Avatar billede sandfeld Novice
17. november 2005 - 16:30 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Fjerne advarselsskilt men bevare sikkerhed?

Hejsa Eksperter!

Jeg har investeret i Norton Internet Security...Det er er meget godt program som kan rigtig mange ting.

Der er dog en ting som irriterer mig grænseløst..
Hvordan kan jeg fjerne den advarsel som gang på gang popper op på skærmen når jeg sidder og arbejder (se link nedenfor)

Advarselen er fra "Programkontrol" og Norton anbefaler at jeg vælger "Tillad altid"...Jeg har forsøgt både at vælge "Tillad altid" samt prøvet at vælge "Bloker altid". Jeg bliver dog ved med at få lige mange advarsler i form af pop-up-vinduer og det er vildt irriterende fordi advarslen går ind og "overstyrer" og ligger sig i forgrunden ovenpå alt det man er i gang med og når den først den kommer een gang - så kommer der 7 - 8 stykker lige efter hinanden...

http://sandfeld.users.whitehat.dk/Norton.jpg

Mit spørgsmål er således om det er muligt på en eller anden at slå den funktion fra i "Norton Internet Security" som får disse advarselsvinduer til at poppe op på skærmen...Jeg vil dog understrege at jeg ikke ønsker at skære ned på sikkerheden samtidig....Jeg mener dog ikke at der er nogen grund til at bliver advaret om disse "Programkontrol" når Norton alligevel som standard anbefaler "Tillad altid"....

Håber meget at I kan hjælpe mig...
Avatar billede sandfeld Novice
19. november 2005 - 18:40 #1
Er der godt nok slet ingen som kan hjælpe mig? - Det håber jeg godt nok....
Avatar billede trekkies Juniormester
20. november 2005 - 00:43 #2
Undskyld ventetiden.

Prøv at klikke på "Vis detaljer" se hvad der står, evt. lav et kopi af teksten så jeg kan se hvad der står.
Avatar billede sandfeld Novice
20. november 2005 - 13:56 #3
Hejsa!

Som det fremgår herunder er det forskellige fjernsystemer som forsøger at få adgang fra gang til gang til - det er i hvert fald forskellige IP-adresser....
http://sandfeld.users.whitehat.dk/norton_eksempel.htm
Avatar billede trekkies Juniormester
20. november 2005 - 14:11 #4
Du har vel ikke et fildelings program installeret?

Hvis ja, så er det den som prøver noget.
Avatar billede sandfeld Novice
22. november 2005 - 15:33 #5
Jo jeg havde vist et eller andet til at ligge som jeg har installeret for lang tid siden, og som jeg aldrig bruger....det har jeg netop afinstalleret...men ikke desto mindre får jeg stadig "advarselsskilte...så nej det har intet med det at gøre....!!!
Avatar billede trekkies Juniormester
22. november 2005 - 17:03 #6
Du skriver at du har haft et fildelings program installeret.
Så prøv følgende:
Kør en scan med Spybot og Ad-Aware, hvis du ikke har dem, så kan du hente dem her:
Spybot:
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
Avatar billede trekkies Juniormester
28. november 2005 - 20:44 #7
Har du stadig problemer?
Avatar billede sandfeld Novice
29. november 2005 - 15:31 #8
Ja der er intet nyt fra Vestfronten... :-) Det hjalp ikke specielt meget at køre disse scanninger - der blev ikke fundet noget af betydning udover de sædvanlige cookies... Det er til at blive vanvittig over - Jeg får stadig lige mange advarsler på skærmen når jeg sidder og arbejder...Kan man mon ikke på en eller anden måde fortælle Norton Antivirus at den skal blokere for disse adresser og lade være med at vise advarslerne??
Avatar billede trekkies Juniormester
29. november 2005 - 15:45 #9
Ja der er intet nyt fra Vestfronten... :-)

Den er god :)

Prøv følgende:
HijackThis:
http://files2.majorgeeks.com/files/f3ac63c91272f19ce97c7397825cc15f/spyware/hijackthis.zip
Lige lidt hjælp til HijackThis:
Unzip filen og åben exe filen, Klik på Scan, når at den er færdig, så skal du klikke på Save Log, så gemmer du den et sted, logen kan nu åbnes i en tekst program f.eks. Notepad, opret et spørgsmål under "virus" katagorien og indsæt hele loggen, så vil en kigge på den.
Avatar billede sandfeld Novice
29. november 2005 - 17:51 #10
Hej Trekkies!!

