Avatar billede jezpez Nybegynder
28. november 2005 - 01:01 Der er 5 kommentarer

Internet Explorers besynderlige måde at håndtere mpg filer på

OS:
WinXP Pro SP2 DK
+ alle nyeste updates

Ikke noget alarmerende problem, men alligevel ret irriterende. Når jeg er på en webside i Internet Explorer og jeg venstreklikker på et link til en mpg/mpeg fil, sker der ikke andet end der nederst i browseren står "Overfører fra webstedet" og efter et kort øjeblik (når filen er hentet) bliver siden blank og der står nu "Overført" Jeg er klar over filen nu ligger i mappen "Temporary Internet Files" Jeg har heller ingen problemer med at højreklikke på linket og gemme filen på disken.
Men jeg vil have Internet Explorer skal komme med den sædvanlige dialogboks (Filoverførsel boksen med valgmulighederne "Åben "Gem"") når jeg venstreklikker på en mpg/mpeg fil.  Klikker jeg på eks. avi eller wmv filer er der ingen problemer. Så popper filoverførsel boksen op hver gang.
Jeg har med jævne mellemrum virkeligt gjort en ihærdig indsats på at få løst det lille problem. Men som tiden er gået er jeg bare blevet mere og mere irriteret over Explorers adfærd.  Jeg kan simpelthen ikke knække nøden.  Derfor ville det være rigtigt rart hvis der var et kvikt hovedet som kunne/ville løse mysteriet for mig.
Avatar billede nva Praktikant
28. november 2005 - 08:01 #1
Hvis du går ind i en mappe og vælger mappeindstiller - filtyper - kan du så se om mpeg bliver åbnet med andet end Movie Player? Hvis det er tilfældet kan du marker en mpeg-fil og vælge 'åbn med' movie player og markere i 'Brug altid ...'
Avatar billede jezpez Nybegynder
28. november 2005 - 14:52 #2
Tak fordi du tog dig tid til at komme med et bud. Men jeg har prøvet det forslag du kom med. Det ændrer desværre ingenting. Under filtyper i mappeindstillinger associerer mpg/mpeg filer til Zoomplayer (min foretrukne movie player i Windows)  Og det samme er tilfældet med avi og wmv filer.

Spørgsmålet igen, bare lidt mere præcist. (håber jeg :)  )
Hvordan får jeg IE til at poppe op med filoverførselsboksen der giver mig valgmulighederne "Åben" eller "Gem" når jeg klikker på et link til en mpg/mpeg fil ?
Den gør det med alle andre fil typer. Bare ikke mpg/mpeg.

Jeg har garanteret overset at der et eller andet sted i systemet er en eller flere valgmuligheder omkring hvordan IE skal håndtere filer/link når der klikkes på dem.  Det er bare sådan en teori jeg har.
Avatar billede jezpez Nybegynder
26. december 2005 - 23:10 #3
Tak til nva fordi du forsøgte at hjælpe.
Desværre er der ikke meget der tyder på jeg har heldet med mig her. Jeg vil forsøge om jeg kan findes løsningen i andre forums.
Avatar billede jezpez Nybegynder
27. december 2005 - 00:36 #4
Så fik jeg langt om længe løst mit lille problem. Læste i et andet forum det muligvis kunne skyldes en konflikt mellem IE Quicktime.
Jeg afinstallerede Quicktime, fjernede de resterende nøgler i registreringsbasen.  Og vupti nu virker alt som det skal.

Jeg syntes bare lige jeg ville orientere hvis andre var i samme båd.

PS. Det skal nævnes at problemet opstår hvad enten jeg benytter Apple Quicktime eller QuickTime Alternative. Så indtil videre benytter jeg VLC player http://www.videolan.org/vlc/ som har indbygget filtre og codecs til at afspille Quicktime formater med.
Avatar billede jezpez Nybegynder
27. december 2005 - 00:38 #5
Det var svaret. Sorry.

Så fik jeg langt om længe løst mit lille problem. Læste i et andet forum det muligvis kunne skyldes en konflikt mellem IE Quicktime.
Jeg afinstallerede Quicktime, fjernede de resterende nøgler i registreringsbasen.  Og vupti nu virker alt som det skal.

Jeg syntes bare lige jeg ville orientere hvis andre var i samme båd.

PS. Det skal nævnes at problemet opstår hvad enten jeg benytter Apple Quicktime eller QuickTime Alternative. Så indtil videre benytter jeg VLC player http://www.videolan.org/vlc/ som har indbygget filtre og codecs til at afspille Quicktime formater med.