Avatar billede renekaj Nybegynder
19. november 2005 - 15:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udskiftning af tastur paa en baerbar

Hej gutter
Vidste ik lige hvor jeg ellers skulle placere spoergsmaalet

Lige nu er jeg paa ferie i sydamerika(derfor nogle bogstaver ser sjove ud) :D

Jeg overvejer at koebe en baerbar hernede, da priserne er vildt meget billigere end i DK. Mit problem er bare at tastaturet paa en saadan baerbar er med spansk tastatur.
Jeg vil gerne vide om det er nogenlunde goereligt at faa skiftet tastaturet paa en baerbar til et dansk tastur, enten self at goere det eller hvis nogen kan naevne et sted jeg kan sende den hen og faa det gjort

paa forhaand tak
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
19. november 2005 - 16:32 #1
Ja, det er ikke ret svært at skifte et tastatur. Det kan du såmænd gøre selv. Det sidder som regel fast med nogle "klikkere" som man trykker ind hvorefter det kan løftes op. Du skal være opmærksom på at hvis du køber computeren dernede skal du betale told og dansk moms når du tager den med ind i Danmark. Det kan godt løbe op i en del penge så du skal lige overveje om det kan betale sig.
Læs mere her:
http://it-borgerportalen.dk/portal/page?_pageid=34,379184&_dad=portal&_schema=PORTAL
I det her tilfælde er det ca. 12% i told plus moms på 25% af hele beløbet. Det kan du nok også regne med at det som udgangspunkt er på den bærbare...
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2005 - 17:39 #2
Desuden eksisterer en egentlig form factor på keyboards ikke. Det vil sige du skal kontakte producenten efterfølgende og købe et dansk tastatur blandt deres officielle reservedele.. Jeg ved at den laptop producent jeg arbejder for snildt tager 1000,- for at tastatur :P

Desuden ryger garantien jo når du åbner en maskine...