Jamen jeg har da ikke VIRUS!!! - I så fald ville min Norton da have advaret mig om dette - den er fuld opdateret... Det eneste problem er som sagt disse "Programkontrol" som forsøger at få adgang hele tiden.... Jeg forstår ikke helt sammenhængen med ovenstående i forhold til mit oprindelige problem....
Avatar billede trekkies Juniormester
29. november 2005 - 19:02 #11
HijackThis leder ikke efter virus, den undersøger din computer i stedet for, den finder de forskellige programmer som kører på din computer, både dem som du kan se, men også dem som du ikke kan se.

Nogle kan sige hvilke programmer skal fjernes, det er typiske programmer som er installeret, uden at du ved det.
Avatar billede sandfeld Novice
29. november 2005 - 19:56 #12
Kan ikke få det til virke med det direkte link...Jeg kommer blot ind på forsiden... Hvor finder jeg det som jeg skal downloade i menuen og hvilken overskrift har det??
Avatar billede trekkies Juniormester
29. november 2005 - 19:59 #13
Avatar billede sandfeld Novice
30. november 2005 - 22:18 #14
Jeg har nu oprettet http://www.eksperten.dk/spm/668732 i direkte forlængelse af dette spm....
Avatar billede sandfeld Novice
24. januar 2006 - 20:12 #15
Hej Treekies - Du har ikke hjulpet at stille spørgsmålet i viruskategorien - jeg får nøjagtig lige så mange møgirriterende advarselsskilte hele tiden...Jeg mener at på en eller anden måde må man kunne indstille Norton til hvilke IP-adresser som den skal godkende uden at komme med et advarselsskilt?? Håber at du hjælpe mig med det på en eller anden måde... JEG SÆTTER 200 POINT PÅ HØJKANT HVIS DU KAN HJÆLPE MIG med at løse problemet - fordi det er ganske enkel til at blive vanvittig over...
Avatar billede trekkies Juniormester
24. januar 2006 - 20:17 #16
Nu kan jeg ikke huske hvordan problemet så ud, men har du mulighed for at vise mig en af fejlene igen?
Avatar billede sandfeld Novice
25. januar 2006 - 15:35 #17
Ja kan sende dig den på mail....fordi serveren for whitehat er åbenbart nede ligenu...nogle gange kunne det egentlig være rart hvis at man et eller andet sted på nettet kunne finde information omkring servere som er "nede"....f.eks. i dette tilfælde... :-)
Avatar billede trekkies Juniormester
25. januar 2006 - 16:41 #18
Du sende mig en mail via denne adresse:
spam@darkskies.dk
Avatar billede sandfeld Novice
25. januar 2006 - 18:21 #19
Mail er afsendt...
Avatar billede trekkies Juniormester
25. januar 2006 - 18:54 #20
Tak for mailen.

Prøv at gå ind på denne side:
http://security.symantec.com/ssc/home.asp?j=1&langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=ZGCDLJUQIDIJBJQVYEW

Klik på "Trace a Potential Attack" og se hvad den kommer frem til.
Linket er til at teste om du har nogle sikkerheds huller i dit system.

Du skal bruge IE for for du kan køre testen.
Avatar billede trekkies Juniormester
25. januar 2006 - 18:58 #21
Ups, du skal ikke klikke på "Trace a Potential Attack" men på "Scan for Security Risks" så vil din computer bliver undersøgt.
Avatar billede sandfeld Novice
25. januar 2006 - 19:21 #22
Så er det gjort - Absolut ingen sikkerhedshuller - og det er jo heller ikke det som løser mit problem - eksemplet som du har fået på mail er jo blot et af mange...Jeg får jo alle mulige advarsler - men hver gang så anbefaler Norton jo at jeg blot vælger "Tillad altid" anbefales....Hvis Norton anbefaler dette hvorfor skal jeg så overhovedet se disse advarsler hvis de tilsyneladende er uskadelige - det er ligesom dette som er problemet hvordan slår jeg disse advarsler fra i selve programmet uden at minimere sikkerheden - ønsker naturligvis stadig at være fuldt ud beskyttet...

