Avatar billede johncleese Nybegynder
18. november 2005 - 22:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

oprettelse af en gruppe med rettigheder til at skrive til reg

kan det lade sig gøre at oprette en gruppe der gør at alle brugere på en pc' tildelt denne gruppe har rettigeder til at skrive til registrerings basen. og kun det...
dvs. brugeren skal have ikke adgang til at skrive til registrerings basen med mindre de bliver tilføjet "denne" gruppe
Er det helt hen i vejret eller ka det lade sig gøre... jeg tilføjet spørgsmålet her da jeg ikke lige vidst om der fandes noget værktøj der ka gøre det.
PS: Det er en WinXP klient.
håber der er nogen microsoft shaks der har mod på at svare :)
Avatar billede doc404 Novice
19. november 2005 - 08:30 #1
Øh ja - sådan er det i forvejen.

Alm. brugere har kun læse adgang til f.eks. HKEY_LOCAL_MACHINE, men rw adgang til HKEY_CURRENT_USER (Og det skal de ellers er der en bunke, der ikke vil virke).

Men du kan sagtens lave ro adgang til en enkelt gren under HKEY_CURRENT_USER.
Avatar billede johncleese Nybegynder
19. november 2005 - 18:31 #2
hva så hvis en bruger er logget på pcen og ikke har rettigheder til at skrive til local machin i reg.. men installere et program der skal skrive til local machine reg.for at det virker. hva gør man så? jeg har set man ka bruge runas men det går ikke for så skal man skrive passwordet. findes der utils i winxp resource kittet der ka gøre det?. eller nogen andre goe forslag. bare det er gratis! hehe.
Avatar billede johncleese Nybegynder
11. januar 2006 - 09:44 #3
subinacl kan... og er en del af resource kittet... hvis der var nogen der skulle være interesseret i det!
Avatar billede johncleese Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:18 #4
intet rigtig svar