Avatar billede simeone Nybegynder
27. november 2005 - 21:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk til bærbar og stationær.

Jeg har almindelig tdc bredbånd til min stationære, som bare kører via tdc's standard kabelmodem. Nu har jeg så også fået en bærbar, og vil gerne have den koblet på også - via trådløst netværk. Min idé er, at den stationære stadig skal klare alle mine tunge downloads, mens den bærbare skal være til "bekvemmeligheds-internet".

Derfor tænker jeg også, at den stationære stadig skal være tilsluttet via kabler, mens den bærbare så skal være trådløs. Hvordan (hvis) kan det bedst lade sig gøre? Det hører også med til historien, at jeg ikke har den store erfaring i opsætning af netværk
Avatar billede leif Seniormester
27. november 2005 - 21:58 #1
Køb en Trådløs router, i den kan du både tilslutte med kabler og via Trådløst.

En mulighed kunne være Linksys.
Avatar billede simeone Nybegynder
27. november 2005 - 22:01 #2
Er det virkelig så simpelt? Der er ingen faldgruber, når der både skal tilsluttes kabler og trådløst????
Avatar billede leif Seniormester
27. november 2005 - 22:24 #3
Ikke andet end at huske at sætte en form for sikkerhed på det trådløse !
Avatar billede ierikk Nybegynder
27. november 2005 - 22:56 #4
jeg har kørt som leif skriver, i næsten 3 år uden problemmer
lige nu sidder jeg ved den bærbare der trådløs
Avatar billede simeone Nybegynder
27. november 2005 - 22:57 #5
Ok, takker for svaret.