Avatar billede knallertjoe Praktikant
21. november 2005 - 15:11 Der er 1 løsning

verinda skrifttype

Hej x-perter.
Hvordan sætter jeg skrifttypen fast til at starte med Verinda - 10 punkt?
Jeg vil gerne, at skriften ALTID skal være Verinda  - 10 punkt når jeg tager en ny side op i frontpage
Avatar billede mrjowns Novice
22. november 2005 - 08:44 #1
Det er ikke nemt at sætte en standard skrifttype i Frontpage på den måde du beskriver.

Først vil jeg lige fraråde dig om at bruge skrifttypen Verinda på en hjemmeside - i hvert fald hvis det skal være en offentlig tilgængelig hjemmeside. Det er sådan, at når en person besøger din hjemmeside, så er det skrifttyperne på den besøgendes computer der afgør hvordan siden bliver vist - og altså hvilken skrifttype der vises. Dvs. at hvis den besøgende ikke har skrifttypen Verinda installeret, så vil den formentlig bruge skrifttypen Times New Roman i stedet. Det er MEGET MEGET få personer der har skrifttypen Verinda installeret, så vil du være (stort set) sikker på at alle besøgende ser din hjemmeside på samme måde, så skal du benytte en af Windows standard skrifttyper (http://www.kayskreations.net/fonts/fonttb.html) - jeg medgiver at det måske er lidt kedeligt, men sådan er det nu engang.

Nå, tilbage til dit spørgsmål. Du skal lede efter den skabelon som Frontpage bruger til html-sider - den skal ligge et eller andet sted i din office-mappe. I den skal du indsætte koden:

<font face="Verinda" size="1"></font>

indenfor dine body-tags. Men jeg må igen advare dig mod at bruge Verinda - det vil give andre brugere end dig selv en anden oplevelse af siden.

Jeg har ikke selv kunne finde den skabelon Frontpage bruger, men den skal jo ligge der et sted.