Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 16:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Move to folder

Hej,

I en R7 mailbox er der visse emails som når jeg har Move to folder stadig optræder i Inbox, men når jeg bruger Discover Folders står den pænt i den mappe jeg har bedt om at den ligger.

Nogen andre der har været ude for det og hvad kan jeg gøre ved det ?

På forhånd tak.

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2005 - 12:26 #1
Det gør den altså ikke hos mig. Hvad sker der når du anvender "Drag drop"?
Det du beskriver svarer til en "Copy to folder", dvs. at den samme mail optræder i flere mapper (hvilket jo er helt lovligt, dvs. working as designed). Det er så det som "Discover Folders" gør opmærkom på. Kan du se "manuelt" (uden anvendelse af "discover Folders") om mailen er "kopieret" til den ønskede mappe?
Avatar billede leif Seniormester
27. november 2005 - 14:47 #2
jogii -> Mailen er ligger også i den rigtige mappe ! Og hvis jeg sletter den i Inbox bliver den slettet i mappen men ikke i inbox, men vil jeg åbne den får jeg afvide at den er slettet.
Avatar billede jogii Nybegynder
28. november 2005 - 13:00 #3
Når man sletter dokumenter med "Delete" eller lignende funktioner så bliver den fysisk slettet. Det kan så være at din klient, enten fordi der ikke er trykket <F9> eller pga. en fejl med CACHE.NDK eller en fejl med selve "Indbakken" ikke får dette opdateret i mappen. Men umiddelbart burde dokumentet selvfølgelig forsvinde fra Indbakken. Har du prøvet at trykke <F9>?
Hvis det ikke virker, prøv at trykke <Shift F9>. Dette burde genopbygge mappen (ikke bare opdatere). Hvis det stadig fejler, så prøv at fjerne databaseikonet fra workspace. Hvis det stadig ikke virker, så sluk Notes, slet CACHE.NDK fra databiblioteket (eller hvor den er angivet at være placeret i NOTES.INI) og start Notes.
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2005 - 13:09 #4
Det hjalp med en Shift + F9 !

Cool, takker.

Måske skulle man til at rydde lidt op i sin 1,5GB mailfile.
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2005 - 13:09 #5
Ligger du et svar.
Avatar billede jogii Nybegynder
28. november 2005 - 13:17 #6
Underligt at det er nødvendig med <Shift F9>. Notes-teknisk set er det faktisk det dårligste, da jeg ikke kan komme med en plausibel forklaring på hvad der sker, ej heller om sandsynligheden for om det sker igen. Jeg havde håbet det var en af de andre handlinger der havde hjulpet.
Avatar billede leif Seniormester
29. november 2005 - 22:10 #7
Nu prøvede jeg ikke at slette cache.ndk eller bare slette ikonet på Workspace, men er det en dårlig ting at bruge Shift + F9 ?