Har sendt dig en ny mail som viser et skærmprint fra programmet - her kan man tilsyneladende indstille hvilke adresser / områder som der altid skal gives tilladelse til...men spm er om jeg skal jeg til at indstille det her for at kunne få fred for disse popup-vinduer...Ved ikke hvordan man bruger denne funktion i Norton - men jeg mener dog at det vel også kan være lidt farligt at åbne for fri adgang fra nogen specifikke porte uden at man ved hvad der er man gør???
Avatar billede trekkies Juniormester
25. januar 2006 - 19:33 #23
Har du prøvet at fjerne nogle af rettighederne i Norton's netværk's protokol?
Jeg tænker især på at fjerne rettigheder til programmer som du ikke bruger mere eller har slettet eller som du bruger meget sjældent.
Avatar billede sandfeld Novice
25. januar 2006 - 21:41 #24
Ja jeg har ryddet op i denne liste her ligger stort set kun forskellige programmer med relation til Norton....og andre programmer som jeg har tillid til...jeg tror ikke det er her problemet ligger...det er tilsyneladende et eller andet som hele tiden forsøger at få adgang til min computer fra vidt forskellige IP-adresser...og det er lidt underligt fordi det er åbenbart altsammen noget som Norton har fuld tillid til....siden den anbefaler "tillad altid"....Spm er om det mon er muligt at slå en IP-adresse op et eller andet sted så man kan se hvilket program som gemmer sig bag adressen??
Avatar billede trekkies Juniormester
25. januar 2006 - 22:01 #25
Jeg tror ikke at du kan finde ud af hvilken computer der er bag ip adressen, uden at du skal til at hacke.

Jeg fik også en del fejl meddelser før i tiden, men det gør jeg ikke mere, dengang havde jeg et fildelings program installeret, da jeg fjernede det, så forsvandt fejl meddelserne.

Jeg tror at vi kan finde fejlen så nemt, har du prøvet at tage net stikket ud til din computer, fjern norton og installere den igen, ved ikke om det hjælper, men kan næsten ikke komme på flere ting.
Avatar billede sandfeld Novice
25. januar 2006 - 22:30 #26
Har ikke noget fildelingsprogram...tror ikke det er dette - det lyder jo også lidt mærkeligt at Norton i så fald skulle anbefale altid at tillade adgang fra et sådant program....

Men tak for tippet...det vil jeg prøve - det burde det jo gøre...fordi så starter jeg på en frisk med at give tilladelse til programmer... spm er så bare om det går galt i forbindelse med at jeg åbner en port for meget for et eller andet program eller fejlen skyldes at Norton selv åbner et port for et eller andet program...tror nemlig nok at nogen programmer automatisk bliver godkendt af Norton selvom det ikke burde være sådan...
Avatar billede trekkies Juniormester
27. januar 2006 - 16:12 #27
Hjalp det at fjerne Norton og installere det igen?
Avatar billede sandfeld Novice
27. januar 2006 - 16:24 #28
Er ikke nået så langt endnu...men vil faktisk gerne vide om der også er en nem måde hvorpå jeg kan fjerne Norton fra registreringsdatabasen også....Jeg mener at hvis jeg vil afinstallerer den så vil jeg have den fjernet helt fra computeren så jeg kan starte fuldstændig på en frisk... OBS!!! Er ikke interesseret i at formattere og geninstallere hele computeren lige på nuværende tidspunkt....
Avatar billede trekkies Juniormester
27. januar 2006 - 19:27 #29
Det kan jeg godt forstå :)

Hvilken version bruger du af Norton?
Avatar billede sandfeld Novice
27. januar 2006 - 20:16 #30
Ved ikke hvad du skal bruge? - Det er jo den samlede programpakke som hedder Norton Internet Security 2005 - Version 8.0.5.14 og så er det Norton Antivirus version 11.0.11.4 - Derudover indeholder den også Norton Antispam - den har jeg dog ikke umiddelbart noget versionsnummer på...
Avatar billede trekkies Juniormester
27. januar 2006 - 23:07 #31
Det var 2005 jeg var ude efter.

Jeg har selv 2003 og 2004 i Norton Internet Security.

Ca. hvor mange beskeder får du om dagen fra Norton?

Du skriver den 22/11-2005 15:33:45 at du netop har fjernet fildelings programmet, men er du sikker på at du har fjernet ALT?
Hvilket fildelings program var det?

