Avatar billede jgkl Nybegynder
23. november 2005 - 10:26 Der er 2 kommentarer

Scanning af filer ind i database

Hej Derude.

Jeg mangler et program, som kan arkivere min scannede dokumenter i en sql database. jeg har fundet et program, som hedder simpleindex, http://www.simpleindex.com/ kan scanne mit dokumnet og ud fra en prædefineret skabelon genkende hvilket serienummer et dokument har og arkivere det, med serienummeret som en værdi i databasen.

Jeg ser helst at det kører på en sql database.

Problemet er bare at simpleindex ikke arkivere dokumentet i databasen, men som en fil ved siden af på et drev... og det er ikke just det jeg ser mest anvendeligt, når jeg på et tidspunkt skal bruge denne database på internettet.

Jeg er lidt på bar bund i denne sag, og ser frem til lidt hjælp,

/jgkl
Avatar billede overchord Nybegynder
23. november 2005 - 10:38 #1
Det lyder nu ellers som en god ide at have filerne liggende ved siden af databasen fremfor at laegge dem ind. Det traekker voldsomt meget paa en DB at have dokument-objekter liggende direkte i DB'en. Der er jo ikke nogen hindring i at den skal flyttes til internettet saa laenge du holder placeringen af dine dokumenter relativt den samme naar de flyttes over.
Avatar billede jgkl Nybegynder
23. november 2005 - 10:47 #2
Ok, lad os så sige at vi kan holde den samme sti, til filerne, findes der andre programmer, som kan dette? Simpleindex, er lidt for tungt at danse med i min øjne.