Avatar billede nickern Nybegynder
29. november 2005 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Nogen som kan lære mig at tage et screenshot?

hejsa

nogen som kan lære mig hvordan jeg laver et screenshot?

Gerne fra start til anden... Altså hvordan du får det taget og får det langt ind i dit prg - mit er paint shop pro

Vil blive glad hvis I gad
Avatar billede sf Nybegynder
29. november 2005 - 15:19 #1
trykker print screen og ctrl + v i paint shop pro
Avatar billede sf Nybegynder
29. november 2005 - 15:20 #2
print screen er en knap på dit keyboard ved siden af "scroll lock" ca..
29. november 2005 - 15:28 #3
... i samme forbindelse ka' jeg (desuden) anbefale dette program:
http://www.gadwin.com/printscreen/

Læs selv om det...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. november 2005 - 16:06 #4
I øvrigt kan du trykke Alt+Print Screen hvis du kun vil have et billede af det aktive vindue.
Avatar billede hcma Novice
29. november 2005 - 17:18 #5
du trykker på Print Screen knappen på dit tastatur og nu har screenshottet lagt sig ind i din udklipsholder og er klar til at blive indsat i et hvilket som helst program som kan tage grafikfiler.
Så du gør som følger:
trykker på PrintScreen knappen og åbner derefter det program du vil have det sat ind i og taster så Ctrl + V (=indsæt) (eller højreklikker og vælger indsæt)
og nu kan jeg vist ikke pensle det mere ud
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2005 - 17:21 #6
eventuelt kan du også bruge paint shop pro's screen capture funktion... den findes under menuen filer -> import -> screen capture.

Der kan du så vælge først at køre setup så kan du indstille hvordan de skal tages (vuindue, fuld skærm, aktivt område mm.) og du kan bestemme hvilken hotkey du vil bruge til screen caps, og du kan indstille den så du kan tage mange screen caps i rækkefølge uden at begøve paste dem ind i psp hver gang :)
Avatar billede stone Forsker
29. november 2005 - 18:15 #7
er enig med phunkypopcorn.... psp er bedre at bruge pga du med det samme kan vælge det du vil screene, uden at det bagefter skal rettes til i et grafikprogram. Et screendump tager ral og krat og det er ikke altid optimalt.
//stone
Avatar billede nickern Nybegynder
29. november 2005 - 18:45 #8
jamen hvordan kan jeg så minimere dem ned i min størrelse?
Avatar billede hcma Novice
29. november 2005 - 18:51 #9
tag et screenshot -> Åbn et nyt lærred -> Indsæt -> og ret det så til i den størrelse du vil have
29. november 2005 - 19:43 #10
Med PSP ka' du altid klippe det ud du skal bruge - brug CROP funktionen.
Sådan gjorde jeg altid før jeg opdagede http://www.gadwin.com/printscreen/ programmet.

http://www.gadwin.com/printscreen/ ->
Her ka' du i opsætningen selv bestemme om du vil
* Klippe/makere med musen et valgfrit område ud fra skærmen
* Gemme til en fil i valgfrit format/type i valgfri mappe - evt. automatisk
* Gemme skærmbilledet automatisk hvert X tidsenhed
* Udskrive til Valgfri printer - evt. automatisk
* Sende som E-mail
* Gemme i "Udklipsholder/Clipboard"
* Med eller uden Cursor/pil i billedet
* osv osv osv

Programmet er FREEWARE - jeg har brugt det i flere måneder uden problemer...
08. december 2005 - 11:21 #11
(Hvad endte denne tråd med?)