Jeg vender tilbage i morgen.
Avatar billede sandfeld Novice
28. januar 2006 - 11:59 #32
Jeg har haft kazaa lite installeret på et tidspunkt - men det er nu et stykke tid siden... Jeg ved ikke hvor mange advarsler jeg får om dagen - kan ikke tælle til så meget :-) i starten sad jeg hele tiden - og jeg mener hele tiden og trykkede "Bloker altid" - det er jeg blevet træt af nu....så nu trækker jeg bare vinduet ned nederst i skærmen - så det næsten ikke generer - og det vil sige at den advarsel jeg får når jeg tænder computeren bare ligger der og så ligger det efterfølgende advarsler bare i kø....
Avatar billede sandfeld Novice
28. januar 2006 - 12:03 #33
Okay var det først den 22/11 - at jeg fjernede det - det må det jo så have været...men så har jeg i hvert fald ikke brugt det i laaaaang tid...
Avatar billede trekkies Juniormester
28. januar 2006 - 12:53 #34
Måske ligger der et lille program og spøger i baggrunden.

Har du "Altnet" på computeren, det er noget som kazaa installere.

Søg efter "Altnet" i Norton og på dit drev.
Avatar billede sandfeld Novice
28. januar 2006 - 15:42 #35
Har brugt Windows søgefunktion og søgt efter "altnet" uden resultat (har også søgt i skjulte filer og mapper. Hvad mener du med at søge efter en fil i Norton? - Mig bekendt er det kun muligt at scanne efter virus med Norton?

Mit spm om hvordan man fjerner Norton fra regedit har du ikke svaret på - men det kan være at det ikke sådan lige kan lade sig gøre?
Avatar billede trekkies Juniormester
28. januar 2006 - 17:09 #36
For at redigere i din registerings databasen skal du gøre følgende:
Start -> Kør... -> regedit -> I menuen som kommer frem skal du gøre følgende:
Klik på "HKEY_LOCAL_MACHINE" klik på "SOFTWARE" Se om du kan finde "KAZAA", "SYMANTEC" OG "NORTON", fjern Kazaa først.
Genstart computeren, se om det ikke virker.
Hvis det ikke har hjulpet, så fjern "SYMANTEC" og "NORTON" under "SOFTWARE"

Der er også noget "SYMANTEC", "NORTON" og "KAZAA" under "HKEY_CLASSES_ROOT" og "HKEY_CURRENT_USER" -> "SOFTWARE"

HUSK AT TAGE BACK-UP FØR AT DU FJERNER NOGET.

PRØV AT FJERNE "KAZAA" FØRST.
Avatar billede sandfeld Novice
12. februar 2006 - 18:19 #37
Tak for hjælpen trekkies.....jeg valgte at formattere - det var bøvlet værd...Nu har jeg ingen problemer indtil videre :-)) Du har kæmpet for det trekkies med alle mulige forslag....Så du har fortjent de 200 point som jeg har lovet....Det var i hvert fald en kæmpe stor hjælp for mig at slippe af med disse vinduer - så jeg vil gerne give dig 200 point...Hvis ikke det havde været for denne debat ville jeg aldrig have formatteret....Jeg blev overbevist om at der åbenbart var et eller andet på computeren som hele tiden forsøgte at få adgang til computeren...Jeg fandt dog aldrig ud af hvad det var præcist...men skidt med det - for nu er det som sagt væk indtil videre....Bare stik mig et svar og du er 200 point rigere...
Avatar billede trekkies Juniormester
12. februar 2006 - 18:44 #38
Jeg takker for dine ord, men du tager bare dem tilbage.
Avatar billede sandfeld Novice
12. februar 2006 - 19:25 #39
Hvorfor vil du ikke have point? - noget skal du have - så jeg har givet dig maksimum karma i stedet for....
Avatar billede sandfeld Novice
12. februar 2006 - 19:31 #40
Måske du så kan hjælpe mig med et spm. i en helt anden genre - du virker jo til at vide meget om mange ting?? - det er dette spm. at jeg tænker på?? http://www.eksperten.dk/spm/687471....Endnu engang tak for hjælpen med ovenstående - jeg tager selv pointene selvom jeg synes at du skulle have haft dem...
Avatar billede sandfeld Novice
12. februar 2006 - 19:33 #41
Ups der kom lige et endnu med  -  http://www.eksperten.dk/spm/687471
Avatar billede trekkies Juniormester
12. februar 2006 - 20:05 #42
Jeg kan ikke hjælpe dig på dit nye spørgsmål, da jeg ikke bruger Messenger.

Jeg har den politit at jeg ikke vil have point for noget som jeg ikke kan løse, du behøver heller ikke give mig karma.
Avatar billede sandfeld Novice
12. februar 2006 - 20:08 #43
For sent du har fået fuld karma af mig det havde du fortjent :-)
Avatar billede sandfeld Novice
12. februar 2006 - 20:08 #44
Tager selv pointene med tilladelse fra trekkies :-)