Avatar billede leif Seniormester
29. november 2005 - 22:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access to Admin4

Hej,

Jeg kan se efter overgangen til R7 og enablet DDM at den melder om brugere der prøver at få fat i Admin4, det er brugere som ikke aner hvordan de gør det selv, så det må næsten være en system ting eller hvordan ?

Burde mine menige brugere have adgang til Admin4 på nogen måder ?

På forhånd tak

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
06. december 2005 - 09:35 #1
Der er mange forhold hvor brugerne burde have adgang til Admin4. Det er specielt hvis I anvender postkasser, hvor postkasseejeren kun  har redaktør-rettigheder. Så kan brugeren nemlig ikke rette i ACL selv. Det gøres så indirekte via Admin4.nsf og server modulet ADMINP (Administration Process), som monitorerer ADMIN4.NSF. Webinterfacet til postkassen (DWA, tidligere iNotes) anvender også ADMIN4.NSF for at få udført handlinger man normalt kun kan med en Notes klient. Standardrettigheden for brugerne i huset burde være forfatter til ADMIN4.NSF.
Avatar billede leif Seniormester
06. december 2005 - 17:07 #2
Dvs. standard Author med adgang til Write Public Documents ?
Avatar billede jogii Nybegynder
07. december 2005 - 09:13 #3
Jeg ville hellere sætte standard til No Access og så lave en angivelse for enten "*/Firma" eller gruppen "Alle i firmaet" med Forfatter. Public docs er uden betydning, da der ikke findes "Public forms" i Admin4 (disse findes for det meste i postkasser som kalenderindlæg).
Avatar billede leif Seniormester
10. december 2005 - 14:42 #4
Tak