Avatar billede fotobob Nybegynder
25. november 2005 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilke fonte?

Hej
Hvilke fonte rykker for vildt lige nu?

(primært til logo)
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
25. november 2005 - 14:53 #1
Der er så vidt jeg ved ikke et modefænomen inden for fonte, det kommet meget an på hvilken type logo du skal lave.
Altså hvilken type virksomhed, målgruppe osv.

Er det en gammel boghandel der skal have lavet et redesign, eller er det en ny IT virksomhed..? den samme font vil højst sandsynlig ikke gå til begge typer virksomhed
Avatar billede fotobob Nybegynder
25. november 2005 - 15:40 #2
Er det en gammeldags stue hvor der trænger til en ny sofa, eller skal de have nye sofagrupper inde i Diamanten. Den samme sofa vil højst sansynligt ikke gå til begge indretninger.

Men derfor kan man jo godt tale om en generel tendens, som resulterer i, at noget bliver IN og til en ny tendens.
Avatar billede fotobob Nybegynder
25. november 2005 - 16:24 #3
Nogle fontEksperter tilstede?
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. november 2005 - 16:59 #4
Ja hvad vil du?
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. november 2005 - 17:04 #5
Hehe just kiddin. Jeg har en lille oversigt her: http://www.lassefernov.dk/justtype/
For et år siden ville jeg sige Dax. Nu mere Sari. Begge fedest i bold.
Men som det også er blevet sagt, kommer det jo an på hvad det skal bruges til.

Jeg har selv brugt dax til det her logo: www.mobilemarketing.dk
Og Sari til det her: www.alt.dk

Men kan du sige lidt hvilken stil vi er ovre i? Så kan jeg komme med et meget bedre bud!
Avatar billede nfk Nybegynder
25. november 2005 - 20:02 #6
Times new roman går aldrig af mode!
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. november 2005 - 20:32 #7
What!? Der er jeg ganske uenig. Jeg har aldrig brugt Times New Roman til noget...
Hvis jeg skulle nævne to skrifter som man ikke skal bruge ville det være Times New Roman og Arial...