikalt fra 2000 til 2003.
Avatar billede jkrons Professor
02. december 2005 - 14:13 #2
Jeg er enig med rvm. I 2000 anvendte man DDE til fletning. I dag anvendes OLE. Prøv i word at gå i Funktioner - Indstillinger - Fanebladet Generelt og Sæt flueben i Konverter ved åbning (hvis det findes i W2K - det kan jeg ikke huske). Men mit bedste gæt er, at Access afviser forsøget på at oprette en DDE tilslutning under alle omstændigheder.
Avatar billede meiland Mester
05. december 2005 - 10:23 #3
Ja, det var jo ikke så godt. Enten må jeg nedgradere eller eksportere min forespørgelse til excel først.
Avatar billede meiland Mester
05. december 2005 - 10:24 #4
Vil I sende et svar så jeg kan give jer nogle point.
Avatar billede jkrons Professor
05. december 2005 - 17:31 #5
Jo da :-)
Avatar billede rvm Nybegynder
05. december 2005 - 23:22 #6
Et svar :-)
Avatar billede rvm Nybegynder
06. december 2005 - 15:02 #7
Hvis du kan eksporere til Excel først så vil det virke :-)